Jarrukengän tunnistuskuva..

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
NonSenCe

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

notta että harkitsin josko tilaisin uudet jarrukengät jenkeistä mutta kun en muista kummat mulla oli.. ja ainut kuva jonka enää löysin jarruista on tämä:

eli tunnistaako joku tuosta huonosta kuvasta kummat minulla on.. bendixeiksi muistelisin ne joskus epäilleeni?

ja toivon että olisivat samaa laatua edessä ja takana. mistä sen tietää kun on vanha auto.. on voitu vaihtaa sopivia osia ristiin vuosien saatossa.

voi olla että jossain täällä jarrukeskustelussa on asiasta puhuttukin vuosia sitten mutta kun ei löydä haulla heti sopivaa niin laitan kysymyksen kuvalla esille.. hahha

niin tuli hetkellinen mielenhäiriö: harkitsin tossa laittavani tota taas ensi kesäksi ajokuntoon, jos ei ole pahaksi mennyt parissa vuodessa tossa pihalla maatuessaan. jarrut siihen voisi uusia kyllä tällä kertaa. viimeksihän ne vain tekohengitettiin lekalla rasvalla pihdeillä ja meisseleillä.

ja varmin tapa edistää häiriön pysyvyyttä on tosiaan hankkia osia valmiiksi jo ennenkuin niitä voi tarvita. :)
RamiS

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Tossa kuvassa 9"x2" Bendix.

Sun autos tais olla `64-`65 Americaano, siinä pitäis olla molemmissa päissä noi 9"x2" kokoset jarrut.

RS
NonSenCe

mun oli 68 vuotinen. mutta joo luulen että olivat saman levyiset edessä ja takana.

jaa että säkin oot bendixin kannalla.. ok.

tässä tuli tutkittua taas tota scarebirdin systeemiä.. mitäs mahtaa suomessa maksaa chevy celebrity (1990) jarruosat ja 1996 ford ranger 2vetosen jarrulevyt.. eivät oo ihan tavallisimpia osia kai täälläkään.. ja saakohan ne vaihdetuksi laillisesti alle niin että kelpaa katsastajalle?
raipe

Viesti Kirjoittaja raipe »

mulla americaanissa vaagnerit. edesä muistaakseni leveemmät2,5 ?

takana kapeemmat.

vaagnereissa on tappi sylkyn ja hihnan välissä.
RamiS

Viesti Kirjoittaja RamiS »

`68 saattaa olla myös 2,5"x9" edessä.

Mun `69 American 440:ssa edessä 2,5"x9" Bendix edessä ja 2"x9" Bendix takana.

Mutta tehdas on roiskinut näihin ilmeisesti mitä sattuu löytymään hyllystä tekovaiheessa.

RS
KKOSKINEN

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Mullon aina ollut 232=leveämpi etuhihna, 196 ja 199 kapea. Avo näyttää olevan poikkeus.

Niin ja jos joku alkaa hommaamaan Scarebirdin jarrusovitetta niin tulen mukaan. Muita osia saa varmasti Suomesta.

jamba

Viesti Kirjoittaja jamba »

Niin ja jos joku alkaa hommaamaan Scarebirdin jarrusovitetta niin tulen mukaan. Muita osia saa varmasti Suomesta.

Kattelin tuolta tota pakettia, -ja hyvältä kyl näyttää.. :) eli tuo kävis myös Amerikaanoon?

mites ku tos ohjees käsketään käyttämään -90 chevrolet celebrityn jarrusatuloita ni minkä pelin toi levy on?

http://www.scarebird.com/index.php?id=33

edit. jaa siinähän lukeekin:

Test fit 1995-97 Ranger 2WD rotor dry

eli siis öö.. ford?

kattelin rockautosta noi muutkin..

eli scarebird setti 185 $

ja loput rockautosta

jarrusatulat 2x 13,16 € plus jarrupalat 8.44 €

ja levyt 2x 12.63 €

... plus muut kulut

ja vieläkin piti editoida, noi rockauton hinnat on siis euroja eikä taaloja
KKOSKINEN

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Ootte varmaan huomannut, että Igorin projektissa asiaa on sivuttu ja siellä on lista kaikista tarvittavista osista. Kannattais ehkä pyytää tarjous kotomaastakin ennenkuin tilaa nuo muut osat Jenkeistä.
juhap

Viesti Kirjoittaja juhap »

JA onhan noita levyjarruja laitettu muista autoista.

Tämän Ramikan moni muistaa..

Tässä on sen etujarru, Mersusta tietääkseni...

Ja taaksekin on lätyt eksynyt...taisi olla samaa valmistetta...

Kuvat on netistä joskus imuroituja omistajan ite ottamia.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
NonSenCe

ahaa..

onko joku löytänyt jo tarkemman sivun missä igor puhuu jarruista?

ton sovitepalan itse tekeminen (eli toi scarebird) on kai se juttu joka vaatii osaamista enemmän. itse en pystyisi lähtemään väkertämään.

ja tulipa mieleen että joskus joku oli tehnyt levyjarrut rambleriin jostain volvon osista(?) niin kyselin mittapiirustuksiakin muistaakseni tosta sovitepalasta mutta ei niitä oltu tehty.. pelkästään "että se sovitettiin paikalleen" mallia. joten se jäi silloin(kin) siihen.

ja tohon scarebirdin vermeeseen sopii ainakin noi ehdotetut osat (vakiovanteillekin siis) jarrukaliberi voi olla jossain muussa väärää kokoa jne. mutta joo. halvalla nuo jenkeissä noita osia myyvät, mutta olisihan se kiva tietää mitä suomessa kyseiset osat maksaisivat.

ja onhan tossa fordin jarrukiekon käytössä sekin että pulttijako taitaa olla sama kuin amc:ssä.

edelleen, ei tavallisimpia autoja täällä, celebrity taisi olla se etuveto versio joka oli samaa pohjalevyä/sukua kuin oldsin cutlass ciera ja buikki century..? ja onko tota rangerii edes virallisesti tuotu suomeen? -saattaa varaosat mennä tilaustavaraksi ja kovempi hinta kuin jenkeistä suoraan.

niin että tarjouksessa olisi rokkiautossa alle 70euron muut jarruosat.. mitähän mahtaa postitukset tehdä päälle (ja tullit verot tietenkin myös)

ja scarebird olisi siis 140euroa + postit ja verot..

yhteensä siis kai yli 300e sijoitus.
Vastaa Viestiin