GC - lämmityslaite sekoilee
Eli vaimon kauppakassis on väliin alkumatkast ihan sopivan lämmin, ja sitte alkaakin tulla vilu, enkä tietenkää heti uskonu vaan väitin käyttäjäs olevan vikaa.. ::)
Kysees siis zj -98 5.9. Vika ei ole nesteiden vähyys tms, ja lämmin vesi kiertää hyvin.
Pelkkänä?
Kysees siis zj -98 5.9. Vika ei ole nesteiden vähyys tms, ja lämmin vesi kiertää hyvin.
Pelkkänä?
En tiedä grandin kennon putkiston rakenteesta, mutta mulla oli volkkarissa vastaava ongelma. Orkkiksena oli jonkinsorttinen kennon "ohi kierto", eli tavallaan H putki ennen kennoa. Auto oli sisältä lämmin siihen asti että termari aukes, sit oli kylmä. H helvettiin ja alumiinista suorat putket tilalle ja johan lämpes. Alkuperäinen epäilys mulla oli et lämppärin kenno ois ollu aavistuksen vuotava.
Jotku läppämoottorit siel on, ja niille ohjausboxi, kait. No kun sähköl pelataa, voi kosteus tehdä vaa pikkuse kiusaa. Tutkitaa liitokset ensi. Ku vaa tietää mistä ettii, no katotaa kaikki.
Minulla nyt muutaman kerran tuntunut että hyttiin tulee viileää.
Lämmityslaitteen/ilmastoinnin paneeli vilauttanut pari kertaa Er (error?) tekstiä.
Viimeksi kun teki, niin käänsin lämpärin OFF-asentoon ja takaisin päälle, niin alko lämpöö tulemaan.
Mulla tuo on ZJ -96 5.2
---
Pystyyköhän vikakoodeja jollain lukemaan, vai onko vikaa vaan etsimällä etsittävä.
Mullekin tuli mieleen, että vois hytin lämpötilan anturi jotain herjata??
No sitten just, lämpötilan säätöläpän askelmoottori?
(minunkaan käsittääkseni ko kikottimessa ei ole lämppärissä hanaa, pelkkä ilman virtauksen ohjaus kennolle tai kennon ohi, läpän avulla).
Paitsi, Dodgessa törmäsin ON-OFF tyyppiseen alipaine venttiiliin, joka sulkee veden kierron kokonaan, VAIN silloin kun ilmastointi on täysin MAX kylmällä. Onko Jeepissä samanlaista venttiiliä, jos ohjain yksikkö antaakin jostain syystä käskyn laittaa vesi kierto tukkoon??
Tai sitten tosiaan sähköliitoksissa vain vikaa.
Mulla kun vielä Eberikin ohjaa lämppäriä.
Voisko se tehdä.
En ole kytkentöjä tutkinut, mutta kuvittelisin, että Eberi ohjaa, lämmitin paneelin ohjainyksikön plus ja miinus virtaa vain. Eli jos siellä olisi vika, niin koko lämppärin ohjain olisi mykkä.
:-/ :-/
Lämmityslaitteen/ilmastoinnin paneeli vilauttanut pari kertaa Er (error?) tekstiä.
Viimeksi kun teki, niin käänsin lämpärin OFF-asentoon ja takaisin päälle, niin alko lämpöö tulemaan.
Mulla tuo on ZJ -96 5.2
---
Pystyyköhän vikakoodeja jollain lukemaan, vai onko vikaa vaan etsimällä etsittävä.
Mullekin tuli mieleen, että vois hytin lämpötilan anturi jotain herjata??
No sitten just, lämpötilan säätöläpän askelmoottori?
(minunkaan käsittääkseni ko kikottimessa ei ole lämppärissä hanaa, pelkkä ilman virtauksen ohjaus kennolle tai kennon ohi, läpän avulla).
Paitsi, Dodgessa törmäsin ON-OFF tyyppiseen alipaine venttiiliin, joka sulkee veden kierron kokonaan, VAIN silloin kun ilmastointi on täysin MAX kylmällä. Onko Jeepissä samanlaista venttiiliä, jos ohjain yksikkö antaakin jostain syystä käskyn laittaa vesi kierto tukkoon??
Tai sitten tosiaan sähköliitoksissa vain vikaa.
Mulla kun vielä Eberikin ohjaa lämppäriä.
Voisko se tehdä.
En ole kytkentöjä tutkinut, mutta kuvittelisin, että Eberi ohjaa, lämmitin paneelin ohjainyksikön plus ja miinus virtaa vain. Eli jos siellä olisi vika, niin koko lämppärin ohjain olisi mykkä.
:-/ :-/
Joo, vikakoodit pystyy kai lukemaa niit nappuloi jossaki järjestykses painelemal, otetaa selvää.
pitää painaa a/c ja recirc, ja pitää niit pohjas, sitte kääntää myötäpäivää lämmönsäätönuppii 1 napsu, ja helpat. pitäs näkyy vikakoodit peräjälkee 2 numeroisin lukuin. Mulla on 38.
Mulla tuo on WJ -96 5.2
-96:nen on kylläkin ZJ-korinen, WJ tulee vasta -99!!
ZJ:stä en tiedä, mutta WJ:ssä lämmönsäätöläpissä on "tyyppivika", läppien akselisysteemi pettää ja läpät juuttuvat.
Koko koelauta purettava pois, että pääsee käsiksi.. korjaamo laskee päivän purulle ja päivän kasaukselle..
Tosin nopeampiakin korjaustapoja on netissä tyrkyllä, eli mennään kotelonkyljestä sisään.
WJ:n lämppärin virhekoodeja :
http://www.wjjeeps.com/climate.htm
Koko koelauta purettava pois, että pääsee käsiksi.. korjaamo laskee päivän purulle ja päivän kasaukselle..
Tosin nopeampiakin korjaustapoja on netissä tyrkyllä, eli mennään kotelonkyljestä sisään.
WJ:n lämppärin virhekoodeja :
http://www.wjjeeps.com/climate.htm
Mulla tuo on WJ -96 5.2
-96:nen on kylläkin ZJ-korinen, WJ tulee vasta -99!!
Sorry, kirjain erhe...