American 220 -65...
American 220 -65...
joo kyllä toi 232 on pannuna parempi ja paljon halvempi duunata kun toi 196
American 220 -65...
Eikös ne isommat (10"?) jarrut ollut optio kutosessa ja vakiona V8:ssa. Niin ainakin toi myyntiesite vuodelta '63 sanois. Tuskin muuttui kovasti 2 vuoden päästä.
American 220 -65...
Ei oo pakko vaihtaa jarruja.
Tehoero on niin pieni, ettei sitä tarvitse edes turvallisuudenkaan nimissä tehdä, jos vanhat on hyvät. Itsellä on erittäin huonot jarrut, niin etsin jotain kokonaisratkaisua. Tämän hetkisistä vaihtoedoista olisi mielessä sellainen että tulisi volvo 140:n pääsylinteri, levyjarrut ja taakse Toyota Hiacen tai Hiluxin taka-akseli jarruineen ja wilwoodin painesäädin väliin. Toyotan perässä on kuulemma 10" rummut.
http://www.amxfiles.com/resource/tech/vin2.html
Tuolta voisit ehkä tsägällä löytää tietoa mikä kone sulla on.
Itsellä oli niin huonosti se numero, että jouduin ottaa valokuvan ja kattoa koneelta zuumattuna. Se lohkon numero on siinä virranjakajan puolella lohkon päädyssä ylhäällä. Siinä on semmoinen norttiaskinpohjan kokoinen alue missä ne numerot on meistettynä.
Tehoero on niin pieni, ettei sitä tarvitse edes turvallisuudenkaan nimissä tehdä, jos vanhat on hyvät. Itsellä on erittäin huonot jarrut, niin etsin jotain kokonaisratkaisua. Tämän hetkisistä vaihtoedoista olisi mielessä sellainen että tulisi volvo 140:n pääsylinteri, levyjarrut ja taakse Toyota Hiacen tai Hiluxin taka-akseli jarruineen ja wilwoodin painesäädin väliin. Toyotan perässä on kuulemma 10" rummut.
http://www.amxfiles.com/resource/tech/vin2.html
Tuolta voisit ehkä tsägällä löytää tietoa mikä kone sulla on.
Itsellä oli niin huonosti se numero, että jouduin ottaa valokuvan ja kattoa koneelta zuumattuna. Se lohkon numero on siinä virranjakajan puolella lohkon päädyssä ylhäällä. Siinä on semmoinen norttiaskinpohjan kokoinen alue missä ne numerot on meistettynä.
American 220 -65...
No ei kai se katsastusmies voi tehtaan kanssa olla eri mieltä?
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 6:38 pm
American 220 -65...
Niin, kyllä kai tämä Suomen lainsäädäntö on nykypäivänä se joka määrää. Katsastusmiehet ovat mielestäni tänä päivänä herrasmiehiä ja heidän kanssaan voi jopa keskustella ja kysyä neuvoja.
American 220 -65...
232 Americanissa on leveämmät jarruhihnat. Sellaset jarrut varmaan jo kelpaisi katsastusmiehellekin. Jotain päivitystä jarruille olis tehtävä vaikka ei olis ihan pakkokaan. On noi kapeat ysituumaiset aika olemattomat. Kerran sadekelillä yks uusi Volvo heitti ohi ja eteen ja ABS:t kiinni. Ei ollut peräänajo kaukana. Ja muuten, Hiacen periä löytyy 11" jarruillakin. Mulla on ollu kaks.
American 220 -65...
Pakko ottaa minunkin tähän kantaa, vaikka noista kutvosista en mitään tiedäkään. Jos siihen sun rämpylään on jo vaihdettu 199 siinä alkujaan olleen 196:n tilalle, homma on helppo ja menee, niinkuin yllä on moni jo kertoillutkin. Mutta jos siinä on vielä tuo 196, niin homma on jo paljon hankalampi ihan jo ulkoisten mittojen takia, noi uudemmat 199/232/258 on pitempiä. Esim kun minulla olleeseen -65 americanaan oli vaihdettu 232, oli se etummaisin yläpalkki katkaistu koneen istutuksen ajaksi ja hitsattu sit uusix kiinni yms. Varmaan se menee jotain kauta sinne ilmankin,mutta homma on kuitenkin selvästi haastavampi.
American 220 -65...
Eli jos tsekataan asiaa katsastussääntöjen puitteissa, niin moottoria saa kasvattaa 20% tehojen ja tilavuuden sekä 15% painon suhteen vertailuautoon verrattuna ilman jarrumuutoksia. Eli jos ollaan sovittamassa 258:a autoon, on vertailuauton oltava 232 koneinen. Ko. auto yksilö on muutettava vastaamaan teknisesti muilta osiltaan 232 koneista mallia jotta swappi olisi laillinen. Eli käytännössä vaihteiston, perän, jarrujen ja jousituksen on vastattava 232-mallia. Koska kyseessä on näinkin vanha auto ei katsastusmiehillä ole hajuakaan mitä sinne kuuluu. Eli kun pitää huolen, että jarrut ovat suurimmat mahdolliset rummut, niin ei pitäisi tulla ongelmia.