Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tää nyt ei oo sata varmaan tietoa, mutta...



Osta jostain halpa/mällätty XJ chero ja nappaa tekniikka/sähköt siitä. Käsittääkseni kannakkeet yms tärkeät osat menee nakkaamalla ja kone/loota on sama ku YJ:ssä.



Jamant korjannee jos oon väärässä...
JAMANT
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

No veikkaanpa että ei ihan heti löydy!! On noista pulaa muutenkin... Mutta saattahan sulla käydä tuuri...
Avatar
A-V
Viestit: 7654
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja A-V »

Harvemmin tosiaan noita 2.5L motteja näkyy kaupan. Tuo halvan tai mällätyn XJ Cherokeen hankinta lienee paras tapa löytää tekniikka järkihintaan ja melko usein loppuraadon osina myyminen mukavasti tiputtaa investointikulua (etenkin jos on mahdollista purkaa ja kuvata osat nettimyyntiä varten).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Enzo
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Kuinkas, jos ostaa Suomessa rekisteröidyn raadon ja romuttaa sen omatoimisesti, niin mitenkäs sen saa pois rekisteristä? Eikös koko auto pidä viedä romikselle, että saa romutustodistuksen?

Onhan siinä tietty se mahdollisuus, että pitää autoa tieliikenteestä poistettuna hamaan tulevaisuuteen... saa sitten perikunta hämmästellä. :-?
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kilvet pystyy palauttamaan konttorille ja tekemään perinteisen rekisteristä poiston
Enzo
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Kilvet pystyy palauttamaan konttorille ja tekemään perinteisen rekisteristä poiston



Eli romuajoneuvolaki on vaan hämäystä.
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja pekka »

Osittain
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Kuinkas, jos ostaa Suomessa rekisteröidyn raadon ja romuttaa sen omatoimisesti, niin mitenkäs sen saa pois rekisteristä? Eikös koko auto pidä viedä romikselle, että saa romutustodistuksen?

Onhan siinä tietty se mahdollisuus, että pitää autoa tieliikenteestä poistettuna hamaan tulevaisuuteen... saa sitten perikunta hämmästellä. :-?

En tiedä.



Mutta luulis jonkun jobbarin tälläkin keinon rahastavan.

Maksat x euroa, niin joku kirjoittaa romutus todistuksen.



Ja viet kaikki korista irtoavat tunniste numerot jobbarille, ettet voi missään tilanteessa käyttää niitä uudestaan.

Ja mites, jos romutettua autoa yrittää uudestaan kilpiin, niin tuleeko esille tieto, jobbarin nimi kuka romutuksen on suorittanut ja sitä myöten paskaa ko jobbarin niskaan, "Oletko toiminut vääriin, miksi auto on olemassa vaikka se on papereiden mukaan romutettu..."





--------



Tuo oli jännää, kun tuon Classicin nyt leimasin, vaikka auto on alkuperäinen suomi auto, niin nykyinen järjestelmä olettaa että se on uus tuotia, ei ymmärrä että on vanhoja rekisteristä poistettuja autoja, jotka otetaan uudelleen rekisteriin.



Otteessa lukee:

Valmistusmaa, USA

Tuontimaa, Suomi



Ja rekisteröinnin yhteydessä tietokone kysyi tullaus- ja verotus asiakirjojejn tietoja, yms.

Naureskeltiinkin konttorilla asiaa ;D ;D



Katsastua aikaa varatessakinrekisteröintikatsastukseen, puhelimella, ensimmäinen kysymys oli,

- "Onko kyseessä Eu-maasta vai EU:n ulkoo tuonti?"

- Vastasin, että "eikun Suomi-auto".

- Seuravaks hiljaista, ja että "eihän sitä sit tarvii rekisteröidä, että liikennekäyttönotto suorittaa".

- kunnes selvitin, että "kyseessä on jo 90-luvulla rekisteristä poistunut suomi-auto, joka nyt otettan uudelleen kilpiin..."



On kuulemma niin harvinaisia nykyään nää "suomi-autot" ;) :D
Vastaa Viestiin