232:sen vauhtipyörä
232:sen vauhtipyörä
Miten se muuten on? Onko noissa vauhtipyörähammastuksissa tai halkaisijoissa kukaan havainnut oikeesti eroavaisuuksia. Siis en tarkota et 8 koneisssa ois samankokoset ku 6 sissa, mut niinkun 6sten vuosimallien ja/tai koon mukaan. Samoin kuin 8sien?
232:sen vauhtipyörä
On noissa eroja. Tullut tänään opiskeltua tota asenna, pura ja asenna uudestaan menetelmällä. Tarkoituksena naittaa 199kone 196:n kaavelilla Crownin 4v-vaihdelaatikkoon ja sitte -64 Americanon keulalle.
Ainakin 196 ja 199 koneiden vauhtipyörien halkasijassa on ~15mm eroa. (Siis säteessä <7mm)
Myös paineasetelma ja kytkin on hiukka isompia.
Kampuran pääsä oleva pulttijako on sama. Ja ainaski meillä työn alla olevan 199-koneen perästä löytyy kahdet kytkinkopan kiinnitysreiät.
199:n vauhtipyörä ei mahdu 196:n kytkinkopan sisään. Toisinpäin sopii, mutta startin hammaskosketus jää vajaaksi. (Starttimoottorin kiinnitys on kytkinkoppaan.)
Noissa ongelmakoneissa (199/232), missä pultinreikiä jouduttu viilailemaan lienee 196:n vauhtipyörä/ vetolevy.
Ainakin 196 ja 199 koneiden vauhtipyörien halkasijassa on ~15mm eroa. (Siis säteessä <7mm)
Myös paineasetelma ja kytkin on hiukka isompia.
Kampuran pääsä oleva pulttijako on sama. Ja ainaski meillä työn alla olevan 199-koneen perästä löytyy kahdet kytkinkopan kiinnitysreiät.
199:n vauhtipyörä ei mahdu 196:n kytkinkopan sisään. Toisinpäin sopii, mutta startin hammaskosketus jää vajaaksi. (Starttimoottorin kiinnitys on kytkinkoppaan.)
Noissa ongelmakoneissa (199/232), missä pultinreikiä jouduttu viilailemaan lienee 196:n vauhtipyörä/ vetolevy.