Espanjalainen CAF VIASA valmisti CJ3B Jeeppejä Espanjassa vuodesta 1960. Lisäksi tehtiin pitkää CJ3B:tä CJ6 nimellä, Jeepster Commandoa sekä "mielenkiintoisen" näköistä paku mallistoa Toledo, Furgon, Duplex ja Campeador. Myöhemmin 70-luvun lopussa VIASA yhdistettiin Motor Iberica SA:n kanssa, joka oli myös emoyhtiö CAF:n hallussa ja nimi muuttu JEEP EBRO:ksi. Ebron historia on olla Espanjan sisällis sodan aikana kansallistettu Fordin tehdas joka oli valmistanut lähinnä kuorma-autoja ja traktoreita.
Ebro valmisti Jeeppejä vanhalla reseptillä aina vuoteen 85 jolloin Motor Iberica oli jo pitkälti Nissanin hallussa. 1987 Nissan otti vallan yhtiössä. Nähtävästi osia on valmistettu ainakin 90-luvun puolelle saakka lähinnä Espanjan sotilasvoimien vaatimuksesta jonka käytössä ko. ajoneuvoja oli runsaasti.
Nähtävästi näitä vekottimia olisi tehty myös Ranskassa Hotchkissin tehtaalla vuosina 71-85. Ko. tehdashan teki Jeeppejä Willyksen lisenssillä vuodesta 1954. Tämä tieto vaan tuntuu hassulta, koska Hotchkiss hävisi kun se erilaisten yhdistymisten ja kauppojen kautta oli osa Thomson-Brandt yhtiötä. Tämä yhtiö lopetti ajoneuvojen valmistamisen juuri 70-luvun alussa ja keskittyi töllöttimien sun muiden kodin elektroniikka laitteiden valmistukseen.
Mutta itse asiaan...ken Espanjassa liikkuu, niin koittakaas bongata tämmöinen....
