moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

eli tuo 232 pitäisi kai ruuvata kiinni moottoripukkiin viikonloppuna.. (joka tehty kylläkin chevyn 6.2d ja traktorin konetta varten.. mutta kai siinä sopivat reiät löytyy amc kutosellekin, tai sitten porataan sellaiset)



mutta minkä kokoiset ruuvit tuolla amc kutosen takana on johon sen telineen saisi pultattua?



meni fiksuna laittamaan kaikki romut lukittuun halliin johon ei itsellä ole avainta. jotei ei voi niitä itse tarkistaa.. ja pitäisi huomenna yrittää keritä käymään pulttikaupassa hakemassa jos löytyisi oikean kokoisia pultteja.



tuumakokoa ne kuitenkin ovat.. mutta mitä?
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja raipe »

9/16 eli lähellä 14 millistä. siis toi kanta.
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

just. sellasta oisin itsekin päättäny kokeilla.. (oonko ny tähän mennes löytäny 3 eri kokoista pulttia autosta. ja toi on yleisin kai niistäkin)



tänks. menee ruuvi kauppaan notkumaan.



editti:

löytyi kaikkia kivoja pultteja.. ja otti paria eri kokoa varmuuden vuoksi.. ja pituuttakin otti tarpeeksi..



ja tänään sitten pääsin hallille.. todetakseni että mulla on UNF kädessä ja koneessa UNC! AARGGHHHH! pirunkarkeetkierteet.. ois toi pitäny varmistaa kans etukätee kumpia ovat.



jäi siis kone makaamaan lattialle yhä.


NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

päätti muokata otsikkoa ja jatkaa samaan ketjuun..



eli tänään hain oikean kokoisia pultteja. (liianpitkiä mutta se nyt on sivuseikka)



ja irvistin vauhtipyörän pois. (ei ollu tiukassa pultit sentään..)



ja löytyi hallista iso ulosvetäjä (siis se viidenneksi pienin) ja iisisti lipsahti irti. (olisi ollut tappelemista ilman sitä luulen)



sitten sain motonetin moottoritelineeseenkin pultit kiinnitettyä. ja koneen katto taljalla telineeseen.. ja avot. siinä roikkuu.



vähän notkuu pelottavasti kyllä. saa nähdä ratkeeko jostain päivän parin päästä.. taipui kuutosen painosta hieman kenoon juu.



kuningaspultista väännettiin ja ei liikahtanut. jumissa on siis kuin piru. mut sen jotenkin arvasinkin kun ei siellä a-v:n luonakaan inahtanutkaan.



piti hakea ihan tätä varten polttoöljyä ja 2tahti öljyy mutta ei löytynyt 1l pulloa liikkeestä mistä hain ja 4l en viittinyt tätä varten ostaa.. ja pölttoöljyäkään en saanut mittarista kun oli vain kaksi seteliä 20 ja 50.. joten dieseliä kanisteriin ja loppurahalla pajeron tankkiin



eli hieman dieseliä tulpanreiästä sisään. hieman öljyäkin.. ja hieman rost-offia kanssa.. ja tulpat paikoilleen.. antaa muhia siinä päivä pari.



(rost offia laitoinkin jo aiemmin mutta nyt laitettiin hieman enemmän nestettä jos vaikka liukuisi jonnekin männän väliin helpommin..)



ensi viikonloppuun mennesä käyn lisäilemässä nestetta koneeseen ja jollei ala helppaamaan niin sitten pultataan kansi irti. (itseni tuntien kai joku juhannusviikonlopun päivistä menee siinä hommassa siis jollei ihan jussikin ;D)



jos jollain on ideoita millä koneen saa pyörimään niin antaa tulla tänne. kaikkea voi kokeilla kerran : :D
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja tl »

Liotusta vaan ja kai se purkaa kannattaa joka tapauksessa niin näkee vähän mitä on syönyt
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja juhap »

Motonetin konepukista en tiedä, mutta Bilteman pukissa on ollut kasit ja kutoset... hyvin on kestänyt. Eaglen kone on ollut nyt kahdeksatta vuotta omassaan, eipä ole maahan asti päässyt.  ;) Ja sataysikutonenkin jo yli kolme vuotta...



Hyvä liotusaine on Fairy-astianpesuaine, se vihreä. Sitä vaan tulpanreijistä sisään ja ootellaan. On irrottanut männät ja männän renkaat liikkuviksi. Ekan startin tuoksut ovat aika erikoiset. Öljyt kannattaa kyllä vaihtaa ennen starttia... Fairy kun ei täytä mitään luokituksia.



Jos ei ala männät irtoamaan liottelemalla, niin sitten mylly palasiksi vaan. Vanhan ajan konstina jämähtäneen männän irrotukseen on sylinterin kokoinen koivusta tehty "mäntä". Se pyttyyn männän päälle ja kunnon laaki tai muutama, ja irtoo. Näin säilyy mäntä ehjänä, koska muinoin se laitettiin takaisin käyttöön. Voihan sen nykyisinkin kierrättää...



