Pauli Toivosen Javelin

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
KK

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja KK »

Uudessa Mobilistissa eli nro 2/2013 oli P.Toivosen elämänkerran kakkososassa mainintoja hänellä olleesta Javelinista ja siitä, että herra olisi halunnut ajaa kisaa kakkosryhmän Javella, mutta silloisen maahantujan pomo Antti Aarnio-Wihuri esti sen.

Onko kellään tietoa , mikä Jave Palilla oli? Koitin googletella, mutta ainoa yhteys oli kuvaan, jonka väitettiin olevan Artukaisten ajoista -69, mutta Formula 3:n letkaa veti esittelyajossa kuitenkin isokoppainen Jave, eli kuva siis aikaisintaan -71 ajoista. Kuvaaja arveli autoa Toivosen omistamaksi. Kuva mustavalkoinen, eli ei edes väristä saa selvää. Omaisilla varmaan olis kuviakin tiedon lisäksi, arvaisko Harria lähestyä utelulla...
JAMANT
Viesti:

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Ja aika tyrmäävä oli kuva ko. lehdessä, tuo punainen Wagoneeri-veturi :o :o
tl

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja tl »

Harmi kun ei näy Jeepistä kilpeä, mullakin on pihalla yks tolla värityksellä oleva wago.

Noi autot ei ole välttämättä ollut Toivosen henk. koht omistuksessa vaan saattoi olla autoliikkeen autoja.

Mun ambonkin omistushistoriassa tokana on Keravan Autotalo joka oli siis Toivosen liike.
IAMAREBEL

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja IAMAREBEL »

kyllä vastaus löytyy täältä foorumilta kunhan vanhoja viestejä lukee uudelleen ;)
KK

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja KK »

Olisit ny vinkannut tarkemmin, en tuolla Etsi-toiminnolla ainakaan löydä mitään.

Mutta vinkkejä asiasta on jo tullut, kun saan tarkkaa tietoa, laitan myös tänne.

Sen verran nyt alkuun, että Pauli Toivosella oli ajossa kaksikin Javelinia, joista toinen AMX.
tl

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja tl »

Ja aika tyrmäävä oli kuva ko. lehdessä, tuo punainen Wagoneeri-veturi  :o :o

Tuli ton kuvan innoittamana tilattua ton mun pihassa makaavan punaisen wagon historiatiedot trafista.

Ensimmäiseksi omistajaksi paljastui Racing-Team Toivonen & Co Espoosta  :)

Auto on siis -76 360+th400.

Ihan hauska kuriositeetti kun oon haaveillu tosta tekeväni veturin kilpurille
tl

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja tl »

Tossa auto siinä kunnossa kun se tuli mulle joskus 2001

rebel70

Pauli Toivosen Javelin

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Ehottomasti siitä on tehtävä kilpurin veturi. :)
😁
Vastaa Viestiin