Sisäkatto 68 american.
Sisäkatto 68 american.
tänään kun kävin istumassa autossa (fiilistelemässä kai on sopiva sana kun mitään käytännöllistä en saanut tehtyä)
niin huomasin että sisäkatto on notkahtanut sieltä sun täältä.
eli on kai se vuosien ulkona olemisen kosteus pullauttanut sisäkaton hieman muodottomaksi. tai epämuodostuneeksi siis.
jotain homettakin tietekin on täplittäin siellä sun täällä. siitä päässee muissa pinnoissa eroon homepesu ym myrkyillä ja otsonikoneella.. mutta ton katon pehmeys ja notkahtaneet osat vaativat kai jotain muuta.. epämukavan näkönen ja voi jopa hipoa päätä kun istuu autossa. (henk koht inhokki jo pehmeissä verhoiluissa jokka roikkuu tyyliin volvot.. niin kova olisi vielä pahempi)
saako sen sisäkattopaneelin irti ja pois autosta ehjänä? mahtuuko tulemaan esim ovien kautta vai pitääkö olla etu tai takaikkuna poistettu?
vai onko mahdollista että sen saisi pelastettua irroittamatta? eli "kiristyykö se takaisin" vaikka lämmittämällä? -tuskin.. mutta kysytään kuitenkin.
jos ei mahdu ovista.. niin en ala ikkunoitakaan sen takia ottamaan irti.. vaan laitetaan katto osiksi ja roskiin. :(
koska.. alkaa se olemaan vähän pehmeää ja haperoa se neliöruutukuviokin joten voi olla että vaatii rankempaa käsittelyä säilyäkseen. harkitsin jos siihen läträisi vaikka jäykisteeksi esim joku erikeeper-vesi liuoksen? tai lasikuituhartsilla jäykisteen? tosin tämäkin olisi kai pakko tehdä auton ulkopuolella..
muistelen kuulleeni että se sisäkatto olisi lasikuituvahvisteinen pahvi?
mitä alla on? pelkkä pelti?
hengityssuojain siinä kai pitää olla kuitenkin käytössä yms muut suojaimet. mutta jos se on lasikuitua niin ei sitä helposti katkaisekkaan osiin että mahtuu ovista.. vai onko se niin ohutta että se onnistuu?
entä kiinnitys.. pienillä ruuveilla ja listoilla se vaikutti olevan kiinni.. eli aurinkolipat ja peili + ne listat irti ja sitten pitäisi katon tippua päähän?
niin huomasin että sisäkatto on notkahtanut sieltä sun täältä.
eli on kai se vuosien ulkona olemisen kosteus pullauttanut sisäkaton hieman muodottomaksi. tai epämuodostuneeksi siis.
jotain homettakin tietekin on täplittäin siellä sun täällä. siitä päässee muissa pinnoissa eroon homepesu ym myrkyillä ja otsonikoneella.. mutta ton katon pehmeys ja notkahtaneet osat vaativat kai jotain muuta.. epämukavan näkönen ja voi jopa hipoa päätä kun istuu autossa. (henk koht inhokki jo pehmeissä verhoiluissa jokka roikkuu tyyliin volvot.. niin kova olisi vielä pahempi)
saako sen sisäkattopaneelin irti ja pois autosta ehjänä? mahtuuko tulemaan esim ovien kautta vai pitääkö olla etu tai takaikkuna poistettu?
vai onko mahdollista että sen saisi pelastettua irroittamatta? eli "kiristyykö se takaisin" vaikka lämmittämällä? -tuskin.. mutta kysytään kuitenkin.
jos ei mahdu ovista.. niin en ala ikkunoitakaan sen takia ottamaan irti.. vaan laitetaan katto osiksi ja roskiin. :(
koska.. alkaa se olemaan vähän pehmeää ja haperoa se neliöruutukuviokin joten voi olla että vaatii rankempaa käsittelyä säilyäkseen. harkitsin jos siihen läträisi vaikka jäykisteeksi esim joku erikeeper-vesi liuoksen? tai lasikuituhartsilla jäykisteen? tosin tämäkin olisi kai pakko tehdä auton ulkopuolella..
