Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Eli onko se kuin verrattavissa kuin kylpyamme. Sen voi toki tehdä itsekkin mutta kun en ole koskaan sitä nähnyt livenä. Minulla kaksi irtonaista muovitankkia mutta en ole koskaan nähnyt niitä paikoillaan. Tullut irtonaisena autojen mukana. Eikä ollut kiinnitystä mukana.



Ajattelin ottaa toisen käyttöön, kun peltinen ei ole hyvä. Kun anturit ja imuputkisto huonosti peltisessä, eri paikassa.  Ja niissä ikuinen ongelma ruostumisen pelko ja löystyy imuputkistojen/ anturin kiinnityslaippa. O-renkaat ei kestä polttoainetta. Sen huomaa sitten kun bensiini haisee auton alla.



Muutaman kerran pistänyt chieffissä ne kuntoon. Ja se työ sen tankin irroituksessa >:(
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mullon J20:ssa muovitankki ja pohjapanssari. On vasemmalla lavan alla, kuten pickupeissa yleensä, eli voi olla erilainen. Voin huomenissa könytä auton alle kuvaamaan. On yhtenäinen prässätty pulkka.

Tuossa kuva:

Comanchessa erilainen. Taivutukset vain eteen ja taakse.

Kai sellaisen itsekin tekee, jos osaa/voi hitsata, rälläköidä ja taivuttaa rautaa.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Herää kysymys? Onkohan XJ-ssä ja comanchessa samanlainen. Tai käykö se pohjapanssariksi FSj:n :-/. Niitä taas löytyy :)
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Googletin hieman ja löysin tämmöisen: http://www.teamgrandwagoneer.com/Detailed/featured_parts/Fuel_Tank_Skid_Plate_W/Rubber_Insulator_Mat_GW_1980-1991_2333.html



Ja googletin XJ tankin ja totesin ettei käy, kun on eripaikassa ja erinlainen :)
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Kannattaa myös muutosta tehdessä huomioida, että peltisen ja muovisen täyttö putket ovat erilaiset, ja uudempi täyttö putki ei mene ihan suoraa bolt-on vanhan tilalle.



Googletin hieman ja löysin tämmöisen: http://www.teamgrandwagoneer.com/Detailed/featured_parts/Fuel_Tank_Skid_Plate_W/Rubber_Insulator_Mat_GW_1980-1991_2333.html


Tuo olisi oikean tyyppinen, äkkiseltään.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Kannattaa myös muutosta tehdessä huomioida, että peltisen ja muovisen täyttö putket ovat erilaiset, ja uudempi täyttö putki ei mene ihan suoraa bolt-on vanhan tilalle.



Googletin hieman ja löysin tämmöisen: http://www.teamgrandwagoneer.com/Detailed/featured_parts/Fuel_Tank_Skid_Plate_W/Rubber_Insulator_Mat_GW_1980-1991_2333.html


Tuo olisi oikean tyyppinen, äkkiseltään.





Juu, kanssa ollut mielessä ne täyttöputket, sitä pitää miettiä sitten kun saa alusen tankille. Ne sitä paitsi muovia tankissa liitosputket, liitos tulee aika joustavaksi> pitääkö kumi, muovi ja metallinen lemmari :-/
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Perus klemmari liitoksena pitäisi pysyä.



Vanhassahan on täyttö putki noin 50 mm sisä halkasialtaan. Heti täyttö reiän luota (tankin korkin puoleinen pää) lähtee kumi letkuna alas päin,  kumiletku tekee 90 asteen kulman helmakotelosta läpi ja kääntyy eteenpäin tankille päin.

Ja sitten pienempi huohotus putki, muistaakseni kiertää sisälokasiiven ylitse, lokasiiven etupuolelle. (muistanko väärin??)



Uudessa, täyttö putki on vain n. 25-30 mm halkasialtaan, ja lähtee kiinteänä metalliputkena alaspäin ja kääntyy helma kotelon läpi ja läpivienti on eri muotoinen ja oliko hivenen eri kohdallakin. Vasta helma kotelon ulkopuolella muuttuu kumiletkuksi.

Ja pienempi huohotus putki tulee myös metalliputkena samasta läpi viennistä helma kotelosta.



Tosin onko sinulla sitä uudemman version täyttöputkea (tankin korkin puoleista päätä). Jos ei ole, niin helpompi vetää vain sopivasti kumiletkulla vanhasta läpiviennistä läpi, ja liittää  vanhan malliseen täyttöputkeen, jne. (joten ei tarvitse välttämäti helma kotelon reikää muokata).

Tarvitsee vain supistaa tuo vanhan täytön 50 mm lähtö uuden takin täyttö letkulle sopivaksi.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Fsj muovisen polttoainetankin pohjapanssari.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Perus klemmari liitoksena pitäisi pysyä.



Vanhassahan on täyttö putki noin 50 mm sisä halkasialtaan. Heti täyttö reiän luota (tankin korkin puoleinen pää) lähtee kumi letkuna alas päin,  kumiletku tekee 90 asteen kulman helmakotelosta läpi ja kääntyy eteenpäin tankille päin.

Ja sitten pienempi huohotus putki, muistaakseni kiertää sisälokasiiven ylitse, lokasiiven etupuolelle. (muistanko väärin??)



Uudessa, täyttö putki on vain n. 25-30 mm halkasialtaan, ja lähtee kiinteänä metalliputkena alaspäin ja kääntyy helma kotelon läpi ja läpivienti on eri muotoinen ja oliko hivenen eri kohdallakin. Vasta helma kotelon ulkopuolella muuttuu kumiletkuksi.

Ja pienempi huohotus putki tulee myös metalliputkena samasta läpi viennistä helma kotelosta.



Tosin onko sinulla sitä uudemman version täyttöputkea (tankin korkin puoleista päätä). Jos ei ole, niin helpompi vetää vain sopivasti kumiletkulla vanhasta läpiviennistä läpi, ja liittää  vanhan malliseen täyttöputkeen, jne. (joten ei tarvitse välttämäti helma kotelon reikää muokata).

Tarvitsee vain supistaa tuo vanhan täytön 50 mm lähtö uuden takin täyttö letkulle sopivaksi.



Mulla ne siten, kumiletku osa auton alla, metallinen täyttöputki helmakotelon läpi ja ohuempi kun 50mm putki. Kun huoltoasemalla täyttää, niin nykyiset pistoolit ei jaksa työntää mitään, eikä saa täyteen tankkia. Rykimistä  jo tyhjällä tankilla. Vaikka huohotin auki tai korvausilma auki.



-78 ja 79 erinlaiset täyttöputkisto. -78 paksumpi putki 50mm. Kun  taas -79 paksumpi (varmaakin 30mm) ja ohuempi (n.20mm) rinnakkain täyttöputki, vaikka onkin peltitankki. Tankissa vastaavat paikat. Sitten huohotus tai se bensahöyryjen keräys järjestelmän, mikä menee lokasuojaan ja sieltä sen yläpuolelle. Muutahan siellä ei ole.



Ilmeisesti -79 on jo sellainen että siinä putkisto muovitankille ja mutta tankki vielä peltiä. Jostain kerran luinkin että muovitankki pitäisi tulla -79 mutta joka tapauksessa tuleekin kun -80 mallit tuli loppuvuodesta. Eli saman vuoden aikana tankki vaihtuu, kun tulee vuoden -80 mallit :)
Vastaa Viestiin