Jeep Cherokee -90 2.1td

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeep Cherokee -90 2.1td

Viesti Kirjoittaja pekka »

Se on ollu aika kauan myynnissä, eli pohja tinkaamiselle pitäis ainakin olla.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep Cherokee -90 2.1td

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Renaultin Turbo Dieselihän siellä on!! Sama kone löytyy (vähän eri osilla: öljypohja, venttiilikoppa, imu- ja pakosarja, turbo, ruiskupumppu, ym....) Rellu Traficista ja Rellu 21:stä!! Ei huono, mutta ei niin hyväkään kone!!! Kahden kuukauden sisään tiedän kaksi tai kolme konetta jotka hajonnu, kiertokangen laakeri, viskokytkin, alakerta (öljynkierto loppui, kun öljyn jäähdyttimen ohitusliitin petti), öljypumpun käyttöakseli poikki.......
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jeep Cherokee -90 2.1td

Viesti Kirjoittaja A-V »

nojoo, eikait se kauhean huono motti voi olla jos sille 390tkm on ajettu ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep Cherokee -90 2.1td

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ei ole liioilla tehoilla pilattu. Polleja 85 ja vääntöä 179NM :)



Rauhallisen kuskin auto. ;)
J10
Viestit: 23
Liittynyt: La Touko 20, 2006 6:04 pm

Jeep Cherokee -90 2.1td

Viesti Kirjoittaja J10 »

Ostin tommosen konevikaisena -98, sillä oli silloin ajettu 340tkm. Turbosta oli tiivisteet pettäny ja öljyt meni imuihin, se taas aiheutti kierrosten nousun hulvattomiin lukemiin hetkeksi. Moottori ei sammunut vaikka avaimet oli ollu jo taskussa, hätäpäissään eivät hoksanneet sammuttaa vaihteella. Kone oli niin väljä että sitä jakso pyörittää kampiakselin päästä vaivatta, starttipilotillakaan ei saanu kun tokkuraisen olon itselle. Hetken aikaa (noin vuosi) etsittiin vaihtoehtoja mitä sille tehdään kun kokonaista turbokonetta ei silloin kotimaasta löytynyt. Rellutietäjätkään ei ollu varmoja että käykö ahtamattomasta alakerta. Ratkaisuksi löytyi Belgiasta Rellu 21 Break Td, peruskone pumppuineen kävi sellaisenaan, muistaakseni imu- tai pakosarja piti vaihtaa Jeepin omasta koneesta, kuin myös öljypohja ja apulaitteet kiinnikkeineen. Ihmettelin silloin kun kasasin konetta, että missä siellä kertää nesteet koneen sisällä kun letkua ja putkea on ulkopuolella niin hemmetisti. Kohtuullisesti se jakso Jeeppiä kuljettaa eihän sen omapaino ole kun 1500-1600 kg. Liikenteen mukana pysyi ihan hyvin ja ohittamaankin pystyi, kun oppi vaihtamaan ajoissa pienempää ja nostamaan ahtopaineet. Jos oikein muistan, niin oli aika pieniruokainen n.8l/100km sekalaisessa ajossa. Siskolla on nyt -00 2,5td Jeeppi eikä se paljon tehokkaammalta tunnu. Ehkä vääntöä on vähän paremmin.        
Vastaa Viestiin