Diagnoosin tarjoaa OBDScope.
www.obdscope.com
Pvm: 29.07.2012 14:32.
Ajoneuvon tunniste: WF0WXXGBBW2J87121???
MIL: Päällä.
Katsastus: Hylätty. Vikavalo palaa.
Polttoainejärjestelmän tila: Suljettu silmukka, happitunnistimen tietoja käytetään polttoaineseoksen määrittämiseksi.
Toisioilman syöttöjärjestelmän tila: (ei saatavilla).
Laskennallinen kuorma: 40%
Jäähdytysnesteen lämpötila: 56oC
Pitkäaikainen seoskorjaus M1: 1%
Pitkäaikainen seoskorjaus M2: 4%
Moottorin kierrosluku: 7991/min
Ajoneuvon nopeus: 0km/h
Sytytysennakko: 5o
Imuilman lämpötila: 46oC
Ilmamassa: 7g/s
Absol. kaasuläpän asento: 18%
Ajomatka MIL tilassa: 778km
OBD liitännän jännite: 12,00V
OBD testit: 6/6 suoritettu:
Sytytysvirhe: OK
Polttoainejärjestelmä: OK
Järjestelmät: OK
Katalysaattori: OK
Happitunnistin: OK
Happitunnistimen lämmitin: OK
Lambda Testit:
Lyhytaikainen seoskorjaus M1: Vaihtelee välillä 1,5624% - 4,6872%
Lyhytaikainen seoskorjaus M2: Vaihtelee välillä -2,3436% - 1,5624%
Happitunnistin M1A1: Vaihtelee välillä 0,1100V - 0,8600V
Happitunnistin M1A2: Ei vaihtele, 0,0000V
Happitunnistin M2A1: Vaihtelee välillä 0,1250V - 0,8650V
Vikakodit:
P0174(nykyinen): Seos (lohko 2). Laiha..
Jääd. Kehys:
Vikakoodi: P0174
Laskennallinen kuorma: 72%
Jäähdytysnesteen lämpötila: 76oC
Lyhytaikainen seoskorjaus M1: 1%
Pitkäaikainen seoskorjaus M1: 13%
Lyhytaikainen seoskorjaus M2: 8%
Pitkäaikainen seoskorjaus M2: 24%
Moottorin kierrosluku: 27071/min
Ajoneuvon nopeus: 124km/h
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Mistäköhän lähtisi etsimään vikaa.. '02 Mondeo 2.5 V6.
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä taaemman sylinteririvin lambda-anturi sökö. En muista varmaksi kumi rivi oli 1:nen ja kumpi kakkonen.
Sopiva osa 1123897 (OVH 216,30€) mikä sopii niin etu- kuin taka-anturiksi. Toi M2A1 anturi on katin jälkeinen OBD tarkkailu anturi mikä ei vaikuta moottorin ohjaukseen vaan tarkkailee katin tehoa.
Sopiva osa 1123897 (OVH 216,30€) mikä sopii niin etu- kuin taka-anturiksi. Toi M2A1 anturi on katin jälkeinen OBD tarkkailu anturi mikä ei vaikuta moottorin ohjaukseen vaan tarkkailee katin tehoa.
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Kiitos! Vikakoodin sai kyllä nollattua, mutta ilmeisesti lambda -anturi olisi hyvä uusia. Tilasin juuri 240tkm huollon, pitää kysyä josko samalla uusisivat jos näkevät tarpeelliseksi.
Onko oikeasti näin että vain toinen imuventtiili aukeaa alle 3k5 rpm ja molemmat vasta yläkierroksilla, (IMRC)?
Onko oikeasti näin että vain toinen imuventtiili aukeaa alle 3k5 rpm ja molemmat vasta yläkierroksilla, (IMRC)?
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Toi IMRC on imusarjan läppä systeemi mikä ohjaa ilmaa joko lyhyempien tai pidempien kanavien kautta laajentaen vääntöaluetta. V6:ssa ei ole mitään muuttuvaa venttiilin ajoitusta tai isommilla kierroksilla mukaan tulevia venttiileitä niin kuin Hondassa. Yleisesti ottaen tarvitaan n.3500rpm jotta venttiili alkaa "pyöriä" käytettäessä jolloin varren karppaantuminen vähenee ja venttiilivarren jumittamisen sekä venttiilin palamisen riski pienenee.
Jos viet autosi ihan Ford-liikkeeseen, niin pyydä heitä tarkastamaan IDS:n signaalimuistilla, että molemmat lambda-anturit toimii. Ajoittainen toiminta häiriö tai lämmityksen pimeneminen saataa aiheuttaa edellä kuvatun häiriön. Toisin sanoen toinen antureista alkaa toimia toista hitaammin jos ollenkaan. Samalla selviää varmaksi kumpi anturi on kyseessä etummainen vai takimmainen.
Jos viet autosi ihan Ford-liikkeeseen, niin pyydä heitä tarkastamaan IDS:n signaalimuistilla, että molemmat lambda-anturit toimii. Ajoittainen toiminta häiriö tai lämmityksen pimeneminen saataa aiheuttaa edellä kuvatun häiriön. Toisin sanoen toinen antureista alkaa toimia toista hitaammin jos ollenkaan. Samalla selviää varmaksi kumpi anturi on kyseessä etummainen vai takimmainen.
