Löytyisikö forumilta neuvoja? Käytin 64 -Classicia leimalla hiljattain. Leima tuli, mutta samalla vaatimus vaihtaa etupyörän laakeri. Käytin autoa pajalla, jossa sanoivat, että kannattaisi tehdä molemmille puolille ja samalla pitäisi vaihtaa myös navat. Nyt alla on kuulemma joku kokoelmasysteemi (siis ei alkuperäinen).
Mistä kannattaisi napoja/laakereita metsästää?
Classic-64, etupyörien laakerit/navat
Classic-64, etupyörien laakerit/navat
Vähän vaikea vastata mitään järkevää, kun ei tiedä mikä "rakennussarja"siihen on oikein tehty????
Tossa kun ite jarru remppaa tein j akäytin etunapoja auki, niin perus Timkenin laakerit näytti olevan.
Tosin numeroita en katsonut.
Ja laakerithan pystyy siis vaihtaan, ilman että kokonapa kokonaisuutta tarvii vaihtaa... (monessa tai lähes kaikissa, uusissa nykyautossahan tulee koko napakokonaisuus laakereiden mukana)...
Mutta onko siellä sitten laakeri juminut ja pyörähtänyt ja syönyt uran??
---
Tosa mull anäky olleen kuskin puolen laakeri pyörähtänyt akselillaan, oli se helppo koti korjaus tehty, pistepuikolla vähän hakattu klommeja, ja laakeri on sopivan tiukka.
Ja oikeastaan tohonkin olis hyvä laakerit vaihtaa, laakeri kooli oli silmämääräisesti kuluneen näköinen ja vaseliini oli melko harmaata, metallia joukossa, mutta putsasin vanhat vaseliinit pois, ja uutta tilalle, ja sopivalla välyksellä kasaan.
Enkä tosiaan laakeri numeroita tullut ottaneeks muistiin :-[
Mutta täytyy vielä purkaa sen verta, että vaihtaa vasen rumpu oikealle, ja oikea vasemmalle, niin jos samalla katsois laakerista nummerot.
Tossa kun ite jarru remppaa tein j akäytin etunapoja auki, niin perus Timkenin laakerit näytti olevan.
Tosin numeroita en katsonut.
Ja laakerithan pystyy siis vaihtaan, ilman että kokonapa kokonaisuutta tarvii vaihtaa... (monessa tai lähes kaikissa, uusissa nykyautossahan tulee koko napakokonaisuus laakereiden mukana)...
Mutta onko siellä sitten laakeri juminut ja pyörähtänyt ja syönyt uran??
---
Tosa mull anäky olleen kuskin puolen laakeri pyörähtänyt akselillaan, oli se helppo koti korjaus tehty, pistepuikolla vähän hakattu klommeja, ja laakeri on sopivan tiukka.
Ja oikeastaan tohonkin olis hyvä laakerit vaihtaa, laakeri kooli oli silmämääräisesti kuluneen näköinen ja vaseliini oli melko harmaata, metallia joukossa, mutta putsasin vanhat vaseliinit pois, ja uutta tilalle, ja sopivalla välyksellä kasaan.
Enkä tosiaan laakeri numeroita tullut ottaneeks muistiin :-[
Mutta täytyy vielä purkaa sen verta, että vaihtaa vasen rumpu oikealle, ja oikea vasemmalle, niin jos samalla katsois laakerista nummerot.
Classic-64, etupyörien laakerit/navat
Kiitos vastauksesta Jeep-Ukko.
Tässä mun autossa on nyt tosiaan tarve saada uudet navat ja niihin sitten laakerit. Mahtaako napoja saada uustuotantona - vinkkejä mistä?
Tässä mun autossa on nyt tosiaan tarve saada uudet navat ja niihin sitten laakerit. Mahtaako napoja saada uustuotantona - vinkkejä mistä?
Classic-64, etupyörien laakerit/navat
Mulla laakerinvaihto-aika kans lähellä..kuskin puoli pitää ääntä mut samalla molemmat puolet uusiks. Oma syynsä iän lisäksi saattaa olla noilla 35 mm levikepaloilla.. Laakerit oottaa paikallisdealerin hyllyssä..us partsin välittäjäkauppa eli sieltä tuli viime viikolla parissa päivässä. Pientä eroa saattaa olla ku mulla on levyjarrut(eli napa pitempi)vm65 mut voin laittaa laakerimallit ja hinnat tänne. Ja sopivuuden..yleensä nuo jo toisella kerralla sattuu oikeat. käsitykseni mukaan rumpujarrullisten napa on aika sama americanossa ja classicissa missä 9" rumpu.. Katsastusmies ei kyllä navan kuntoa mistään voi nähdä ellei sitten ole jostain muusta merkistä laitettu ja soviteltu rakennelma jossa näkyvissä merkkejä sopimattumuudesta...
Classic-64, etupyörien laakerit/navat
Mulla ulompi laakeri oli Timken LM11949. (ulko koolin numeroa en tiedä, mutta varmaan tulee pakettina mukana.
Sisemmän laakerin numeroa en tiedä, kun paskatiiviste on sillai, että ei pääse näkemään...
Sisemmän laakerin numeroa en tiedä, kun paskatiiviste on sillai, että ei pääse näkemään...
Classic-64, etupyörien laakerit/navat
Sisämpi LM67048/10
Ulompi LM11949/10
Ulompi LM11949/10