-98 GC:n E85 muutos?
-98 GC:n E85 muutos?
Tuli vaa mielee, et sietäsköhän toi vaunu pikku muutoksil E85 menovettä?
Jos vaikka vaihtais suuttimia huikan isommaks ::) viinan takia. Oktaanithan riittäs kyl. Pikku muutoksen vaatis varmaa kylmäkäynistyski.
Jos vaikka vaihtais suuttimia huikan isommaks ::) viinan takia. Oktaanithan riittäs kyl. Pikku muutoksen vaatis varmaa kylmäkäynistyski.
-98 GC:n E85 muutos?
http://www.flexfuelkits.com.au/jeep/index.html
http://www.change2e85.com/servlet/StoreFront
http://www.cherokeeforum.com/f67/anyone-convert-use-e85-89934/
http://flextek.com/shop.htm
tommosia osu silmään ekalla googlauksella...
http://www.change2e85.com/servlet/StoreFront
http://www.cherokeeforum.com/f67/anyone-convert-use-e85-89934/
http://flextek.com/shop.htm
tommosia osu silmään ekalla googlauksella...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-98 GC:n E85 muutos?
Joo, mut jos teet, niin älä vaan mee kertomaan kenellekkään, varsinkaan katsurille... Verrastetaan ohjausyksikön muutokseen, ja ton ikäisessä vaatii, että on e-tyyppärit noille osille tohon autoon. >:(
-98 GC:n E85 muutos?
No enhän m' siittte mihinkää ryhdy josse noin laitontakin olis ;)
Houkuttais vaa, ku joiltaki asemilt saa vieläkin alle 1€ litra, olkoonki, et sitä sitte palais vähän enempi, siltikin tulis p-ainekuluis säästöö mun laskujen (arvion) mukaa huikan uli 15%.
Houkuttais vaa, ku joiltaki asemilt saa vieläkin alle 1€ litra, olkoonki, et sitä sitte palais vähän enempi, siltikin tulis p-ainekuluis säästöö mun laskujen (arvion) mukaa huikan uli 15%.
-98 GC:n E85 muutos?
Se on niin perseestä, et tässä maassa syyllistetään ihan vitusti kaikkia hiukankin erikoisemmalla laitteella ajavia, mut sit kun vapaaehtoisesti koitat muuttaa keksintöä ns. ekologisemmaksi, niin vedetään vielä kerran päin lättyä >:( Aika monessa maassa sais tukea tollaseen konversioon...
-98 GC:n E85 muutos?
Samahan se on noissa kaasu- ja sähköauto muutoksissa. Jos siis muuttaisit vanhaan autoon em voimanlähteet... Täällä olet melkeinpä rikollinen, Ruotsissakin saa avustusta jos jossakin muuodossa!
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-98 GC:n E85 muutos?
Luulisi ettei ole tekemätön paikka kun mondeon maakaasukonversio ja muutoskatsastus meni heittämällä.
-98 GC:n E85 muutos?
Noi e-tyyppärit on se taikasana.
E85 modaukset on sinänsä kyllä varsin kiinnostavia ja esim Gurun rotke vanihan on modattu, komea systeemi.
E85 modaukset on sinänsä kyllä varsin kiinnostavia ja esim Gurun rotke vanihan on modattu, komea systeemi.
-98 GC:n E85 muutos?
Nämä meidän V8 Jeepit ovat vähän liian matalaviritteisiä, jotta oikein hyötyisi E85 aineesta (tai pitäisikö Suomessa puhua RE85). Turbon kanssa se olisi hyvä polttoaine. Taloudellisuus on siis vähän niin ja näin. RE85:ssa taitaa olla 35% bensiiniä vähemmän energiaa litraa kohti. Joten kulutusta on melkein samassa suhteessa enemmän. Mitähän jää siis viivan alle kun vertaa hinta/hyötysuhdetta.
