Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Mäkin oon aina noista tykänny , johtuen ehkä siitä että eka auto oli -71 145 Express,noita 73sia ollu kaksi , itte en tosta uudesta kojelaudasta niin paljoa pitäny kun vanhemmasta , joita mulla oli enemmänkin Ainoot vuosimallit joita en ole omistanu oli -66 ja 74.
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Mullapas sitten olikin -74 142...
Juu, veturi on hieno ja mulle sekä WeGelle tuttu... ja muillekin...
Juu, veturi on hieno ja mulle sekä WeGelle tuttu... ja muillekin...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Minunkin mielestä vanhemmissa kojelauta ja pinnan ulkopuoliset ovenkahvat ovat tunnelmaan hienompia.
Vetoauto on hyvä juu.
Vetoauto on hyvä juu.
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t

Harrastepeli kai tämäkin [ch129300] viime suvena itelle synttärilahjaks hankittu -84 Tunturi SS, vanha mökkimopo... kunto oli sen mukainen, aika pitkälti kaiken saa tehdä.
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Työsuhdeautoksi vaihtui (omasta tahdosta) uuden XC60:sen tilalle tälläinen nelivetoinen.

Aina on ollut lähellä sydäntä Saabit ja AMC:t.

Aina on ollut lähellä sydäntä Saabit ja AMC:t.
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Toi on ihan tyylikkään näköinen , ollakseen" nykyauto" ja saappi.
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Tämmöinen Voovo oli mulla ajossa 2000-2001. Pellitin helmat, takakulmat, perä paneelin ja vaihdoin ovet sekä nokkapellin... Verhoilin penkit ja kunnostin sen sisältä muutenkin. Silloin oli diesel vielä halpaa... Jäi seisomaan kun dieselin hinta nousi ekan kerran taivaisiin...
Kun Matti (poikani) sai kortin, alkoi harrasteauton etsintä. Ja tämä oli "latolöytö" joka on kuulemma kuuminta hottia just nyt...
Mutta dieseliä ei pellin alla suvaittu...
Hitsata piti pikkusen konehuoneen siistimisen yhteydessä...
Dieselin perästä kelpas loota ja loikkari.
Uusi kone napattiin Volvo-osakauppiaalta. Kotoisin vanhan mummelin automaatti Voovosta.
Samasta paikasta kytkinkoppa....
...ja 5 cm lyhyempi kardaanin pätkä (tuohon tuli vielä uusi laakeri ja tukikumi). Vaihteensiirtäjää piti lyhentää 5 cm, jotta sopi.
Kytkin uutena ja joitakin tiivisteitä ostettiin.
Ja kumiletkun tilalle uusi bensaputki. Vanha läpiruostunut mallina.
Stefa uusiksi.
Silmälaakeri tarvittiin, Dieselissä oli vaan hela tuolla.
Sinne menee... ja sitten vielä toisenkin kerran...
Alla melkein valmista.
Tuolla on nyt Dieselin ja bensan osia hieman sekaisin... Hieman pitää vielä osia kasailla, niin voi startata.
Nälkä kasvaa syödessä. Vuosi sitten saatiin leimattua bensalle ja ajelua kesä, niin sitten tänään haettiin nokalle alkuperäinen Volvon Turbokone...

American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t

Tollasella tulee myös kesäisin ajeltua, antaa kivaa vastapainoa Ramblerilla kruisailuun ;)
Rambler Classic Rebel -66
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Tässä on muiden hommien sivulla koetettu autella pojan 240 Volvon kanssa...
Interkuuleri on saanut hieman osumaa...koettanut oikoa, että saa päädyn kiinni.

Turbokone on menossa palasiksi.

Ja mustaa sisustusta pitää hieman entrata. Taustapahvit kostuneet, korjaukseen. Pinnat on ihan OK.

Interkuuleri on saanut hieman osumaa...koettanut oikoa, että saa päädyn kiinni.

Turbokone on menossa palasiksi.

Ja mustaa sisustusta pitää hieman entrata. Taustapahvit kostuneet, korjaukseen. Pinnat on ihan OK.

American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Kerholaisten muut harrastepelit kuin AMC:t
Frigerio Puch remppaa. Kovan metsästyksen jälkeen löytyi briteistä kiksin akseli ja kanadasta kiksin osa, joka akseliin tulee kiinni. Entinen oli prkl hitsattu ja hajos viime keväänä.

Kovan dremelöinnin jälkeen sain akselinpään putsattua niin paljon, että lohkon sai ujutettua auki

Koneen sain kytkimen puolelta jo auki, vielä purettava lisää, kun lukitusrengas on toisessa päässä akselia
Pääsin tähän asti tänään

Kovan dremelöinnin jälkeen sain akselinpään putsattua niin paljon, että lohkon sai ujutettua auki
Koneen sain kytkimen puolelta jo auki, vielä purettava lisää, kun lukitusrengas on toisessa päässä akselia
Pääsin tähän asti tänään