Jos tuo olisi autossa paikallaan, niin Fairy koneeseen ja trailerilla pitkin kyliä. Autossa tietty vaihde päällä ja pikkuisen liikkumisvaraa kiinnityksiin. Aikonaan tuttava haki täältä Ruovedeltä pk-seudulle jumiintuneen vanhuksen. Oli luvattu kotona, että olisi käyntikuntoinen... Ja olihan se kun sai kannusta uutta bensaa ja kärjet oli putsattu jo lähtiessä. Savua, käryä ja meteliä oli ilmassa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

fairya.. just.. öljyjumiin ainakin sopii kyllä rasvan liottaa pois sekin. (oon tuostakin joskus kuullut..jotenkin itseä hirvittää ajatus saippuakuplista koneessa..hahahah)



nafta öljy seos toimii ruosteessa kai paremmin?



aika raju tempaus.. saattaa nytkähtää jotain rikkikin trailerilla heiluessa. mutta lupaus on lupaus.



starttasihan meidän romuaskonankin hakenu kaveri sen auton. bensaa kurkkuun kuormaautosta 24v-> 12v vanhaan akkuun ja starttia. käynnistyihän sekin 3v levon jälkeen savumerkkien kanssa. yli puol miljoonaa silläkin 1.6l koneella ajettuna.



mitään ei narissut eikä ritissyt koneen laskeudettua päälle mutta silmissä näki että taipuu etukenoon. jätin kattotaljan kiinni vielä. olkoon siinä varmistuksena pari päivää ainakin että jos pultti tai sauma ratkee niin ei ainakaan maahan saakka päädy.  



ostin pultteja sitäkin varten. että oisin vaihtanut paremmat pultit. mutta ne taas olivat 10-20mm liian lyhyitä!



(noita tuumaisia karkee kierteisiä ei löytynytkään meripultista kuin liian lyhyitä ja liian pitkiä. puuttu just se 80-90mm koko.. oli vaan 70mm ja lyhyempii ja noita 120mm pitkii. ja hienokierteisiä oli kyllä. hyvä pulttikauppa on muutenkin.)



mitäs vielä.. jooh jos sen kannen nykäsen irti niin sitten ekaksi kokeilen lämmittää mäntiä hieman ja sitten lisätä öljyä tunkeutumaan sisään. (lämmitys laajentaa ja sitten supistuu takaisin.. tulee "säröjä" kiinteäänkin ruosteeseen ja näitä säröjä myöten pääsee se mönjäkin kulkemaan helpommin eteenpäin.)



sitten vasta sitä isoa moskaa ja palikkaa annetaan jos ei sekään auta.



tulee vaan kalliiksi tollasen purkaminen ja kasaaminen uusilla osilla.. ei tuo kohde-autokaan niin hyvä todellakaan ole että oikeasti kannattaisi.



jos tuo kansi edes olis käyttökelpoinen niin olisin tosi iloinen! (misä porissa on kansipaja joka on AUKI ja joka tekee autojenkansia vielä.. koneketola kuulemma ei tee.. hiontajakoneistus on aina näemmä ovet kiinni.. muita?)
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja A-V »

misä porissa on kansipaja joka on AUKI ja joka tekee autojenkansia vielä.. koneketola kuulemma ei tee.. hiontajakoneistus on aina näemmä ovet kiinni.. muita?)



kokeiles googlata koneistamo pori, näytti tuolta muutamia löytyvän...



Toivottavasti jumi on vaan ajan aiheuttama ja lähtee pois liuottamisella, peukkuja pidetään!
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

mun google-fu taidot kovin ruosteessa koska en löytänyt muistakuin sellaisia jotka tiedän jotka eivät tee yksityisille (pelkkää teollisuuden alihankintaa).. tai ovat kieltäytyneet autojen osien tekemisestä.



nurmilo ei tee.

hollming ei tee.

ketola ei tee.

kivinen keskittyy kuulemma teollisuuteen pelkästään.



kreula on kysymysmerkki.

levy ja hitsaus.. pitää kysyä. 10-15v sitten teki. mutta 5v sitten ei.



jp rajala on huhujen mukaan hankkinut ainakin jotain kansityökaluja.. taidoista ja kokemuksesta ei tietoa. ja huhut aina huhuja.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

moottorin pulttien koko.. ja jumissa oleva 232.

Viesti Kirjoittaja A-V »

PORIN HIONTA JA KONEISTUS, KOMMANDIITTIYHTIÖ M KREULA

PAANAKEDONKATU 23, 28100 PORI. 02 6414416 kuulemma tekee (jos ovet kiinni en ossaa sanoa, soita?)



lisäksi tollee nopeasti vilastuna yritystelestä nää vois ehkä tehä?:

Korjauspaja Routalammi Oy    Kirstintie 11, 28760 PORI 02 6486651

Lindholm & Halminen Oy   Vähäuusikatu 9, 28100 PORI 02 6410470

Metallityö Pauli Aarnio    Porintie 313, 38600 LAVIA 050 5597371










'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin