Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
Saako mistään enää hyvälaatuisia, ei kiinalaisia, eikä ehkä mexicolaisiakaan palloniveliä?
Olin Ambassadoriin hankkinut uudet nivelet eteen joskus vuosia sitten projektin edetessä, mutta kun rekisteröintikatsastuksen aika tuli, niin eihän niitä kehdannut näyttää, kun kaikki olivat vähän väljiä.
No,... tilasin uudet us-varaosakaupasta, niin eikös mitä, ihan samalla lailla löysiä jo valmiina. Lähetin takaisin, kun sovittiin, että he vähän tekevät testejä niillä.
Vastaus tuli, että hyllyssä olevat ovat ihan samalla lailla väljiä.
No,.. lähettivät kuitenkin uudet, väljät, nivelet ja laitoin ne kiinni ja kelpasivat katsastuksessa. Siellä ymmärretään, että tällaisia ne vaan ovat.
Autolla on ajettu nyt huimat 18 päivää museoajoa ja nivelet senkun ovat löystyneet ja suojakumi tullut toisesta alapallosta poikki-irti-pois.
Toisen alapallon kasasinkin vanhalla kumilla, joka istui paremmin ja on edelleen paikallaan.
Eli nivelet näyttävätkin uutena pehmoisilta, eikä suojakumit istu.
Mulla on hyllyssä vanhoja Volvo-purkuniveliä, jotka ovat kiiltävämpää ja kovempaa tavaraa. Äänikin on heleä, kun kilauttaa.
Mutta näissä uusissa amerikan nivelissä on ihan pehmoinen ääni ja värikin on tumman harmaata.
Jos vaan jostain saisi parempaa tavaraa, saa olla kalliimpaa.
Vai pitäiskö taas ite mennä tekemään nivelet!
Oletteko törmänneet?
Olin Ambassadoriin hankkinut uudet nivelet eteen joskus vuosia sitten projektin edetessä, mutta kun rekisteröintikatsastuksen aika tuli, niin eihän niitä kehdannut näyttää, kun kaikki olivat vähän väljiä.
No,... tilasin uudet us-varaosakaupasta, niin eikös mitä, ihan samalla lailla löysiä jo valmiina. Lähetin takaisin, kun sovittiin, että he vähän tekevät testejä niillä.
Vastaus tuli, että hyllyssä olevat ovat ihan samalla lailla väljiä.
No,.. lähettivät kuitenkin uudet, väljät, nivelet ja laitoin ne kiinni ja kelpasivat katsastuksessa. Siellä ymmärretään, että tällaisia ne vaan ovat.
Autolla on ajettu nyt huimat 18 päivää museoajoa ja nivelet senkun ovat löystyneet ja suojakumi tullut toisesta alapallosta poikki-irti-pois.
Toisen alapallon kasasinkin vanhalla kumilla, joka istui paremmin ja on edelleen paikallaan.
Eli nivelet näyttävätkin uutena pehmoisilta, eikä suojakumit istu.
Mulla on hyllyssä vanhoja Volvo-purkuniveliä, jotka ovat kiiltävämpää ja kovempaa tavaraa. Äänikin on heleä, kun kilauttaa.
Mutta näissä uusissa amerikan nivelissä on ihan pehmoinen ääni ja värikin on tumman harmaata.
Jos vaan jostain saisi parempaa tavaraa, saa olla kalliimpaa.
Vai pitäiskö taas ite mennä tekemään nivelet!
Oletteko törmänneet?
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
Hyvästä laadusta en tiedä, mutta McQuay-Norris taitaa olla "Made In USA".
http://www.mcquaynorris.com
Ebayn kautta niitäkin saa. Esim ylempi pallonivel
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-70-88-AMC-Ball-Joint-USA-Javelin-Ambassador-Spirit-/360288492559
http://www.mcquaynorris.com
Ebayn kautta niitäkin saa. Esim ylempi pallonivel
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-70-88-AMC-Ball-Joint-USA-Javelin-Ambassador-Spirit-/360288492559
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
No niin siinä ainakin mainostetaan laatua.
Vois tilata varastoon, kun saa noin halvalla.
