Kutvosen vetolevyistä

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Pitu

Kutvosen vetolevyistä

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Tarkoitus pultata vetolevy vauhtipyörän tilalle kuutoskoneeseen. Tehty alustavaa osakartoitusta verkon syövereissä.

258 + TF yhdistelmään löytyy levytarjontaa. Hiukka löytyy eri levyjä, eri vuosimalleille ja autoille. Löytyy myös samaa levyä riipumatta vuosimallista. Eli tässä vaihtoehdossa ei voine mennä pahasti metsään..

Vanhemmille 232 + BW, tarjonta on huomattavasti suppeampaa APD:stä löytyy itse levyä, mutta kuvien mukaan on pelkkä suora levy ilman hammaskehää. Hammaskehää ei ole tarjolla.  :-?

Käytettyä ehjää vetolevyä vai Letukan hammaskehää sovittelemaan?
coronetti

Kutvosen vetolevyistä

Viesti Kirjoittaja coronetti »

Se hammaskehä on turbaanissa.

Eli tollaset kilkkeet.

RamiS

Kutvosen vetolevyistä

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Muistelisin että tuon "pikkuvetolevyn" yhteyteen kuuluu sisäpulttikehän alueelle toinen saman paksiúinen kiekko.

Tähän yhteyteen on taas hyvä muistuttaa tuosta 1972 tapahtuneesta kaavelin pulttikehä muutoksesta.

Se nimittäin ei ole ainut ero, sillä kampiakselin  takapäähän on lisätty olake, joka estää tuon "pikkuvetolevyn" käytön noissa uudemmissa koneissa.

Jos tähän aiheeseen liittyviä kysymyksiä, saa soittaa mulle.

Helpompi selvittää puhelimessa, kuin yrittää kirjoittaa.

RS
h3rn3

Kutvosen vetolevyistä

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Olenkos ymmärtänyt siis oikein, että kuutoset on sisäisesti tasapainoitettuja?

Ja esim. uudemman malliset '72 --> vetolevyt (258 ja vaikka 242) käyvät keskenään ristiin.

Eikö ole siis mitään paino tai tasapaino eroja?
Pitu

Kutvosen vetolevyistä

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Se hammaskehä on turbaanissa.

Niinpäs näkyy, hyvä että kysyin. Nyt on helpompi tsuumailla Rebelin mahdollisia laatikkovaihtoehtoja..

Tähän yhteyteen on taas hyvä muistuttaa tuosta 1972 tapahtuneesta kaavelin pulttikehä muutoksesta.

Se nimittäin ei ole ainut ero, sillä kampiakselin  takapäähän on lisätty olake, joka estää tuon "pikkuvetolevyn" käytön noissa uudemmissa koneissa.

Tää olikin mielenkiintoinen tieto. Ihmettelinkin miksei tota vahvistusrengasta ollu tarjolla, kun muita vetolevyn osia oli hyvinkin. Tohon kampuran kiinnityksen erilaisuuteen oon kompastunu aiemminkin. Yritin pultata vanhempaa vauhtipyörää tuplajaolla olevan 258:n (?) perään.

Jeepissä säilynee 258 ja perää tulee 80-luvun TF727. (Oon harkinnu myös 304:ta, mutta 258:lle ois kypsymässä jatkosuunnitelmaa. (mikäli toi muuten pelaa)
RamiS

Kutvosen vetolevyistä

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Kampuranpään pulttijako on sama ainakin 1969 232cid ja 1974 258cid.

Omasta kampuranpäästä oon sorvannut pois tuon olakkeen ja tämän jälkeen vasta todennut tuon kaeron.

RS
Vastaa Viestiin