rambler american slant sixiin 904 automaatti?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Marras 02, 2012 12:13 pm
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
juu ostin tuossa rambler american 1966 ja kytkin luistaa perkeleesti ja vaihteet löytyy tosi huonosti, itellä on yks aspen projekti ja siitä on jäänyt 904 automaatti laatikko seisomaan, oisko tuota mahollista laittaa rambleriin tuohon koneeseen kiinni. se on se 3.2l suora kutvone. ja aspenin konein oli 225 slant six että sopisko se aski vai ei? ja onko miten paljon muutos töitä?
KIITOS! :D
KIITOS! :D
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
Sisuskaluiltaan hyvin pitkälti sama ku AMC:n käyttämä 904, mutta kuoret/kaaveli on erilaiset.
Kyllähän sen kunnon seppä varmasti toimimaan saa, mutta mielestäni jokseenkin järjetön työmäärä tarjolla.
Jos orkkis tekniikan fixaaminen ei kiinnosta, niin lähtisin vaihtamaan saman tien koko settiä, mutta johonkin paljon eksoottisempaan.
Kyllähän sen kunnon seppä varmasti toimimaan saa, mutta mielestäni jokseenkin järjetön työmäärä tarjolla.
Jos orkkis tekniikan fixaaminen ei kiinnosta, niin lähtisin vaihtamaan saman tien koko settiä, mutta johonkin paljon eksoottisempaan.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Pe Marras 02, 2012 12:13 pm
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
ok kai se orkkis tekniikka täytyy kunnostaa, ni saa pidettyy autonki suht alkuperäsenä.
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
Oleellisin ongelma käsittääkseni on starttimoottorin sijainti ero!
Sisuskalut samat, kuoret "täysin" eri...
RS
Sisuskalut samat, kuoret "täysin" eri...
RS
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
Ja laitetaan selvyyden vuoksi että ei se amc-kuorinenkaan 904 sovi noin vanhaan (kutos)moottoriin
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
Olisin sitä mieltä, että saa sen AMC ja mopari tekniikan istumaan toisiinsa melko helposti.
Bolt-on, se ei ole. Vaatii vaan vähän puuhastelua, mutta ei mikään mahdoton homma.
Onhan meikäläisen velipojallakin 258 AMC istutettuna 60- luvun puolivälin Dartin keulaan.
Tosin manuaali laatikolla, eli kaavelin muutos helpompi, kun saa pultattua laatikosta irti.
Ja AMC:n kone seisoo pystyssä, ei oo kallistettu.
En nyt ihan kaikkea muista, sen verta pitkä aika kun viimeksi sinne Dartin pellin alle katsellut.
Mutta muistikuv aolis,e ttä käytettiin Slantin kytkinkoppaa, kun starttikin istutettiin Volvosta, kun sellainen sattui olemaan jouten, eikä ole moparin paikalla, eikä AMC:n paikalla tuo startti, vaan tuli vauhtipyörän kehällä johonkin muuhun kohtaan...(vai olisko liki samalla kohti kuin AMC:ssä)...joka tapauksessa startin kiinnitys on tekemällä tehty, ei oo sekään bolt-on paikalla.
Bolt-on, se ei ole. Vaatii vaan vähän puuhastelua, mutta ei mikään mahdoton homma.
Onhan meikäläisen velipojallakin 258 AMC istutettuna 60- luvun puolivälin Dartin keulaan.
Tosin manuaali laatikolla, eli kaavelin muutos helpompi, kun saa pultattua laatikosta irti.
Ja AMC:n kone seisoo pystyssä, ei oo kallistettu.
En nyt ihan kaikkea muista, sen verta pitkä aika kun viimeksi sinne Dartin pellin alle katsellut.
Mutta muistikuv aolis,e ttä käytettiin Slantin kytkinkoppaa, kun starttikin istutettiin Volvosta, kun sellainen sattui olemaan jouten, eikä ole moparin paikalla, eikä AMC:n paikalla tuo startti, vaan tuli vauhtipyörän kehällä johonkin muuhun kohtaan...(vai olisko liki samalla kohti kuin AMC:ssä)...joka tapauksessa startin kiinnitys on tekemällä tehty, ei oo sekään bolt-on paikalla.
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
Mut luultavasti se 258 on sen verran uusi, että on eri kaavelin pulttijaolla...
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
Mut luultavasti se 258 on sen verran uusi, että on eri kaavelin pulttijaolla...
Juu, tuo oli isolla jaolla.
Saattoi olla niinpäin, että moottoriin pultattiin kaaveli suoraan kiinni. Ja laatikon ja kaavelin väliin tuli muutos adapteria.
Mutta saa sen pikku jaonkin sopiin...
Tekee sopivasta levystä väliadapterin, joka käy pikku jakoon ja sitten siihen adapteriin toinen jako, joka käy tohon mopsin laatikon kaaveliin. (eli moottorin ja kaavelin väliin muutos adapteri)
Täytyy vaan olla kunnolla keskitetty kampiakselin ja laatikon sisäänmeno akselin linja.
(irto kytkin koppa on helpompi keskittää)
Ja vetolevyn ja kampiakselin väliin, vastaavasti tavaraa väliin, että ei vetolevy ota tohon moottorin ja kaavelin väliseen väli adapteriin kiinni. Ja laatikon etäisyys turbiiniin passaa.
Ja seuraavaksi istutetaan startti sopivaan kohtaan.
Ja siinnähän se alkaakin oleen melkein valmis.
Eli melko helppo homma, kun vaan tekee, eikä ihmettele... ;) :D
Ja mitta piirroksiahan tälläisiin ei kellään ole ja tuskin koskaan tulee olemaan.
Eli se vaan pitää itse mittailla ja tehdä.
rambler american slant sixiin 904 automaatti?
juu tossa vanhassa jaossa startti tulee vitos ja kutos pytyn kohalle...tietty jos jättää pari pyttyä ilman pakosarjaa niin onnaahan se tosin voi imusarjakin olla edessa moparissa on isot dartit eikun...