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Taisi tämäkin mysteeri sitten ajan kanssa selvitä. Joku kolmesta katista on tukkeessa. Takimmaisen vielä vaihtaakin, mutta etummaiset pre-katit on yhtä puuta pakosarjojen kanssa >:(.
Jos kokeilisi kepillä ja laittaisi tarvikesarjat ja vain yhden katin. Mahtaakohan konttorilla olla jotain sanomista, jos menee päästöistä läpi?
Jos kokeilisi kepillä ja laittaisi tarvikesarjat ja vain yhden katin. Mahtaakohan konttorilla olla jotain sanomista, jos menee päästöistä läpi?
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Jos sulla yksi katti putkesta löytyy ja päästöt menee läpi, eikä obd kiukuttele, niin mitäpä se katsuri setä urputtais...
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Itselläni oli joskus tuommoinen mondeo 2,5 padalla ja tuli myös tapeltua päästöjen kanssa... Tarkista ilmamassamittarin jälkeinen haitarikumin eheys/tiiveys. Itselläni oli pieni ilmavuoto klemmarin kohdalla, sisällä näkyi valkoista partaa. Puhdistin kumin ja laitoin klemmarin kireälle, päästöt huippuarvoin läpi.
En oikein usko, että vika olisi katissa.. Paljon ajettu?
En oikein usko, että vika olisi katissa.. Paljon ajettu?
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Jos tulee kuitenkin se kattien vaihto eteen, niin mulla on yksi pakosarja katti uutena orkkis osana. En vaan muista onko tää etummainen vai takimmainen pakosarja. Varaosanumerosta sekin selviää kun ehdin tarkistaa, se on 1114919. Halvalla myyn jos tarvit :)
Edit: On näköjään oikeanpuoleinen, eli tietääkseni takimmainen :)
Tämä onkin malliin 96 - 2000 eli voi olla vääränlainen.
Edit: On näköjään oikeanpuoleinen, eli tietääkseni takimmainen :)
Tämä onkin malliin 96 - 2000 eli voi olla vääränlainen.
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Ton uudemman sarjat on 1149850 ja 1120234
OBD vikakoodi P0174 Fordissa
Itselläni oli joskus tuommoinen mondeo 2,5 padalla ja tuli myös tapeltua päästöjen kanssa... Tarkista ilmamassamittarin jälkeinen haitarikumin eheys/tiiveys. Itselläni oli pieni ilmavuoto klemmarin kohdalla, sisällä näkyi valkoista partaa. Puhdistin kumin ja laitoin klemmarin kireälle, päästöt huippuarvoin läpi.
En oikein usko, että vika olisi katissa.. Paljon ajettu?
Tää on pitkä tarina. Automaatti hajos kun mittarissa oli 220tkm. Laatikosta lähtevän akselin boorit meni pyöreäksi - todennäköinen syy vesi ja kura joka oli päässyt ajan saatossa syömään laatikon puolelta hampaat ja sitten akselin.
Olin alunperin sitä mieltä että ei ole normaalia kulumista, mutta ei mennyt läpi. Kun olin juuri 1tkm aiemmin investoinut maakaasulaitteisiin päätin korjauttaa. Paikalle laitettiin tehdaskunnostettu aski ja kaikki voimansiirtoon liittyvät osat. Maksoi vallan perkuleesti - varmaan saman verran mitä auton arvo oli silloin.
No nyt vajaat 60tkm myöhemmin parkkihallista lähdettäessä - ilman mitään varoitusta - veto loppui ja kuului samanlaista rutinaa kuin aiemmin laatikon hajotessa. Auto hinurilla pajalle ja diagnoosia kuulemaan. Yllätys, laatikko taas p*skana. Ja juuri 2v uusinnasta, eli korjaamon takuu ei korvaa.
Ilmoitin kyllä heti että autolle ei tehdä mitään ennen kuin maksaja löytyy - joka en sitten ole minä! Viikko siinä kului kunnes tuli tieto että maahantuoja korjaa varaosatakuun piikkiin ja minulle ei tule kustannuksia tästä.
Ongelma oli vaan uuden tai edes tehdaskorjatun laatikon löytämisessä. En tiedä mistä löytyi mutta parin viikon kuluttua tuli tieto että uusi laatikko on nyt saapunut.
Ja nyt sitten tähän katti asiaan tämän mutkan kautta. Korjaamopäällikkö ilmoitti että takakatin kenno on siirtynyt ja putkessä on irtopaloja. Ja ei pysty sanomaan mistä katista on peräisin. Takimmainenhan löytyy vaikka Motonetista, mutta nuo sarjojen jatkeena olevat on Ford kamaa.
Katit ovat saaneet normaalia kovempaa kyytiä maakaasun takia kun pakokaasut on luokkaa 1000 astetta kun bensalla ollaan siellä 600 asteen paikkeilla. Joku voi tietää tarkemmat luvut mutta tällä hehtaarilla...
Maakaasulla ajettaessa ei synny NOx päästöjä mielestäni, joten voisi mennä päästömittauksista läpi jopa ilman katteja. Mutta jos siellä olisi se yksikin niin olisi jotain. Ja ehkä muutama luupää lisää kun ei putkissa ahdista niin paljoa ::)