196 cid katkojan kärjet

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

196 cid katkojan kärjet

Viesti Kirjoittaja Jago »

Onko jollakulla muistissa kärkiväliä ja dwell anglea (mikä tämä on suomeksi, joku kulma) ?
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

196 cid katkojan kärjet

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Onko jollakulla muistissa kärkiväliä ja dwell anglea (mikä tämä on suomeksi, joku kulma) ?

Ei suoraan ole mulla tiedossa, mutta kärkiväli ja kosketuskulma (dwell angle) on periaatteessa sama asia, mittaustapa vain erona! Kärkiväli on ihan niinkuin nimikin kertoo, kärkien ilmaväli, silloin kun kärjet on täysin auki, kosketuskulma-arvolla kerrotaan montako astetta kärjet ovat auki yhteensä, eli periaatteessa kerrotaan, montako astetta on siitä kun lipare osuu nokkakappaleeseen suhteessa siihen, koska lipare taas irtoaa siitä. Suhteessa siitä pystytään laskemaan kärkiväli ja toisinpäin!! Kosketuskulma on tarkempi säätökeino kuin kärkiväli!!
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

196 cid katkojan kärjet

Viesti Kirjoittaja Jago »

Ok, hyvä täsmennys :)
WeGe
Viestit: 282
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:03 pm

196 cid katkojan kärjet

Viesti Kirjoittaja WeGe »

Katkojan kärkiväli 0.4 mm, nokkakulma 31-34 astetta, katkojan jousivoima 480 - 595 gr, sytytyksen ajoitus manuaalivaihteisessa 95 okt. bens. 12 astetta EYKK.

Nämä ja paljon muuta löytyy -65 Americanin suomenkielisestä käsikirjasta.

"Kysy Ketoselta", mainostaa muuankin autolehti ;D
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

196 cid katkojan kärjet

Viesti Kirjoittaja Jago »

Täytyy hommata iipeistä jonkun sortin tsm tai ohjekirjanen.



Kiitos Wegelle :)
Vastaa Viestiin