Chiefin identifiointi apuja..
Chiefin identifiointi apuja..
siis hetkonen.. onko belsepuuppi vaihtanu nimensä "samin":ksi?
ookke.. ei enää lusifeeri.. mä oon ihan missannu tän.. hämmästelin että tutun näköne pikkukuva ja paljon viestejä mutta ihan outo nimimerkki.
ookke.. ei enää lusifeeri.. mä oon ihan missannu tän.. hämmästelin että tutun näköne pikkukuva ja paljon viestejä mutta ihan outo nimimerkki.
Chiefin identifiointi apuja..
Nokun en ole enää "piru mieheksi" ja suurin osa palstalaisista on omilla nimillään.. Josko huono tuuri menis vanhan nikin mukana..
Chiefin identifiointi apuja..
Nokun en ole enää "piru mieheksi" ja suurin osa palstalaisista on omilla nimillään.. Josko huono tuuri menis vanhan nikin mukana..
;D niinhän sä toivot ;D ;D ;D luuleks et mr. Murphy noin helppoon lankeis
Chiefin identifiointi apuja..
eikös kaikki chieffit oo widetrakkejä..?
ON!! Mutta kaikki S-mallin Cherokeet ei oo!! Cherokee-S on siis myös kolmeoviset vuosimallit 74-79!! Neliovisuus Cherokeeseen tuli vasta -78!!
Pikku korjaus, neliovista Cherokeeta sai jo vuotta aikaisemmin, eli vuosimallista 1977 lähtien. Ja tarkotan siis VIN-koodin mukaista vuosimallia.
Chiefin identifiointi apuja..
eikös kaikki chieffit oo widetrakkejä..?
ON!! Mutta kaikki S-mallin Cherokeet ei oo!! Cherokee-S on siis myös kolmeoviset vuosimallit 74-79!! Neliovisuus Cherokeeseen tuli vasta -78!!
Pikku korjaus, neliovista Cherokeeta sai jo vuotta aikaisemmin, eli vuosimallista 1977 lähtien. Ja tarkotan siis VIN-koodin mukaista vuosimallia.
No niin, Ja yleensä mitä suomesskin oli Cherokee Ässät 3 ovisena. Oli 258 tekniikalla ja kolmilovisella laatikolla. Chieffi täysin oma tekele, paremmin varusteltu ja oikealla tekniikalla. Sitten myöskin 5-ovisia ässiä, mikä mullakin toisena ja 360 tekniikalla.
Tuohon wide trackki etuakseliin voin sanoa, kilpailevassa merkissä letukassa on sama etuakseli. Ainut ero etttä ohjaus laitteet erinlailla kasattu. Sekin leveämpi> wide trackki. Blazer ja suburban mallit -70 lukuisissa löytyy. Se vaan ns. widetrackki osat uutena ja vanhana hyvin hakusessa. Esim vetareiden kanssa tulee ongelmia, Jos ristikko moneen kertaan vaihdettu, niin haarukka leviää ja ristikon kuppi ei pysy rei'ässä. Sisimmäiset vetarit pisempiä kun normi vetarit.
Sitten peltiosat, jos haluaa uutta lokalokaria koriin levikkeillä. Niitäkään ei saa uutena mitään> olen etsinyt ja jamant voi kertoa oliko näin. Harmi vaan että wide trackki sinänsä historiaa chieffi malleissa. Kun pelkkään perusmalliin saa kaikkea, grand wagoneer malli pitänyt varaosapuolensa markkinoilla.
Chiefin identifiointi apuja..
Olisko tohon vaihdettu kapea taka-akseli?
Eturenkaat ,35" boggerit, tulee 10 cm ulos kaarista per puoli mutta takana mahtuu levikkeiten sisään?
Kun ei tohon kuitenkaan saa isompia gummeja katsastettua suomessa tolla wide trakki -perusteella, niin vaihtaa kapeemman etuakselinkin..
Mittoja kaipailisin, jarrulevystä toiseen ja rummusta toiseen, vois tarkistaa mitkä akselit alla..
Eturenkaat ,35" boggerit, tulee 10 cm ulos kaarista per puoli mutta takana mahtuu levikkeiten sisään?
Kun ei tohon kuitenkaan saa isompia gummeja katsastettua suomessa tolla wide trakki -perusteella, niin vaihtaa kapeemman etuakselinkin..
Mittoja kaipailisin, jarrulevystä toiseen ja rummusta toiseen, vois tarkistaa mitkä akselit alla..
Chiefin identifiointi apuja..
Siis taka-akseli on samanpituinen kaikissa. Etuakseli Widessa levämpi ja taka-akseli kapeampi. Taka-akseleissa on ero taas manuaali ja automaatti malleissa. Ja ero johtuu jakkiksesta. Quodra-trackkissa kardaani lähtö toisessa laidassa ja taka-akslin koppa samassa kohtaa :)
Ja rengas koko määräytyy sen mukaan mitä alkuperäisessä otteessa. Jos merkintä 10-15 renkaat> sitä vastaa 31*10,5-15 rengas. Sitä voi muuttaa 2 tuumaa kehallä. Sitten saa 33 renkaat. Perus sääntö...
Sitten trafin poikkeusluvat tai katsastusmiehen ympäri puhuminen :)
Ja rengas koko määräytyy sen mukaan mitä alkuperäisessä otteessa. Jos merkintä 10-15 renkaat> sitä vastaa 31*10,5-15 rengas. Sitä voi muuttaa 2 tuumaa kehallä. Sitten saa 33 renkaat. Perus sääntö...
Sitten trafin poikkeusluvat tai katsastusmiehen ympäri puhuminen :)
Chiefin identifiointi apuja..
Mistäs pirusta tohon wideen saapi vetarit jos sattuu porsimaan?
Noi Pitulta haetut on normi cheron akselit eli kaponen etu.
Tossa widessä vaan on valmiiksi jousen kiinnityslautanen käännetty yläpuolelle ja olka-akselin kulmaa muutettu korotuksen takia..
Noi Pitulta haetut on normi cheron akselit eli kaponen etu.
Tossa widessä vaan on valmiiksi jousen kiinnityslautanen käännetty yläpuolelle ja olka-akselin kulmaa muutettu korotuksen takia..
Chiefin identifiointi apuja..
Ostettava nurkkiiin wide akselaita/haalittava markkinoilta ja toivottava niissä ristikko haarukat ehjiä. Harrastaminen maksaa ja pitää olla oma purkaamo. ;D En oo varma mutta jossain Omix adalla joskus ollut wide vetareita luottelossa. En tiedä hintaa mutta jamant omix ada edustuksella voi kertoa infoa ;) :)
Sen takia noi blazerin/subbarin akselitkin pitää haalia nurkkiin kun niissä sama pisempi vetari ;D ;D
Sen takia noi blazerin/subbarin akselitkin pitää haalia nurkkiin kun niissä sama pisempi vetari ;D ;D