-79 wagon taka yoke

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

-79 wagon taka yoke

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Miten tossa pitäs ristikko keskittyä, kun ei ole niitä lirpakkeita yoken ulkoreunalla?



Jotkin lukkorenkaat kuppien sisäreunassa tms?
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

-79 wagon taka yoke

Viesti Kirjoittaja pekka »

Jos ei oo ulkopuoliset lukkorenkaat, niin sit on sisäpuoliset.
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

-79 wagon taka yoke

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Sisäpuoliset on
😁
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

-79 wagon taka yoke

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Jatkokyssäriä:



Mihin momenttiin yoken mutteri pitäs vetää?



Kiristin niin paljon et alkoi pyöriä nahkeammin ja sitten hiukan aukipäin..

Ei tunnu pitkittäisvälystä. :-?



Näppituntumalla laitoin noi takamurikan poskilaakereiden pukitkin, kun ei mettävehkeellä ole niinväliä.. :-?



..Mutta olis se kiva tietää niittenkin oikea momentti, jos vaikka tuleekin tiesiirtymiä.. ;)
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

-79 wagon taka yoke

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Jatkokyssäriä:



Mihin momenttiin yoken mutteri pitäs vetää?



Kiristin niin paljon et alkoi pyöriä nahkeammin ja sitten hiukan aukipäin..

Ei tunnu pitkittäisvälystä. :-?



Näppituntumalla laitoin noi takamurikan poskilaakereiden pukitkin, kun ei mettävehkeellä ole niinväliä..  :-?



..Mutta olis se kiva tietää niittenkin oikea momentti, jos vaikka tuleekin tiesiirtymiä.. ;)

Poskilaakereita en muista.



Mutta pinjonin yoke, kiinni (momenttia en tällekkään muista).

Laakeri välys shimmataan shimmi-levyillä joten mutteri vedetään niin tiukkaan kiinni kuin vain saat, vähän jatkoputkea vääntötyökaluun apuna käyttäen..



Jos pyörii nahkeasti, niin laakeri välys väärä.

Pyörintä momentti pitäisis mitata.



------------



EDIT.

Kaivoin nyt tuolta jemmoistanu tämän FSJ:n korjaamokirjan.



Yoke mutteri 200-220 lb.ft / 27,6-30,4 kpm

Pyörintämomentti:

-vanhat laakeirt 10-20 lb.ft / 0,12-0,23 kpm

-uudet laakerit 20-40 / 0,23-0,46



Lautaspyörän pultit 45-65 lb.ft / 6,2-9,0 kpm

Tasauspyörästön laakeroinin esikireys 0,015 " / 0,301 mm

Tasauspyörästön laakerikannet (poskilaakerit) 70-90 lb.ft / 9,7-12,4 kpm



Hammasvälys pinjoni/lautaspyörä 0,005-0,010" / 0,127-0,254 mm

Ja hammaskosketuksesta värin kanssa kuvien perusteella kosketus kohta oikeaksi. (ja huomioida samalla, että kun pinjonin shimmausta muuttaa ulos/sisään, niin samalla hammasvälys muuttuu, ja joutuu tasauspyörästön shimmausta muuttamaan)  ;) Erittäin kettumainen D44 perässä säätää.



Ja jos esim Nm taipuu paremmin.

Niin siirtää vain kpm:n pilkkua.

Eli Yoke mutteri 27,6-30,4 kpm = 276-304 Nm
Vastaa Viestiin