Holley 1931
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Holley 1931
nonii, tuli ameriikanpostissa peruskorjattu hollikka, mut ongelmana näyttäis olevan että amerikan-joe on kasannu karburaattorin väärillä palikoilla, toisin sanoen kiihdytyspumpun kalvon varsi on liian pitkä, eikä näin ollen liiku milliäkään vaikka läppää aukoo.
omassa hollikassani on täysin erinäkönen kiihdytyspumppu, sellanen männän näkönen palikka kalvon varren päässä jossa myös jousi, ja kaasuvivusto painaa sitä mäntää sisäänpäin.
tässä uudessa kaasarissa kalvon jousi onkin eri puolella kalvoa, eli läpän ollessa kiinni pitäis muovisen palikan joka on varrella kiinnitetty läpäakseliin, vetää kalvoa ns. aukipäin. eli kaasua painaessa kalvo siirtyy kohokammiota kohti jousivoimalla.
joskus oon tollasen rempannu mut en kuollaksenikaan muista et oliko korjaussarjassa kahta eri kalvovaihtoehtoa....
jotain kaasarikamoja kävin läpi ja löysin paskana olevan kalvon joka ilmeisesti on mallista 1920, mut varren pituus täsmäis ja sillä vois toimia...
kenelläkään enempi kokemuksia aiheesta?
omassa hollikassani on täysin erinäkönen kiihdytyspumppu, sellanen männän näkönen palikka kalvon varren päässä jossa myös jousi, ja kaasuvivusto painaa sitä mäntää sisäänpäin.
tässä uudessa kaasarissa kalvon jousi onkin eri puolella kalvoa, eli läpän ollessa kiinni pitäis muovisen palikan joka on varrella kiinnitetty läpäakseliin, vetää kalvoa ns. aukipäin. eli kaasua painaessa kalvo siirtyy kohokammiota kohti jousivoimalla.
joskus oon tollasen rempannu mut en kuollaksenikaan muista et oliko korjaussarjassa kahta eri kalvovaihtoehtoa....
jotain kaasarikamoja kävin läpi ja löysin paskana olevan kalvon joka ilmeisesti on mallista 1920, mut varren pituus täsmäis ja sillä vois toimia...
kenelläkään enempi kokemuksia aiheesta?
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Holley 1931
tai löytyiskö keneltäkään esim hollikan käsikirjaa joka käsittelis tätä mallia?
käsittääkseni 1931 mallissa list number vaikutta aika pitkälti asiaan...
käsittääkseni 1931 mallissa list number vaikutta aika pitkälti asiaan...
Holley 1931
Auttaneeko yhtään,mutta kirjasta löytyy tällainen kuva
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3268455.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3268455.jpg
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Holley 1931
sama kuva mullakin tech serv manualissa, eli toi on just se miten vanhassa kaasarissa toimii kalvon liikuttelu. uudemmas mallis ei oo jousta kalvon toisel puolel ollenkaan, pelkästään siin varren päässä.
Holley 1931
Eroaako uudempi malli ulkoisesti kuinka vanhemmasta, minulla on kaksi kpl kyseisiä kaasareita, toinen toimii loistavasti.
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Holley 1931
sepä tässä se ongelma on, en tiedä onko tää mun peruskorjattu uudempaa mallia vai vanhempaa. kiihdytyspumpun käyttövipu on vähän taaempana kun toisessa mallissa, ja kiihdytyspumpun varren aukko on soikea eikä pyöreä, ja tosiaan se varsi on erilainen.
olisko sulla pasi vaikka kuvia niistä kaasareista ja niiden kiihdytyspumpuista? olis kiva vertailun vuoks kurkata jos on erilaisia.
olisko sulla pasi vaikka kuvia niistä kaasareista ja niiden kiihdytyspumpuista? olis kiva vertailun vuoks kurkata jos on erilaisia.
Holley 1931
Otan huomenna (28.9) kuvat.
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Holley 1931
jeps kiitoksia!
jos sulla siis molemmissa kaasareissa on samanlainen pumpun käyttömekanismi kun kirjan kuvassa, niin mulla on samanlainen tänhetkisessä väljässä kaasarissa...
jos sulla siis molemmissa kaasareissa on samanlainen pumpun käyttömekanismi kun kirjan kuvassa, niin mulla on samanlainen tänhetkisessä väljässä kaasarissa...
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Holley 1931
joo, okei... noi kaks alempaa kuvaa on samanlaisesta kaasarista kun mulla on autossa kii, ylemmät kuvat on samanlaisesta kalvosta kun uudessa kaasarissa, tosin kalvon "tiivisteosa" on erilainen.
tää on vähä hankala selittää tää homma... tota koukkupäistä kalvoo on käytetty kai holley 1920 mallissa kans, mut käsittääkseni kans kolme-ykkösessä. mä en vaa nyt tiedä et onks mulla väärä kalvo, väärä käytövipu vai molemmat siin tehdaskorjatussa...
tää on vähä hankala selittää tää homma... tota koukkupäistä kalvoo on käytetty kai holley 1920 mallissa kans, mut käsittääkseni kans kolme-ykkösessä. mä en vaa nyt tiedä et onks mulla väärä kalvo, väärä käytövipu vai molemmat siin tehdaskorjatussa...