Taka-akseleista vielä...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap

Taka-akseleista vielä...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Vielä muutama sananen noista AMC peristä...

Aluksi:

Tuo AMC 15 on tunnistettavissa pienemmästä koostaan ja soikeasta banjon kopasta. Ja sitten siitä, ettei siinä ole akseliputken stefan suojana sitä öljynkeräyspeltitötsää.

Sitten AMC 20 on kookkaampi ja siinä on pyöreä banjon koppa. Kiinnityspulttejakin on 12. Ja jos on jarrut auki huomaa, että siellä vetarin tienoilla on se öljynkeräyspeltitötsä.

Mutta kun rysäytin paloiksi tuon Eaglen perän, niin siinä on soikea banjo ja se on vain 10 pultilla kiinni. SIIS on AMC 15, OK. Mutta kun purkaa jarrut pois, niin siellä onkin samanlaiset peltihäkkyrät kuin AMC 20 perässä...

Onkos tämä nyt mikä malliltaan? Paranneltu AMC 15 perä vai joku Dana?

Tässä perässä on vetoakselin laakerissa sisäkooli eikä taas niin kuin esim Jeepeissä laakerirullat suoraan vetoakselin pinnassa...

Toinen juttu:

Kuinka paljon saa vetoakselissa olla päittäisvälystä? Onko se säädettävissä shimmilevyillä?

Nimittäin kun purin perän, oli toisella puolella n 2,5 mm verran tavaraa toisella ei mitään.

Entäs paljonko saa olla välystä pystysuunnassa?

American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
rebel70

Taka-akseleista vielä...

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Ekaan: Ei oo tietoo oisko se paranneltu malli

Toiseen: Minä säädin sellasen millin päittäisvälyksen,simmilevyillä amc-20 perä. Joo siis noi vetarithan on yhteydessä toisiinsa sellasella holkilla jos nyt oon oikein ymmärtäny. Mullakin oli toisella puolella enempi simmejä. Toisessa perässä ei ollu toisella puolella ollenkaan.tais jäähä pari yli. Niitä sitten vähän tasailin kahteen perään kun samalla vaihdoin laakerit. Pystysuunnassa? Mulla ei kyllä nuo pahemmin heilunu pystysuunnassa...Tai siis ei heilu
😁
Vastaa Viestiin