Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Vaihdoin Jeeppiin uuden startin kun vanha vähän temppuili, kone 360cid, laatikko TH400. Ilmeni vähän kummallinen ongelma.. Drive silmässä kaikki ok. Mutta kun pakin laittaa päälle niin vetolevyn rattaat ja startin rattaat hankaavat yhteen, ja kun kaasua laittaa enemmän ongelma suureneen. Kysymys kuuluu: onko alunperin startin ja koneen välissä ollut joku shimmi levy??? vanhassa startissa ratas noin 1-1,5 milliä sisempänä ja myös kuluneempi
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Siellä on turbiinikopan ja moottorin välissä shimmilevy, myös startin välissä alkuperäisesti. Mutta sitä ei tarvita, mullakin puuttuu samoin. Kyselin samaa tässä taannoin ja jamant vastasi ettei tarvi shimmilevyä.. Mulla kanssa chieffissä 360 ja TH 400 paketti. Mahdollisesti sulla jotain ongelmaa startissa ja laatikossa :)
Tavallaan se shimmilevy jatkoa alaosan luukulle startin vieressä ja suoja turbiinilimpulle. Shimmi sen paksuinen kuin se suojuspelti... Koska osa suojuksesta menee startin alle> tehty alunperin hassusti/ suunniteltu.
Tavallaan se shimmilevy jatkoa alaosan luukulle startin vieressä ja suoja turbiinilimpulle. Shimmi sen paksuinen kuin se suojuspelti... Koska osa suojuksesta menee startin alle> tehty alunperin hassusti/ suunniteltu.
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Ei oo ihan ensimmäinen laite mikä oireilee noin startin vaihdon jälkeen. Shimmaa hiukan ulommas.
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Mahdollisesti sulla jotain ongelmaa startissa ja laatikossa :)
Tavallaan se shimmilevy jatkoa alaosan luukulle startin vieressä ja suoja turbiinilimpulle. Shimmi sen paksuinen kuin se suojuspelti... Koska osa suojuksesta menee startin alle> tehty alunperin hassusti/ suunniteltu.
Mulla on siinä se turbiinin suojalevy, laatikossa tuskin mitään vikaa ole, auton alla kun makaa näkee että vetolevy ja startin ratas ottaa yhteen. Ongelma on todennäköisesti millistä tai puolestatoista kiinni. :-/ Pakilla laatikko ilmeisesti sen verran vääntää toiseen suntaan että vetolevy ja startin ratas ottaa kontaktia koska D:llä ongelmaa ei ole. D:llä varmaan kuitenkin pirun lähellä kontaktia... :-?
Täytyy varmaan kyhätä shimmilevy ja toivoa että auttaa
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Henkimaailman hommiksi menee... :o
Unohdin mainita että eilen tuli lisäksi sellainen ongelma muutaman kerran että startin ja vetolevyn ratas eivät menneet ns. yhteen, startti pyöritti vetolevyn edessä ja piti kamalaa rahinaa, silloin ajattelin että siinä startissa jotain häikkaa... Noh! tänään uusi startti + shimmilevy paikalle ja sama homma... mitä V...ua >:(... Vanha startti paikalle ja sama homma... No voi Saatana >:( >:(. Joopa joo, hetken sormi pyllyssä mietin asiaa ja irrotin startin. Startissa on pieni noin 0,5 millin säätövara toisessa pultti reiässä, laitoin startin ns. ääriasentoon pultin reiän kohdalta ja startti takaisin kiinni. Samalla myös hieman "väänsin" kaavelia, ajatellen jospa se olisi jotenkin hieman vääntynyt kun rattaat eilen hinkkasivat toisiinsa... Ja avot käynnistyy nätisti ja pakki ongelmaa ei ole...
Summa summaarum pienestä näköjään on kiinni, täytyy jossain kohtaa pistää uusi starttin+shimmilevy kiinni ja katsoa toimiiko nekin nyt. :-?
Unohdin mainita että eilen tuli lisäksi sellainen ongelma muutaman kerran että startin ja vetolevyn ratas eivät menneet ns. yhteen, startti pyöritti vetolevyn edessä ja piti kamalaa rahinaa, silloin ajattelin että siinä startissa jotain häikkaa... Noh! tänään uusi startti + shimmilevy paikalle ja sama homma... mitä V...ua >:(... Vanha startti paikalle ja sama homma... No voi Saatana >:( >:(. Joopa joo, hetken sormi pyllyssä mietin asiaa ja irrotin startin. Startissa on pieni noin 0,5 millin säätövara toisessa pultti reiässä, laitoin startin ns. ääriasentoon pultin reiän kohdalta ja startti takaisin kiinni. Samalla myös hieman "väänsin" kaavelia, ajatellen jospa se olisi jotenkin hieman vääntynyt kun rattaat eilen hinkkasivat toisiinsa... Ja avot käynnistyy nätisti ja pakki ongelmaa ei ole...
Summa summaarum pienestä näköjään on kiinni, täytyy jossain kohtaa pistää uusi starttin+shimmilevy kiinni ja katsoa toimiiko nekin nyt. :-?
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Joskus GM perheen tuotteissa ollut semmonen ongelma, jollei ole shimmilevyä mootorin ja turbiinikopan välissä. Jolloin mahdollista vetolevy murtuu siten keskiö ulkoreunasta. Kuulostaa tuo startti ongelma siltä ettei startti ole oikeanlainen paikalleen. Yleensä noi tehty niin että käyvät paikoilleen. Tarvikestartit tehty kakkoslaatuiseksi verrattavissa alkuperäisiin. Juuri siksi yritän aina alkuperäisen korjata, ettei aina tarvi säätää, kasata ja tutkia moneen kertaan :)
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Tarkastelin kyllä vetolevyä. Silmämääräiseti ei näkynyt mitään halkeami tms. eikä heilunut, oli kovin kiinni etc. Joten uskoisin että on ok...
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 11:52 am
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Käytätkö oikeanlaisia pultteja startin kiinnittämisessä? Minulla on kokemusta vain Chevystä, mutta siinä ainakin on omanlaisensa pultit starttimoottorille. Varsi on paksumpi, estävät startin liikkeen ajan oloon:


Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Enpä tiedä, uskoisin, samat pultit siinä on ollut niin kauan kun auto on mulla ollut.
Pari päivää körötellyt, ja enää ei ongelmia ole ollut...
Pari päivää körötellyt, ja enää ei ongelmia ole ollut...
Startin ja koneen väliin shimmilevy ?
Käytätkö oikeanlaisia pultteja startin kiinnittämisessä? Minulla on kokemusta vain Chevystä, mutta siinä ainakin on omanlaisensa pultit starttimoottorille. Varsi on paksumpi, estävät startin liikkeen ajan oloon
Chevyn startti on erilailla kiinni kuin AMC.
AMC starttihan on "perinteinen" laippa kiinnitys. Tulee kytkinkoppaan/kaaveliin kiinni.
http://www.acmejeepparts.com/products/55111_02.htm
Chevyssä pultataan kyljestä päin läpi. Pultataan lohkoon kiinni...
http://korintian.en.made-in-china.com/product/nqdEguOTZIcF/China-Starter-Motor-Used-On-Chevrolet-Gmc-Pickup-SUV-Van6-2l-6-5l.html