Stoichiometrinen suhde bensallehan on 14,7:1. E85:lle suhde on 9,7 - 10:1 ja maksimi tehon suhde on bensalla 12.5:1-to 13.1 ja E85:lla jotakin 6.98-8.5:1 (riippuen eri tietolähteistä). En ole vielä tutustunut OBD2:n sielun elämään, että saako se lambdalta vain AFR arvoa. Todennäköisesti, kuten useimmiten. Eli bensan tapauksessa pyritään arvoon yksi. E85:sta poltettaessa se olisi siis 1.47 - 1.50. Liian laihalla tulisi siis käymään. Tuohon pitäisi saada korjaus. Isot pojat kirjoitelleet jenkkifoorumeilla, että suuttimiksi voisi käydä 5,9L koneeseen 30lb suuttimet E85:a käytettäessä. Ja mitenköhän sytytystä säätäisi?
Olet jo ilmeisesti ajellut E95:lla?
Kokeile vähitellen sekoittaa RE85:sta lisää sekaan. Eiköhän se max sekoitus sieltä löydy nykyisellekin tekniikalle.
Melkein kanssa liputtaisin tuon maakaasun(CNG) puolesta. Taloudellisuus on 50% luokkaa. Asennukset katsastettuna 8-sylinteriselle taitavat olla 2500-3000 euroa. Säiliöt sopii aika huonosti GC:hen. Tämäkin vaihtoehto on tosin muuttumassa kalliimmaksi. Ensi vuodeksi taitaa tulla käyttövoimavero kaasukäyttöisille henkilöautoille.
http://www.gasum.fi/liikenne/Sivut/Hinta.aspx
Ai miksikö kaikki on niin vaikeaa ja kallista...Suomi on aina näissä asioissa oman tiensä kulkija. Kun muualla euroopassa vähäpäästöisyyttä oikeasti tuetaan, niin Suomi lypsää silläkin asialla. Siis lypsylehmä bensiinistä on tehty yliverottamalla niin massiivinen tulonlähde, ettei sen asemaa saa mikään uhata.
Stoichiometrinen suhde bensallehan on 14,7:1. E85:lle suhde on 9,7 - 10:1 ja maksimi tehon suhde on bensalla 12.5:1-to 13.1 ja E85:lla jotakin 6.98-8.5:1 (riippuen eri tietolähteistä). En ole vielä tutustunut OBD2:n sielun elämään, että saako se lambdalta vain AFR arvoa. Todennäköisesti, kuten useimmiten. Eli bensan tapauksessa pyritään arvoon yksi. E85:sta poltettaessa se olisi siis 1.47 - 1.50. Liian laihalla tulisi siis käymään. Tuohon pitäisi saada korjaus. Isot pojat kirjoitelleet jenkkifoorumeilla, että suuttimiksi voisi käydä 5,9L koneeseen 30lb suuttimet E85:a käytettäessä. Ja mitenköhän sytytystä säätäisi?
Olet jo ilmeisesti ajellut E95:lla?
Kokeile vähitellen sekoittaa RE85:sta lisää sekaan. Eiköhän se max sekoitus sieltä löydy nykyisellekin tekniikalle.
Melkein kanssa liputtaisin tuon maakaasun(CNG) puolesta. Taloudellisuus on 50% luokkaa. Asennukset katsastettuna 8-sylinteriselle taitavat olla 2500-3000 euroa. Säiliöt sopii aika huonosti GC:hen. Tämäkin vaihtoehto on tosin muuttumassa kalliimmaksi. Ensi vuodeksi taitaa tulla käyttövoimavero kaasukäyttöisille henkilöautoille.
http://www.gasum.fi/liikenne/Sivut/Hinta.aspx
Ai miksikö kaikki on niin vaikeaa ja kallista...Suomi on aina näissä asioissa oman tiensä kulkija. Kun muualla euroopassa vähäpäästöisyyttä oikeasti tuetaan, niin Suomi lypsää silläkin asialla. Siis lypsylehmä bensiinistä on tehty yliverottamalla niin massiivinen tulonlähde, ettei sen asemaa saa mikään uhata.
-98 GC:n E85 muutos?
Ruattalainen kirjoittaa ajelleensa 40%:lla E85 sekoitussuhteella 5,2 koneella ilman muutoksia.
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=34339#p288922
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=34339#p288922