Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061213879085_uu.shtml
Osui Iltalehdestä silmään karsea tapahtuma, joka olisi ollut mahdollista välttää pukkien käytöllä.
Muistakaahan autoremonttia tehdessä että TUNKKI on suunniteltu auton ylös nostoon, mutta remontin ajaksi alle on aina laitettava pukit tai muut auton kannatteluun suunnitellut apuvälineet.
Älkää tehkö töitä vain tunkin alla.
Osui Iltalehdestä silmään karsea tapahtuma, joka olisi ollut mahdollista välttää pukkien käytöllä.
Muistakaahan autoremonttia tehdessä että TUNKKI on suunniteltu auton ylös nostoon, mutta remontin ajaksi alle on aina laitettava pukit tai muut auton kannatteluun suunnitellut apuvälineet.
Älkää tehkö töitä vain tunkin alla.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
ja kun joku tekee tunkin kanssa töitä niin muut ei mene sisälle tunniksi kaffeelle. :(
eli joo. joku "henkivarmistus alle aina" vähintään se irroitettu rengas! mutta yleisesti.. pelkällä tunkilla ei tee mitään.
eli joo. joku "henkivarmistus alle aina" vähintään se irroitettu rengas! mutta yleisesti.. pelkällä tunkilla ei tee mitään.
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Niin ja ne pukit pitää laitaa oikeaan paikkan ja varmistaa että eivät pääse kaatumaan.
Kuten mulle kävi, tunkkasin jeeppiä akselista laitoin pukin (30cm hakaisijalla oleva pölkky) koripalkin alle ja lähdin kahville, tulin kahvilta niin akseli oli maassa, kun tunkki oli pettänyt mutta kori oli pukkien varassa samassa korossa kuin ennen kahvia.
Ei siinä akselin allakaan olis ollu mukava olla.
Kuten mulle kävi, tunkkasin jeeppiä akselista laitoin pukin (30cm hakaisijalla oleva pölkky) koripalkin alle ja lähdin kahville, tulin kahvilta niin akseli oli maassa, kun tunkki oli pettänyt mutta kori oli pukkien varassa samassa korossa kuin ennen kahvia.
Ei siinä akselin allakaan olis ollu mukava olla.
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Muutaman kerran ittelläkin pettäny noi Bilteman pelti tunkit,onneks ei vielä oo mitään sattunu.Kaveri kuoli reilu 10 vuotta sitten kun rupes yksistään ropaan auton alla ja kävi just niinkuin tossa lehti jutussa, paskamaisia juttuja jotka vois vältää oikeilla työtavoilla.
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Ihmeen vähän näitä tapahtuu siihen nähden kuinka usein näkee ihmisten kekkuloivan kaikenlaisten tunkkien/taljojen/hydrauliikan varassa roikkuvien taakkojen alla. Noi kun on usein sellasia kerrasta poikki tyyppisiä riskin ottoja jos riski toteutuu. No onhan se tietysti vähän vaivalloisempaa tehdä asiat turvallisesti mutta hinta voi olla aika kova siitä muutaman sekunnin ajan säästöstä
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Nämä ovat ainakin varovaisia tunkin kanssa ;)




Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Joo täälä Seinäjoellahan tuo sattui, oli töissä puhetta päivällä.
Munkin mielestä näitä sattuu kumman harvoin, kun kattoo miten noita laitteita nostellaan :o
Tässä taannoin kattelin kun joku ralliauto päristeli meillä korjaamo halliin, oli jotain oman porukan tuttuja. Noin vaan hallitunkkaa taka-akselin alle ja toinen ukko sukelsi heti selälleen auton alle jotain iskaria tms ropaamaan, siitä kun akseli luiskahtaa tunkan nokasta niin on pää betonin ja akselin välissä :o
Munkin mielestä näitä sattuu kumman harvoin, kun kattoo miten noita laitteita nostellaan :o
Tässä taannoin kattelin kun joku ralliauto päristeli meillä korjaamo halliin, oli jotain oman porukan tuttuja. Noin vaan hallitunkkaa taka-akselin alle ja toinen ukko sukelsi heti selälleen auton alle jotain iskaria tms ropaamaan, siitä kun akseli luiskahtaa tunkan nokasta niin on pää betonin ja akselin välissä :o
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Tämä oli hurjan näköinen viristys, mutta ihan jämäkästi auto tuossa oli, eikä ollut tarvetta mennä alle makaamaan.

Tämä oli monen sattuman summa ja minulla oli tuo räikkä kädessä tuossa oven vieressä, kun seisoin montussa. Kun tunkki kaatui, niin laitoin räikän lattialle ja otin pari askelta taaksepäin. Ei renkaat olleet edes montun reunalla, mutta kun tunkki kaatui, niin auto hyppäsi hieman sivuun ja eteenpäin, niin meinasin sen takia tulla syliin. Ei tullut mieleen laittaa pukkeja, kun akseli oli vain sen verran ilmassa, että sai etukardaanin pyörimään, eikä renkaita tarvinnut irroittaa.

Tässä on venäläiset kaatosaranat käytössä. Taas hurjan näköinen viritys, mutta käytännössähän auto makaa kyljellään lattialle. Pönkä on vain varmistuksen varmistus, eikä sillä ole painoa päällä.

Tämä oli monen sattuman summa ja minulla oli tuo räikkä kädessä tuossa oven vieressä, kun seisoin montussa. Kun tunkki kaatui, niin laitoin räikän lattialle ja otin pari askelta taaksepäin. Ei renkaat olleet edes montun reunalla, mutta kun tunkki kaatui, niin auto hyppäsi hieman sivuun ja eteenpäin, niin meinasin sen takia tulla syliin. Ei tullut mieleen laittaa pukkeja, kun akseli oli vain sen verran ilmassa, että sai etukardaanin pyörimään, eikä renkaita tarvinnut irroittaa.
Tässä on venäläiset kaatosaranat käytössä. Taas hurjan näköinen viritys, mutta käytännössähän auto makaa kyljellään lattialle. Pönkä on vain varmistuksen varmistus, eikä sillä ole painoa päällä.

Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Viimeisin Historic Race kisa
Vinossa rasvaisessa kohdassa tunkin kulma hieman kiinni ja asentaja renkaan alla.
.JPG/_medium.jpg)
Vinossa rasvaisessa kohdassa tunkin kulma hieman kiinni ja asentaja renkaan alla.
.JPG/_medium.jpg)
Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...
Joo noissa kisahommissa näitä jostain syystä näkee kaikkein useimmin..