muistelen kuulleeni että se sisäkatto olisi lasikuituvahvisteinen pahvi?
mitä alla on? pelkkä pelti?
hengityssuojain siinä kai pitää olla kuitenkin käytössä yms muut suojaimet. mutta jos se on lasikuitua niin ei sitä helposti katkaisekkaan osiin että mahtuu ovista.. vai onko se niin ohutta että se onnistuu?
entä kiinnitys.. pienillä ruuveilla ja listoilla se vaikutti olevan kiinni.. eli aurinkolipat ja peili + ne listat irti ja sitten pitäisi katon tippua päähän?
Sisäkatto 68 american.
Edessä oli lipat, peili ja listat, takana listat sekä keskellä lamppu. Nämä ruuveilla. Sattaa olla vielä kahvoja ja koukkujakin..
Sivuilla oli teräksiset listat, painettu teräksisillä kiinnitys klipsuilla. Jos puratte autoja ottakaa klipsut talteen. En oo nähny myynnissä missään..
Näissä listoissa on kourut joihin tuo kattopahvi on sitte pingotettu.
Korjatkaa, jos muistin väärin..
Mulla on samaa ongelmaa -64 Americanossa vohelipahvi roikkuu ja on homeessa..
Täällä oli juttua lasikuituisen kattoverhoilun teosta Javeen. (HV:n projektissa) Moista pitäisi jossakin välissä koettaa rakennella..
Sivuilla oli teräksiset listat, painettu teräksisillä kiinnitys klipsuilla. Jos puratte autoja ottakaa klipsut talteen. En oo nähny myynnissä missään..
Näissä listoissa on kourut joihin tuo kattopahvi on sitte pingotettu.
Korjatkaa, jos muistin väärin..
Mulla on samaa ongelmaa -64 Americanossa vohelipahvi roikkuu ja on homeessa..
Täällä oli juttua lasikuituisen kattoverhoilun teosta Javeen. (HV:n projektissa) Moista pitäisi jossakin välissä koettaa rakennella..
Sisäkatto 68 american.
Mulla on pari ehjää, mutta pudonnutta kattoa ollut rullalla varastossa. Toiveena on ollut, että ne oikenevat. Ja kun tässä avasin paketin, niin kai ne olivat paremmat... :)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Sisäkatto 68 american.
eli menee rullalle.. mahtuu ovesta. ok. hyvä tietää.
noi kylkilistat.. vaikeakin ottaa irti?
noi kylkilistat.. vaikeakin ottaa irti?
Sisäkatto 68 american.
eli menee rullalle.. mahtuu ovesta. ok. hyvä tietää.
noi kylkilistat.. vaikeakin ottaa irti?
En oo kokeillut poistaa mutta pelkään että murtuu jos lähtee rullaamaan kuivana.
Pitäis päästä kokeilemaan tuollaisen oikaisua paikallaan.
Tallikaveri oikaisi Galaxien irrallaan olevan kattoverhouksen-palasen tekemällä pellistä "sapluunan" johon laski märän verhouksen kuivumaan...
RS
Sisäkatto 68 american.
Rullasin sen pituussuunnassa ihan kylmiltään. Tuulilasin ja takalasin kohdalla ei ole kovinkaan suurta kanttausta. Ja rulla ei saa olla kuin hieman yli yhden kierroksen vaan.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Sisäkatto 68 american.
Vedellä suihkuttamalla kosteeks ja sit tasainen pönkkäys, niin pitäis suoristuu. Spray liimaa väliin ja kiinni.
Jos taas irrotat, niin suihkuta liimaa taustalle, saat sillä muotoonsa.
Tiedä sit toimiiko, mut näin mä yrittäisin.
Jos taas irrotat, niin suihkuta liimaa taustalle, saat sillä muotoonsa.
Tiedä sit toimiiko, mut näin mä yrittäisin.
Sisäkatto 68 american.
Jäi näköjään kirjottamatta ekaan viestiini, että yritin irrottaa purkuautosta tuota kattoverhousta, niin siinä oli jonkun "välipehmusteen" avulla verhous liimattu kattoon kiinni.
