AMC 343

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
Uba
Viestit: 261
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 1:23 am

AMC 343

Viesti Kirjoittaja Uba »

66-69 ja 70-> lohkojen korkeusero on alle millin.



Viralliset lukemat tuumissa  9.175 ja 9.208 (Lähde: American Motors Corporationin julkaisu: Performance American Style).



Eroa siis noin 0,8 mm.



Jos sattuu olemaan tasoiltaan koskemattomat kannet ja lohko pitäisi uudemmasta imusarjasta höylätä tuo 0,8 mm tiivistepinnoilta ja pohjasta 1,4 kertaa tuo mitta eli 1,1 mm. Tämä, jos haluaa nk. viimesen päälle. Käytännön elämässä ei merkitystä, jos laittaa vaikka vähän silikoonia tiivisteeseen ja päätytiivisteen tilalle pelkkää silikoonia.



Heitto ja imuvuodon vaara tietysti lisääntyy, jos on 66-69 lohko ja siitä on ajettu kansitasoja ja kansia ja siihen meinaa laittaa uudemman koneen imusarjan. Kannattaa ainakin sovittaa ensin ja todeta tilanne.    



Esim. HV:n tapauksessa (vanha imusarja uuteen koneeseen) tarvitaan sitten tietty paksummat imusarjan tiivisteet.
gremlin
Viestit: 32
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 4:49 pm

AMC 343

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Jaahans, kattelin tuolta wikista tota lohkojen eroa ja sielta bongasin ton lohkojen .16'' eli ~4mm korkeuseron



GEN-3 AMC Tall-deck (1970-1991)



In 1970, all three blocks grew in deck height and gained a new head design. These changes made this the third generation of AMC V-8, hence it is sometimes referred to as the GEN-3 AMC V-8. The stroke and deck height on the 290 and 343 was increased by 0.16 in (~5/32 in), becoming the 304 cu in (5.0 L) and 360 cu in (5.9 L), respectively.
Avatar
Uba
Viestit: 261
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 1:23 am

AMC 343

Viesti Kirjoittaja Uba »

Iskun osalta näyttää pitävän paikkansa:



290 ja 343 = 3.28"



304 ja 360 = 3.44"



Eroa 0.16"



Eikö kaikki mitä internetistä löytyy olekaan totta ;D
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

AMC 343

Viesti Kirjoittaja tl »

Kiitokset infoista.

Noissa imusarjoissa kylla on varmaan joku minimaalinen leveys ero, joka johtuu tosta lohkojen korkeus erosta.

Jos nyt suurinpiirtein vanhat merkkinsa pitaa paikkaansa niin toi uudempi on ~3.5mm leveempi, eli saman mita lohkoissa on korkeus eroa.

Mut toi ero riippuu myos pikkusen siita mika on kansitason ja imusarjatason kulma.

Moppen pikkulohkossa normaalisti hoylataan imusarjatasosta saman verran kuin kansitasostakin. Olisko se ollu niin etta jos alkaa yli .040'' kansitasosta hoylaamaan niin sillon suositellaan etta otettas myos imaripinnastakin. Alkaa noi kanavat kait jo noinkin pienella korkeuden muutoksella pykaltaa sen verran etta se alkaa ehka jo haittaamaan virtauksia.

Lisaks tiivistepinnat saattaa alkaa kaymaan vahan kapeeks.



Joo oot oikeessa en ajatellu loppuun asti, dekkikorko kun kasvaa niin kyllähän se imusarjakin levenee, täytyypä jossain kohtaa mittailla noi erot
Vastaa Viestiin