Näyttää vaan ihan samalta harmaalta tuo pallon pinta. Näistä minun palloista kun hioo pintaa pois, niin sama harmaa jatkuu.
Pitäis saada sellaista rasvaa, jossa on pieniä, kestäviä kuulia laakeroinniksi.
Sen verran vielä yleisesti, että esim. mulla tuossa Chevy K2500 kuorma-auto pick-upissa meni niveliä sillä lailla, että jos havaitsi pienen väljyyden, niin heti piti vaihtaa, koska kuukaudessa sen isomman painon alla nivelet meni kerta kaikkiaan olemattomiksi.
Tässä Ambassadorissa, kuten muissakin vastaavissa AMC:ssä, alapallolle ei edes tule painoa, vaan yläpallo ottaa vastaan auton painon.
Voi olla, että pitääkin tilata tuolta iipeistä halvalla, oli mitä oli.
Kiitos linkistä.
Vois tilata varastoon, kun saa noin halvalla.
Näyttää vaan ihan samalta harmaalta tuo pallon pinta. Näistä minun palloista kun hioo pintaa pois, niin sama harmaa jatkuu.
Pitäis saada sellaista rasvaa, jossa on pieniä, kestäviä kuulia laakeroinniksi.
Sen verran vielä yleisesti, että esim. mulla tuossa Chevy K2500 kuorma-auto pick-upissa meni niveliä sillä lailla, että jos havaitsi pienen väljyyden, niin heti piti vaihtaa, koska kuukaudessa sen isomman painon alla nivelet meni kerta kaikkiaan olemattomiksi.
Tässä Ambassadorissa, kuten muissakin vastaavissa AMC:ssä, alapallolle ei edes tule painoa, vaan yläpallo ottaa vastaan auton painon.
Voi olla, että pitääkin tilata tuolta iipeistä halvalla, oli mitä oli.
Kiitos linkistä.
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
Kun muistelen, että silloin ennen vanhaa ::), 80-luvun puolivälissä, kun ensimmäisen amerikkalaisen ostin, niin tiedettiin, että amerikkalaisissa on ja sallitaan löysät nivelet, kun niissä on uutenakin pelivaraa, jonka jousi pitää kurissa. Ja niillä samoilla löysillä nivelillä tuli ajettua vuodesta toiseen, kun eivät ne kuluneet siitä sen enempää.
Mutta nyt viime vuosina on alkanut tuntumaan, että näitä palloja pitää rasvata jokaisen 500km jälkeen ja pitää vauhdissa vahtia >:(, että kumit kestää.
Mutta nyt viime vuosina on alkanut tuntumaan, että näitä palloja pitää rasvata jokaisen 500km jälkeen ja pitää vauhdissa vahtia >:(, että kumit kestää.
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
Uusissakin autoissa tuo on jo huomattu, kuten olen ennenkin kironnut, 2007 Jeepin Patriotin alapallot ei kestä kuin sen 2 vuotta + !!! Toivottavasti uudet sentään kestäis, johan siitä on kohta 2 vuotta kun ensimmäisen vaihdoin (ainakin viimeviikon maanantaina se oli vielä timmi, kun se sama toosa oli huollossa)!!!
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
vanhastakin pallosta saa kohtuu hyvän ja sitä uuttakin kun prässissä pikkaasen runttaa niin tulee tiukemmaksi ;)
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
prässillä runtaten saa ehkä katsastukssen nivelen klapin pois mutta eikös samalla itse pallonivelen kontaktipinta pienene joka nopeuttaa nivelen kulumista huomattavasti...? Eli aika väliaikainen ratkaisu.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Pallonivelet huonolaatuisia nykyään kaikki?
onhan se väliaikainen mutta edes kesän verran tiukempi kuin huonolaatuinen taikka vanha kulahtanut ;)
sit jos mahdollista niin oon porannut rasvanipan kiinalaisiinkin niveliin
niin ovatten kestäneet paremmin kun ne ei taida laittaa sitä niihin tehtaalla ollenkaan.
sit jos mahdollista niin oon porannut rasvanipan kiinalaisiinkin niveliin
niin ovatten kestäneet paremmin kun ne ei taida laittaa sitä niihin tehtaalla ollenkaan.