Lähti sitten irtokaton mukana jollekin choppaajalle, en vaan enää muista kuka oli, enkä oo törmännyt chopattuun Americaaniin "pikku" takalasilla.
RS
Lähti sitten irtokaton mukana jollekin choppaajalle, en vaan enää muista kuka oli, enkä oo törmännyt chopattuun Americaaniin "pikku" takalasilla.
RS
Sisäkatto 68 american.
joo nypein tänään sen katon irti kun en muutakaan keksinyt tekemistä. ruohikonleikkauksen jälkeen.
kourallinen ristipää ruuveja tosiaan.. hieman erikokoisia ja mittaisia.. (jos olisi ollut tarkoitus asentaa takaisin olisi pitänyt kirjata tai kuvata mihin mikäkin sopi mutta kun aattelin ilman mennä jos menen niin laitoin ne vain muovikippoon turvaan. kyl ne kai tutkimalla keksisi mikä mihinkäkin sopii sitten myöhemmin)
oikeastaan oli hyvinkin helppo irrottaa.. lähti lähes ehjänä vaikka jätti ne sivumetallilistat paikalleen ja väänsi sen ylitse katon.
tasaisesti eri puolilta varoen alas vetämällä irtosi aika hyvin katosta. ja joo oli parilla isolla vaahtomuovipehmusteella on liimattu kattoon kiinni keskeltä. pieni osa siitä vaahtopuperosta jäi kattoon joten pitää raapia joskus paremmin puhtaaksi.
kääräisin sitä pikkase kaarelle ja ujutin takaovesta ulos (kun siinä kohdassa olin sillä hetkellä kun katto irtosi liimoistaan hahah.) sitten vein sen katon "vähän parempaan turvaan sisälle".
pitää käydä tutkimassa uudestaan onko ne ruskeat jäämät katossa liimaa /vaahtomuovia vai ruostetta.
jos ruostetäpliä niin ei ainakaan paljoa ollut eli voisi harkita liimata jotain "dynamattia" siihen päälle koristeeksi huoletta. aattelin jos sillä saisi kivan näkösen pinnan? esim sellaisella missä alumiinipinnoite toisella puolella tms :) meneehän se "raakapellilläkin" mun puolesta.. kun on vielä epävarmaa saako siitä autoa tarpeeksi pienellä vaivalla enää.
kourallinen ristipää ruuveja tosiaan.. hieman erikokoisia ja mittaisia.. (jos olisi ollut tarkoitus asentaa takaisin olisi pitänyt kirjata tai kuvata mihin mikäkin sopi mutta kun aattelin ilman mennä jos menen niin laitoin ne vain muovikippoon turvaan. kyl ne kai tutkimalla keksisi mikä mihinkäkin sopii sitten myöhemmin)
oikeastaan oli hyvinkin helppo irrottaa.. lähti lähes ehjänä vaikka jätti ne sivumetallilistat paikalleen ja väänsi sen ylitse katon.
tasaisesti eri puolilta varoen alas vetämällä irtosi aika hyvin katosta. ja joo oli parilla isolla vaahtomuovipehmusteella on liimattu kattoon kiinni keskeltä. pieni osa siitä vaahtopuperosta jäi kattoon joten pitää raapia joskus paremmin puhtaaksi.
kääräisin sitä pikkase kaarelle ja ujutin takaovesta ulos (kun siinä kohdassa olin sillä hetkellä kun katto irtosi liimoistaan hahah.) sitten vein sen katon "vähän parempaan turvaan sisälle".
pitää käydä tutkimassa uudestaan onko ne ruskeat jäämät katossa liimaa /vaahtomuovia vai ruostetta.
jos ruostetäpliä niin ei ainakaan paljoa ollut eli voisi harkita liimata jotain "dynamattia" siihen päälle koristeeksi huoletta. aattelin jos sillä saisi kivan näkösen pinnan? esim sellaisella missä alumiinipinnoite toisella puolella tms :) meneehän se "raakapellilläkin" mun puolesta.. kun on vielä epävarmaa saako siitä autoa tarpeeksi pienellä vaivalla enää.