Holley vs. Edelbrock
Holley vs. Edelbrock
Taitaa tämäkin olla kysytty monta kertaa, mutta kysytään silti. Mulla on jeepissä Edelin 600 cfm kaasari ja jotenkin himottaisi vaihtaa isompaan. Itellä ei pahemmin ole Hollikasta kokemuksia, silloin kun ostin jeepin siinä oli kiinni Holleyn 750 cfm, jonka vaihdoin Edelin 600 cfm. Voi olla että muistan väärin mutta mielestäni kone käynnisty ja kävi tyhjäkäynnillä nätimmin hollikalla…?
Minkälaisia kokemuksia, jotenkin himottaisi koittaa hollikkaa. Bensankulutuksella ei niinkään väliä lähinnä toimivuus / teho…?
Minkälaisia kokemuksia, jotenkin himottaisi koittaa hollikkaa. Bensankulutuksella ei niinkään väliä lähinnä toimivuus / teho…?
Holley vs. Edelbrock
Oma ääni menee Edelbrockille, helppo säätää ja pysyy säädöissään. Holleysta ei isompia kokemuksia. Auto kärymittariin kiinni ja koittamaan tarvitseeko vaihtaa isompaan vai riittääkö vain neulojen, suuttimien ja jousien kanssa pelaaminen.
Holley vs. Edelbrock
ääni myös edelille/carterille.
On vaan niin pirusti helpompi käytössä.
On vaan niin pirusti helpompi käytössä.
Holley vs. Edelbrock
Toi 600 vastaan 750 kokoero on aika iso.
Mullahan ei kaasareistakaan ole mitään hajua, mutta 360:n pitää olla jo aikalailla viritelty, ennenkuin oikeasti tarvii isompaa, Onhan noi tietty molemmat kaasarit rakenneltavissa melkein millaisiksi vaan. Yhdellä tutulla oli kireähkö mopen 360 750 tuplapumpulla, kulki hyvin ja vei bensaa sikana, vaihtoi sen takia 750 vacuumiin, joka vastas kaasuun tietty vähän hitaammin eli tuntui normiajossa laiskemmalta, vaikka antoi samat tehot ja kulutti reilusti vähemmän. Mulla oli joskus kevyesti piristetyn 360:n päällä hollikan 600 vacuum, josta tykkäsin kovasti, vähänkin pitempiaikaisessa kaasupohjassa ajossa tuntui kyllä siltä, ettei saanut kakkua tarpeex ja mielessä oli vaihtaa se 650:een vacuumiin erikokoisilla ensiö ja toisio kurkuilla, olis voinut olla aika passeli siihen koneeseen. Olishan sitä 600:stakin voinut käydä virittelemään tietysti. Menipä ohi aiheen taaskin, eli ei mitään tajua edelin/hollikan eroista käytössä. Javen 401:n päälle laitan seuraavaksi 750 tuplapumpun vacuumin sijaan, jos vaikka vastais kaasuun hivenen äkeämmin ja varmaankin Holleyn, kun siitä on jäänyt hyvät fiilikset.
Mullahan ei kaasareistakaan ole mitään hajua, mutta 360:n pitää olla jo aikalailla viritelty, ennenkuin oikeasti tarvii isompaa, Onhan noi tietty molemmat kaasarit rakenneltavissa melkein millaisiksi vaan. Yhdellä tutulla oli kireähkö mopen 360 750 tuplapumpulla, kulki hyvin ja vei bensaa sikana, vaihtoi sen takia 750 vacuumiin, joka vastas kaasuun tietty vähän hitaammin eli tuntui normiajossa laiskemmalta, vaikka antoi samat tehot ja kulutti reilusti vähemmän. Mulla oli joskus kevyesti piristetyn 360:n päällä hollikan 600 vacuum, josta tykkäsin kovasti, vähänkin pitempiaikaisessa kaasupohjassa ajossa tuntui kyllä siltä, ettei saanut kakkua tarpeex ja mielessä oli vaihtaa se 650:een vacuumiin erikokoisilla ensiö ja toisio kurkuilla, olis voinut olla aika passeli siihen koneeseen. Olishan sitä 600:stakin voinut käydä virittelemään tietysti. Menipä ohi aiheen taaskin, eli ei mitään tajua edelin/hollikan eroista käytössä. Javen 401:n päälle laitan seuraavaksi 750 tuplapumpun vacuumin sijaan, jos vaikka vastais kaasuun hivenen äkeämmin ja varmaankin Holleyn, kun siitä on jäänyt hyvät fiilikset.
Holley vs. Edelbrock
jossain näin muistaakseni sellaisen laskukaavan että koneen cid x max rpm / 3465 = cfm
eli mulla on 370x7000/3465 = 747 cfm
en tiedä onko tossa mitään perää...
eli mulla on 370x7000/3465 = 747 cfm
en tiedä onko tossa mitään perää...
Holley vs. Edelbrock
käyttikseen pistäsin Edelbrock(Carter) 600cfm, jos tarkotus on ottaa nopeampia lähtöjä ja ajaa vähemmän niin Hollikan suuntaan kääntysin. Kokohommahan on sama kun kysyisi minkämerkkiset renkaat autoon pistäisi... hiukan makuasioita.
Omasta mielestäni Carter on simppelimpi ylläpitää ja säätää.
Holley:

Edelbrock/Carter: (en löytänyt "yhtä" räjäytyskuvaa joten ohessa kahessa osassa)


Omasta mielestäni Carter on simppelimpi ylläpitää ja säätää.
Holley:

Edelbrock/Carter: (en löytänyt "yhtä" räjäytyskuvaa joten ohessa kahessa osassa)


'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Holley vs. Edelbrock
jos tarkotus on ottaa nopeampia lähtöjä ja ajaa vähemmän
kyllä enemmän tulee nopeita lähtöjä... ::)
Holley vs. Edelbrock
En tiennyt, että koneesi on tehty kiertämään seitsemään tonniin, varmaan se 750 onkin sit just passeli.
Holley vs. Edelbrock
Spiritissä 600 edel, ehkä vähän turhan iso ja rikkaallakin käy, taitaa olla tulppa pimeenä=V7 :-?
Tulis kevät et pääsis kokeilemaan ja tutkimaan >:(
Tulis kevät et pääsis kokeilemaan ja tutkimaan >:(
Holley vs. Edelbrock
En tiennyt, että koneesi on tehty kiertämään seitsemään tonniin, varmaan se 750 onkin sit just passeli.
Niin no tehty ja tehty :P... Itsekkin miettin tota kaavaa, kun siinä luki max rpm, että miten sen ottaa... jos sen noin 6000rpm mukaan laskee niin sillon 600-650 cfm on kyllä ihan passeli?
Kyllä jos "oikeasti" valoista lähetään niin abaut kuudessa tonnissa lyön isomman silmään... ::)
Onhan kampiakseli tasapainotettu etc. ja kone pikkasen "fiilattu". Koneistamon setä sano että uskaltaa rauhassa kierrättää... toki kyllä sillon ryssivät hieman ekalla kerralla, että saas kattoo kestääkö mun ajossa...