FSJ:n mottorin kannakkeet...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Pitäis istuttaa tuohon Jeepin runkoon 258. Kaikenlaisia kannakkeita ja palikoita on tullut koneiden mukana, mutta millainen on alkuperäinen rakennelma?



Laittakaas kuvaa koneen molemmista korvakkeista, niin ei tarttia alkaa arpomaan...


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Katotaan kerkiänkö kuvaamaan ennen reisuun lähtöä. Yritetään....
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Arvaappas muistinko kurkistaa sun Jeepin konehuoneeseen Pick Nickissä... >:(
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Onkos 360:sen kannakkeet erilaiset?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo kasissa eri kiinnikkeet ja eri paikassa runkoa
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Onko varmasti näin, joku ottaa kuvaa myös 258 ja 360 kannattimista. Mites sitten selittää sen kutosen tilalle käy kasintekniikka ja miksi runkopalkeissa vaihteiston kannattimen kohdalla on monen kohdan palkin paikan. Sieltä tehdään se säätökummallekkin tekniikalle. En oo tänä päivänä kuullut että joku olisi vaihtanut kasille omat korvakkeet kuutosen paikalle. Monesti ongelma ollut siinä, kun manuaalissa tarvinnut pisemmän kytkinkopan kasitekniikalle, muuten se pitää upottaa rintapeltiin ja se kaikista hölmöin juttu. Tai etukardaania lyhentää ja takakardaania pisentää. Korvakkeissa on sääntö varaa kumityynyn pultille. Eli kapeammalle ja leveämmälle lohkolle/ toisaalta asennusvaraa amerikkalaiseen tapaan. Sitä keväällä mielessä mietin miksi se hahlo pultille...

Ja tässä kuvaa, mitä siihen muuta tulee mutta pukki on sama..





Kuva kertoo paljon mitä siinä on ja kumityynykin minusta erinlainen mutta en saa mieleen kasin kumityynyä. Kuva kolaroidusta jeepistä. Kuinka käy kun auto tulee sivutieltä toisen eteen. Runkopalkki siirtynyt taakse päin ja pakoputki repinyt korvakkeen :(



Voi silti olla vuosimalleittain eroja, kuten runkokin muuttuu vuosina 77-78 takapäästä, mutta eiköhän se tekniikkapaketti määrää silti runkopalkissa, eiköhän suunnilleen eestäpäin moottori, jäähdyttäjä ole suunnilleen samalla etäisyydellä nokkapalasta, moottori ja syylärin ero. Siitä etäisyys kannattimeen. Kutonen hieman pituudeltaan pisempi kuin kasi, joten se menee jeepissä enemmän tulipeltiin. Siksi sitten kytkinkoppa lyhyempi kutosessa ja vaihteisto samalla kohtaa, kasissa yleensä automaatti ja se on pisempi. Tämä tasaa eroja. Muutenkin 360, TH400 ja quodratrackki pitkä kokoonpano normaalin verrattuna (V8 ja manuaali). Jos moottorin korvakkeen ajattelee olevan samalla kohtaa, sitten voi muussa kohtaa korjata paikkaa, se ainut kohta vaihteiston alla oleva kannatin. Periaatteessa jeeppin ei mahdu 258, TH 400, quodratrackki mutta kaliforniamallissa -80 luvulla 258 takana moparin laatikkko on lyhyempi. Mutta tämä ei taas ratkaisee moottorin korvaketta. Eikohän ne kummasskin, kutosessa ja kasissa ole korvake keskilinjan etupuolella. Huomasin sen, kun puupölkkyjen varaan trukkilavalle nostin moottorin nosturilla ja aloin yläpäätä purkaamaan eihän se ole tasapainossa moottoreiden korvakkeiden kanssa eli piti tuota takaa ettei oo öljypohjan varassa..
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja tl »

Kaikkihan saa aina sovitettua mutta alkuperäisenä on erilaiset kannakkeet, kasissa hieman matalammat kun kutosessa.



Mutta tarkottaako pihkanen koneen kyljessä olevia kiinnikkeitä vai runkopalkeissa olevia kannakkeita?
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Kaikkihan saa aina sovitettua mutta alkuperäisenä on erilaiset kannakkeet, kasissa hieman matalammat kun kutosessa.



Mutta tarkottaako pihkanen koneen kyljessä olevia kiinnikkeitä vai runkopalkeissa olevia kannakkeita?



Mutta eikö tuon luulisi olevan toistepäin, eikö kasi ole matalampi kuin kutonen.  Korkea kone ja ilmansuodatin päällä> eikö se ota konepeltiin jo kiinni. Voihan se olla noinkin, amerikkalaisessa kaikki erikoisesti rakennettu. Mitä sitä kinaamaan. Luulisi massatuotannon tekevän mahdollissimman paljon ja käyttävän samaa osaa moneen malliin... Kuten korissa otettu se huomioon..  ;D ;D ;D
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja tl »

Kasi kone leveämpi kuin kutonen, siitä johtuu toi ero. Runkopalkista löytyy kiinnitysreiät molemmille kannakkeille, joten massatuotantoa on kyllä ajateltu.



ps. jos jenkit mielestäsi erikoisesti rakennettu niin et oo tainnu koskaan tutustua saksalaisiin kulkuneuvoihin ;D
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

FSJ:n mottorin kannakkeet...

Viesti Kirjoittaja maasturi »

;D Mulla kolme ooppelia käyttiksenä ollut ja tulee olemaan , Eemeli-kadetti ekana, Aamallin vectra ja nyt Bee malli, ajettu ja tehty remonttia monenlaista. Ne kyllä ihmeellisiä ja kohta niitä ollut kymmenen vuotta perään, miettinyt mikä seuraava käyttis. Uudempi korimallinen vectra on kyllä taas semmoinen, kuullut että remonttia enemmän. Laatu huonontunut.

Ps. kyllä ne helpompi ollut saada toimimaan kuin amerikkalainen mutta motonetistä voisi tilata kaikki osat kerralla mutta en istuinpäällisiä tarvitse ;D. Saksalainen kuin tekee oman ratkaisun ja epäilee muitten tekemiä hyviä ratkaisuja. Kyllä niittenkin kanssa menee hermot joskus. Kun ei yhtään käyttäjää ja huoltomiestä ajateltu. Kyllä jenkki aina jenkki silti ;D
Vastaa Viestiin