Holley 1931

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
American67

Holley 1931

Viesti Kirjoittaja American67 »

nonii, tuli ameriikanpostissa peruskorjattu hollikka, mut ongelmana näyttäis olevan että amerikan-joe on kasannu karburaattorin väärillä palikoilla, toisin sanoen kiihdytyspumpun kalvon varsi on liian pitkä, eikä näin ollen liiku milliäkään vaikka läppää aukoo.

omassa hollikassani on täysin erinäkönen kiihdytyspumppu, sellanen männän näkönen palikka kalvon varren päässä jossa myös jousi, ja kaasuvivusto painaa sitä mäntää sisäänpäin.

tässä uudessa kaasarissa kalvon jousi onkin eri puolella kalvoa, eli läpän ollessa kiinni pitäis muovisen palikan joka on varrella kiinnitetty läpäakseliin, vetää kalvoa ns. aukipäin. eli kaasua painaessa kalvo siirtyy kohokammiota kohti jousivoimalla.

joskus oon tollasen rempannu mut en kuollaksenikaan muista et oliko korjaussarjassa kahta eri kalvovaihtoehtoa....

jotain kaasarikamoja kävin läpi ja löysin paskana olevan kalvon joka ilmeisesti on mallista 1920, mut varren pituus täsmäis ja sillä vois toimia...

kenelläkään enempi kokemuksia aiheesta?
American67

Holley 1931

tai löytyiskö keneltäkään esim hollikan käsikirjaa joka käsittelis tätä mallia?

käsittääkseni 1931 mallissa list number vaikutta aika pitkälti asiaan...
Teddy81

Holley 1931

Viesti Kirjoittaja Teddy81 »

Auttaneeko yhtään,mutta kirjasta löytyy tällainen kuva

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3268455.jpg
American67

Holley 1931

sama kuva mullakin tech serv manualissa, eli toi on just se miten vanhassa kaasarissa toimii kalvon liikuttelu. uudemmas mallis ei oo jousta kalvon toisel puolel ollenkaan, pelkästään siin varren päässä.
Teddy81

Holley 1931

Eroaako uudempi malli ulkoisesti kuinka vanhemmasta, minulla on kaksi kpl kyseisiä kaasareita, toinen toimii loistavasti.
American67

Holley 1931

sepä tässä se ongelma on, en tiedä onko tää mun peruskorjattu uudempaa mallia vai vanhempaa. kiihdytyspumpun käyttövipu on vähän taaempana kun toisessa mallissa, ja kiihdytyspumpun varren aukko on soikea eikä pyöreä, ja tosiaan se varsi on erilainen.

olisko sulla pasi vaikka kuvia niistä kaasareista ja niiden kiihdytyspumpuista? olis kiva vertailun vuoks kurkata jos on erilaisia.

Teddy81

Holley 1931

Otan huomenna (28.9) kuvat.
American67

Holley 1931

jeps kiitoksia!

jos sulla siis molemmissa kaasareissa on samanlainen pumpun käyttömekanismi kun kirjan kuvassa, niin mulla on samanlainen tänhetkisessä väljässä kaasarissa...
American67

Holley 1931

joo, okei... noi kaks alempaa kuvaa on samanlaisesta kaasarista kun mulla on autossa kii, ylemmät kuvat on samanlaisesta kalvosta kun uudessa kaasarissa, tosin kalvon "tiivisteosa" on erilainen.

tää on vähä hankala selittää tää homma... tota koukkupäistä kalvoo on käytetty kai holley 1920 mallissa kans, mut käsittääkseni kans kolme-ykkösessä. mä en vaa nyt tiedä et onks mulla väärä kalvo, väärä käytövipu vai molemmat siin tehdaskorjatussa...
Vastaa Viestiin