Ohjaustehostimen siivapyörä.
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Mites ohjaustehostimen pumpusta lähtee siivapyörä irti. Pitäis vaihtaa chieffiin kun remmien urat kulunut eri tasoon, tahtoo vikistä ja ei tahdo löytyä niin pienellä erolla remmejä. Toinen on se, ettei toista pumppua voi vaihtaa, jossa parempi siivapyörä mutta se pumppu voi olla taas huonompi kuin mikä autossa kiinni.. Jos kiristää remmejä, vesipumpun laakerit ei pidä tämän hetkisestä kiristyksestä enempää :)
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Ihan siihen tarkoitukseen tarkoitetulla ulosvetäjällä!! Ja uusi paikoilleen ruuvilla joka kierretään siihen akselille ja mutteri + prikka, vedetään paikoilleen!! Ei ole kiilaa, on vain tiukka sovitus!!
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Ja ilmeisesti sinulla on sellainen ulosvetäjä. Täytyy miettiä mitä tehdä, pitäiskö yhdestä autosta kokeilla vanhaa pumppua hyvällä siivapyörällä. Vaiko lähettä tai käydä siellä sinulla vaihtamassa, jos sellainen ulosvetäjä :) Lopujen lopuksi öljyjen kanssa joutuu lutraaman pumpun vaihdossa> isoin homma.
Muistelinkin sitä että jotkut puhunut joskus pumpusta/ siivapyörästä mutta se on silti kovassa akselilla.
Muistelinkin sitä että jotkut puhunut joskus pumpusta/ siivapyörästä mutta se on silti kovassa akselilla.
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Joo, löytyy multa se työkalu!!
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Astrosta lähti tällaisella.
www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpg
Vähän laadukkaamman oloinen tosin on omani. Tuo alempana näkyvä U-pää sopi juuri hihnapyörässä olevaan uraan. Kamaa tietysti sitten työkalun ja akselin väliin, että saa oikeasta kohtaa painettua.
www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpg
Vähän laadukkaamman oloinen tosin on omani. Tuo alempana näkyvä U-pää sopi juuri hihnapyörässä olevaan uraan. Kamaa tietysti sitten työkalun ja akselin väliin, että saa oikeasta kohtaa painettua.
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Ja ehkä se lähtis normaalilla ulosvetäjällä haarukan päät reunojen alle mutta kun se on kovassa siivapyörä voi mennä mutkille ja mites vanhan irroitus, sitten kaksi siivapyörää romuna. Erikseen jos uusi siivapyörä.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.vannetukku.fi/images/Ulosvetajat3.jpg&imgrefurl=http://www.vannetukku.fi/ulosvetaja-3haaraa-150mm6-p-6689.html&usg=__BTo6-iF9nMcRk0cn_nn38quGYh0=&h=400&w=365&sz=42&hl=fi&start=13&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=u63MpBVlzNOvvM:&tbnh=124&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Dulosvet%25C3%25A4j%25C3%25A4%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1
Kolmihaaraisella vielä mutta siksi kysyn ettei turhaa mitään pistettyä paskaksi. A-mallin vectrassa oli samanlainen siivapyörän kiinnitys mutta sitä koskaan saanut irti. Piti purkaamolta hakea toinen kun vanhasta meni laakerit. Sitä lämmitettiin ja yritettiin isolla ulosvetäjällä mutta ei mihkään lähtenyt:(
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.vannetukku.fi/images/Ulosvetajat3.jpg&imgrefurl=http://www.vannetukku.fi/ulosvetaja-3haaraa-150mm6-p-6689.html&usg=__BTo6-iF9nMcRk0cn_nn38quGYh0=&h=400&w=365&sz=42&hl=fi&start=13&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=u63MpBVlzNOvvM:&tbnh=124&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Dulosvet%25C3%25A4j%25C3%25A4%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1
Kolmihaaraisella vielä mutta siksi kysyn ettei turhaa mitään pistettyä paskaksi. A-mallin vectrassa oli samanlainen siivapyörän kiinnitys mutta sitä koskaan saanut irti. Piti purkaamolta hakea toinen kun vanhasta meni laakerit. Sitä lämmitettiin ja yritettiin isolla ulosvetäjällä mutta ei mihkään lähtenyt:(
Ohjaustehostimen siivapyörä.
If you don´t succeed, try try again. ;)
Jos ei kertalämmittäminen auta, anna jäähtyä ja lämmitä uudestaan, sitten taas vetoa, jne, jne... Akselin päähän paineilmaa, jotta se jäähtyisi.
Lähti ne hornetin jarrujen ilmausruuvitkin, kun niitä useamman kerran (varovasti) lämmitin.
Jos siivapyörällä ei tee mitään, voi sen teurastaa rälläkällä läheltä akselia pois ja viilata loppu yhdestä kohdasta puhki akseliin asti (akselia viilaamatta).
Jos ei kertalämmittäminen auta, anna jäähtyä ja lämmitä uudestaan, sitten taas vetoa, jne, jne... Akselin päähän paineilmaa, jotta se jäähtyisi.
Lähti ne hornetin jarrujen ilmausruuvitkin, kun niitä useamman kerran (varovasti) lämmitin.
Jos siivapyörällä ei tee mitään, voi sen teurastaa rälläkällä läheltä akselia pois ja viilata loppu yhdestä kohdasta puhki akseliin asti (akselia viilaamatta).