Jeepin 304:een nokka?
-
Kurkkasin -81 TSM:a ja siellä oli orgis nokalle tällasia arvoja...ja siis samat arvot sekä 304 että 360 koneelle.
-nosto 6,7564 mm
- imu aukeaa 14.75 BTDC, sulkeutuu 68.75 BTDC
- pako aukeaa 56.75 BBDC, sulkeutuu 26.75 ATDC
- overlap 41.50
- íntake and exhaust duration 263.50
Ja nuo lukemat tietty asteita.
-nosto 6,7564 mm
- imu aukeaa 14.75 BTDC, sulkeutuu 68.75 BTDC
- pako aukeaa 56.75 BBDC, sulkeutuu 26.75 ATDC
- overlap 41.50
- íntake and exhaust duration 263.50
Ja nuo lukemat tietty asteita.
Pelkästä nokan vaihdosta ei kauheasti ole iloa. Varsinkin noin matalapuristeisessa koneessa kuin tuo -80 304:n niin mennään äkkiä huonompaan suuntaan. Virinokat kun yleensä laskevat dynaamista puristussuhdetta, johtuen pidemmästä venttiilien aukioloajasta.
Mä laitoin 290:iin tollasen nokkasetin
http://www.summitracing.com/parts/cca-k10-214-5/overview/
ja oli aika passeli mun makuun mutta siinä puristussuhde jossain 9:n paikkeilla. Tasapää männät ja höylätyt 304:n kannet. Ei mikään raketti , mutta mukavan pirteä ja kuulostaa jo hiukan auton moottorilta.
Sulla on puristussuhde 8.4:1.
Eli joko männät vaihtoon tai sitten etsit -70 vuoden pienipalotilaiset kannet. Ja ehdottomasti 4-reikänen imusarja/kaasari.
Mä laitoin 290:iin tollasen nokkasetin
http://www.summitracing.com/parts/cca-k10-214-5/overview/
ja oli aika passeli mun makuun mutta siinä puristussuhde jossain 9:n paikkeilla. Tasapää männät ja höylätyt 304:n kannet. Ei mikään raketti , mutta mukavan pirteä ja kuulostaa jo hiukan auton moottorilta.
Sulla on puristussuhde 8.4:1.
Eli joko männät vaihtoon tai sitten etsit -70 vuoden pienipalotilaiset kannet. Ja ehdottomasti 4-reikänen imusarja/kaasari.
-
Mulla on Edelbrockin S2P2 4v imusarja joutilaana. Saattais sopia tähän tuunaukseen jollain tapaa :)
Joo-o. Ei hajuakaan ton koneen puritussuhteesta, mutta männissä on vaan pienet kynnen kokoiset lovet (max. pari milliä syvät) venoille, eikä kansissakaan ylimääräistä tilaa näytä olevan kuin tulpille.. Eli luulis ettei tosta paljoa pysty niistämään...?
Mutta kyllähän tästä nyt pitää ottaa parisataa heppaa, tai ainakin kunnon kasin äänet!!! Peltisarjakin on mietintämyssyssä, jos noista rautasarjoista ei saa kalua. Pitäs vaan löytää jostain sellaset mitkä mahtuu lokasuojien sisään...
Mutta kyllähän tästä nyt pitää ottaa parisataa heppaa, tai ainakin kunnon kasin äänet!!! Peltisarjakin on mietintämyssyssä, jos noista rautasarjoista ei saa kalua. Pitäs vaan löytää jostain sellaset mitkä mahtuu lokasuojien sisään...
Mulla olis yhdet peltisarjat tosin fsj ja 360 mutta käy varmaan tuohonkin.
Valurautasetkin löytys jos tarvetta.
Valurautasetkin löytys jos tarvetta.
Onko tietoa onko samat sarjat kuin 360:ssä?? Noi valurautaset kiinnostaa jos on ehjät!!!
360 sarjat käy suoraan.
Jos tossa on tasapäiset männät niin on sitten varmaankin joskus jo vaihdettu. Vakiona ton ikäsessä mun mielestä kuppimännät ja aika matala puristussuhde. Joka tapauksessa kannattaa mittailla ja laskea se todellinen puristussuhde niin on jotain pohjaa valkata sitä kärsää, muuten se on aika arpapeliä
Jos tossa on tasapäiset männät niin on sitten varmaankin joskus jo vaihdettu. Vakiona ton ikäsessä mun mielestä kuppimännät ja aika matala puristussuhde. Joka tapauksessa kannattaa mittailla ja laskea se todellinen puristussuhde niin on jotain pohjaa valkata sitä kärsää, muuten se on aika arpapeliä
muistaakseni on ehjät, mutta pitää tarkistaa vielä.
Aivan loistavaa. noi sarjat on ainakin kovasti samannäköiset L-mallisine kanavineen kuin 360:ssä, muista mitoista ei ole hajuakaan. Mutta noi männät... Epäilen kovasti että konetta on koskaan avattu, eli uskaltaisin väittää vakiomänniksi. Männät on ns. kääntömalliset, eli männissä on molemmille lohkopuolille sopivat venttiililovet... Yritän, huom. yritän liittää tähän kuvan...
Poistettu kuvalinkki toimimattomana, seuraavassa viestissä pitäis näkyä.
Poistettu kuvalinkki toimimattomana, seuraavassa viestissä pitäis näkyä.
muistaakseni on ehjät, mutta pitää tarkistaa vielä.
Katos perkele, kuvahan näytää ihan kuvalta. Vähän vaan huono kuva, kun ei näe tota männän pinnan tasoa. Mutta se on noita venttiilien "kynsikoloja" lukuun ottamatta ihan tasapäiset mukit.
Ja joo, noi pakosarjat kiinnostaa jos on ehjät ja hinta työläiselle sopiva!! :)