Tankin anturi.

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Onko kukaan muu saman ongelmaan joutunut, uusi anturi tankissa ja silti ei näytä täyttä tankkia vaan jää varttitankkia auki. Vai johtuuko siitä ei noilla nykyajan tankkauspistoollilla saa tankkia niin täyteen että se on normaalisti täynnä.. Kun tuossa -79 niin pienet tankin täyttöputket, se helposti muutenkin pätkii pistoolilla tankkausta.

Auto kun tuli mulle se näytti aina täyttä tankkia, kun tankkas täyteen  mutta vähän ajoi sillä näytti puolta tankkia vaikka meni 20-10 litraa ja tankki pitäis olla lähes 80 litrainen...



Sen ymmärrän että noin vähäisillä loiskelevyillä pintaa heiluu tankissa ajaessa  mutta ei sen älyttömästi. Sillähän se muovitankilla korjautunut kun täysin erinlainen rakenne. Onko mulla sitä kohon vartta säädettävä siten että se näyttää täyttä varttitankin sijasta/varttitankin kohdalla on täynnä.. Tuohon ei voi mitenkään luottaa.



Kummiskin koho korkeammalla puolella ja täyttöputken osalla eli koholla varaa nousta vapaasti vastusradan päähän. eli sen pitäis toimia ja tsm oppaan mukaan oikein. Mun vähäjärkeinen järki sanoo että se pitäis säätää kohoa vartta kääntämällä mutkelle ja säätää tyhjällä tankilla, ottaa imuputket pois siitä tankista, langalla liikuttamalla kohoa missä kohdat ja seurattavaa omaa mittaria autossa... Jatkettava johdot että saa tankin auton sivulle... vai onko kellään muuta ideaa mikä onkaan :(
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Taivuta vartta, sen potikan pitää päästä ylemmäs, mutta koho törmää tankin kattoon...
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja sillu »



Vai jännitteensäädin..
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja stidi »

Riittää kyl ohmit kaplussaki eli liittimessä, maadotuksessa eritoten, ton ongelman luomiseen.

Jos lämpö näyttää oikein ni regu reguloi.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Se mittariston jännitten säädin semmoinen että pahvipalikka sydämmenä, käämitty ohutta kuparilankaa sihen ja juotettu kaksi ohutta putkiloa liittimen naaraspuoleksi. Siinä ei oo vaihtoehtoa joko poikki tai ehjä. Purin sen kerran kun ihmettelin mittaristo ei toiminut ja toimi kun puristeli motikkaa. Juotin langat uudelleen.



Lämpö ja öljyn paine näyttää oikein, niinpä säädän kohon vartta.

Ikävää se ei tänään kun ajoin eilisen jälkeen, mittari ei noussut ylös vaikka tankki täynnä bensaa, jostain yhteys nyt poikki ekaa kertaa koskaan :(



Se jännitten säädin etukuristin mittareille eikä millekkään jännitteen vaihtelulle ole.  Sillä kuristettaan virtaa ja samoja vastaavia on konehuoneessa niissä johtosarjoissa alkuperäisenä, putkilo jossa sitä valkoista tököttiä sisällä. Tai sitten sen ns.kelan tarkoitus on vaan pudottaa jännitettä, joko kuristaa tai pudottaa jännitettä, tuolla palikalla jännitteen vakauttamisen ohella mitään tarkoitusta. Elektronikassakin aivan muunlaisen komponentit, jotka vakauttaa.... Jos minä käämin kuparilankaa pahvin ympärille, pistän virtalähteen ja kuorman väliin, se ei kyllä vakauta yhtään jännitevaihteluita. huvittavia nää autonosat väliin. Pistin takaisin nippuun nittosähköteipillä, muistaakseni tein tämän ennen joulua, sillä ei ole mitään merkitystä tähän tankin anturille....
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Se toinen se tankin maadoitus mutta on kokeiltu suoraan akulta maata toisella anturilla. Ei auta mitään, tankki on riittävästi maissa ;)
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Tankin anturi.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Ai niin. Tankin anturissa oli semmoinen vika että koho oli vuotanut polttoainetta täyteen ja koho oli jatkuvasti tankin pohjalla. Eli ei näyttänyt yhtään mitään. Se niistä uusista tankin antureista. Pistin alkuperäisen kohon varteen ja säädin varren niin että vastaa oikein. Se vaan noissa uusissa että nekään ei oo luotettavia välttämättä ja sitten maksaa viallisuuden kerä maltaita >:( Eiköhän sitä kolmekymmentä vuotta testattu vanhaa kohoa, ettei vuoda bensaa sisään ja varmaan kestää toiset kolmekymmentä myös ;D ;D ;D
Vastaa Viestiin