Rambler classic 550 moottori
Rambler classic 550 moottori
Todennäköisesti 6-sylinterinen ja 196cid.
Vastaavan kokoisen asennus on aina helpoin, asennuksen kannalta.
Viisammat kertokoon olisiko tehdas tehnyt jotain poikkeavaa moottorin kiinnitykseen tai vastaavaan... ;)
Kaikenlaisia koneita on tuon ikäisiin Classiceihin foorumilaisten toimesta asenneltu, usein vaan menee samalla vaihteisto vaihtoon. Sen kun on vaihtanut, huomaa putkikardaanin sopimattomuuden askiin, jolloin vaihtoon menee vielä taka-akselikin.
Ennen toisenlaisen koneen hankintaa kannattaa varmistua, että jaksaa vielä suunnitelmat loppuun... ;)
RS
Vastaavan kokoisen asennus on aina helpoin, asennuksen kannalta.
Viisammat kertokoon olisiko tehdas tehnyt jotain poikkeavaa moottorin kiinnitykseen tai vastaavaan... ;)
Kaikenlaisia koneita on tuon ikäisiin Classiceihin foorumilaisten toimesta asenneltu, usein vaan menee samalla vaihteisto vaihtoon. Sen kun on vaihtanut, huomaa putkikardaanin sopimattomuuden askiin, jolloin vaihtoon menee vielä taka-akselikin.
Ennen toisenlaisen koneen hankintaa kannattaa varmistua, että jaksaa vielä suunnitelmat loppuun... ;)
RS
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm
Rambler classic 550 moottori
Pitäisi muuten öljyt vaihtaa omaan rauta 196 koneeseen.
Seisonut reilut 10 vuotta samoilla öljyillä.
Mikä on kyseisessä koneessa öljytilavuus, ja mitä öljyä kyseiseen koneeseen on paras laittaa?
Seisonut reilut 10 vuotta samoilla öljyillä.
Mikä on kyseisessä koneessa öljytilavuus, ja mitä öljyä kyseiseen koneeseen on paras laittaa?
Rambler classic 550 moottori
Pitäisi muuten öljyt vaihtaa omaan rauta 196 koneeseen.
Seisonut reilut 10 vuotta samoilla öljyillä.
Mikä on kyseisessä koneessa öljytilavuus, ja mitä öljyä kyseiseen koneeseen on paras laittaa?
Väittäisin että noin gallona = noin 5 litraa...
Öljyt on aina olleet makuasia tällä foorumilla...
RS
Rambler classic 550 moottori
Marko: Laita kuvaa siittä moottorista, niin tunnistaminen on helpompaa.
(autostakin voi laitta kuvia) ;)
Neljän litran pytty riittää..
Synteettiset öljyt saattaa tulla korkkitiivisteiden läpi..
(autostakin voi laitta kuvia) ;)
Pitäisi muuten öljyt vaihtaa omaan rauta 196 koneeseen.
Seisonut reilut 10 vuotta samoilla öljyillä.
Mikä on kyseisessä koneessa öljytilavuus, ja mitä öljyä kyseiseen koneeseen on paras laittaa?
Neljän litran pytty riittää..
Synteettiset öljyt saattaa tulla korkkitiivisteiden läpi..
Rambler classic 550 moottori
Väittäisin melkein että ihan sama mikä kuutonen siellä on niin perus 10w30 öljyt on komiat. Tärkeämpää oikeastaan on että vaihdat ne riittävän useasti kuin se mitä öljyä pistät. Eläkä unohda filtterin vaihtoa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Rambler classic 550 moottori
juu, öljyt on makuasia, mutta ite olen käyttänyt 10w-30 tai 10w40 mineraalia yleensä. Joskus jopa 20w-50. Pointtina oikeestaan se, että käyttää samantyyppistä öljyä, ei vaihda joka kerta erilaiseksi.
Täyssynteettisistä olen koittanut pysyä kokonaan erossa.
Koneiden tunnistamisen helpottamiseksi pari kuvaa:
196:n tunnistaa helpoiten venakopan kiinnityksestä, eli kiritys kahdella ruuvilla venakopan keskeltä.
Rautalohko
alumiinilohko

huomaa myöskin imukansi "imusarja" joka on suoraan kannen päällä ja osa kiinnityspulteista on kansipultteja.
Ihan hyvä kone, mutta hiukan huonossa maineessa koska vaatii huoltoa jota juuri kukaan ei tee (mm kansipulttien kiristys kerran vuodessa jne)
Öljynsuodatin voi olla myös kannen etukulmassa tai kone voi olla jopa ilman suodatinta. Suodattimen sijainti ei vaikuta sopivuuteen, eikä myöskään se onko rauta vai alu lohko.
Uudempi kutonen, eli 199/232/258, venakoppa reunoilta kiinni, erillinen imusarja

Pidempi kuin 196, uusimmissa eri kaavelijako
Niin juu, ei ole sopivuuden kannalta merkitystä onko americanista vai classicista tai muusta, ihan samoja peruskoneita kunhan on vanhemmalla kaavelilla.
Täyssynteettisistä olen koittanut pysyä kokonaan erossa.
Koneiden tunnistamisen helpottamiseksi pari kuvaa:
196:n tunnistaa helpoiten venakopan kiinnityksestä, eli kiritys kahdella ruuvilla venakopan keskeltä.
Rautalohko

alumiinilohko

huomaa myöskin imukansi "imusarja" joka on suoraan kannen päällä ja osa kiinnityspulteista on kansipultteja.
Ihan hyvä kone, mutta hiukan huonossa maineessa koska vaatii huoltoa jota juuri kukaan ei tee (mm kansipulttien kiristys kerran vuodessa jne)
Öljynsuodatin voi olla myös kannen etukulmassa tai kone voi olla jopa ilman suodatinta. Suodattimen sijainti ei vaikuta sopivuuteen, eikä myöskään se onko rauta vai alu lohko.
Uudempi kutonen, eli 199/232/258, venakoppa reunoilta kiinni, erillinen imusarja

Pidempi kuin 196, uusimmissa eri kaavelijako
Niin juu, ei ole sopivuuden kannalta merkitystä onko americanista vai classicista tai muusta, ihan samoja peruskoneita kunhan on vanhemmalla kaavelilla.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm
Rambler classic 550 moottori
Tuli vaan mieleen, että käykö classikkiin mikään muu kone ns suoraan vakiolaatikkoon kiinni, ilman suuria muokkauksia?
Esimerkkinä 199cid?
Mutta jos 195.6 porsii niin osia luulisi löytyvän vielä?
On kyllä makia kone toikin ::)
Esimerkkinä 199cid?
Mutta jos 195.6 porsii niin osia luulisi löytyvän vielä?
On kyllä makia kone toikin ::)
Rambler classic 550 moottori
60-nykyinen 199 ja 232 pitäis sopia askiin, MUTTA nää uudemmat koneet on pidempiä...
Miten konehuoneen pituus riittää, ei ole kokemusta, pitäis onnistua (mahtuu Americaaniinkin)...
RS
Miten konehuoneen pituus riittää, ei ole kokemusta, pitäis onnistua (mahtuu Americaaniinkin)...
RS