196 Tietoa?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Rattikarahka
Viestit: 53
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja Rattikarahka »

Jotenkin ruvennut kiinnostamaan toi kone enemmälti.

Minkä takia koneella on huono maine? Vaikka tänäkin päivänä useampien rämpylöiden keulalta toi löytyy?



Osatilanne? Saako uutena esim:

-Venakopan tiivistettä?

-Kansipahvia?

-Vesipumppua?

-Sytkäosia jos jakajan käy läpi?

-Pakosarjan&putken välistä laippaa/tiivistettä?

(tottakai kaikki voi ja "pitää" soveltaa, mutta onko alkuperäisosana enää mitään toivoa löytää esim. suomen maalta?)



Mikä olisi ton koneen ihanteellinen käyntilämpötila? 90 astetta?



Enää en omista rambleria, mutta jos sitä kesän kunniaksi hommaisi...






Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja pekka »

huono maine on sekoitus väärää huoltoa ja osittain väärinkäsityksiä. Mutta on tarinassa se toinen puoli, että toi uudempi kutonen on rakenteellisesti paljon hienompi ja myös parempi.



Osia saa, mutta ei välttämättä ihan joka kaupasta, heti tai yhtä halvalla ku uudempiin.



Oon ite pitänyt mm kansipahvia (täydellistä tiivistesarjaa) varastossa ja tarvittaessa tarvitsijalle myynyt ja hommannut uuden tilalle jemmaan.

Jakaja on ainakin mun autossa motocraft ja osat sai partsin hyllystä.
Rattikarahka
Viestit: 53
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja Rattikarahka »

Joo. Nyt on -66 american ;D

Tekniikka tuntuu olevan aika hyvä, mutta toi kannen kiristys ja pakosarja (196) olisi hommattava.

On se hienoa omistaa pienen tauon jälkeen taas amc:n tuote.
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja pekka »

onks lähtöputki kahdella vai kolmella pultilla? Toisia mulla on mut en muista kumpia.

Niin joo, onnea hankinnasta!
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

onnee juu.



oliko tuota 195.6 konetta vielä 66.. eikös just 65/66 vuodeksi tullut tuo uudempi 199?
Rattikarahka
Viestit: 53
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja Rattikarahka »

onks lähtöputki kahdella vai kolmella pultilla? Toisia mulla on mut en muista kumpia.

Niin joo, onnea hankinnasta!



Kiitoksia, onhan toi lintta, mutta laitetaan siistimmäks(pitäähän sitä haastetta olla) Projektitopickin teen kunhan pääsee alottamaan.



Kahdella pultilla.

Pakosarjan pulteista on yksi poikki, ihan etummainen. Pakosarja myös hiukan haljennut.



Ostetaan osat ja tarvikkeet osioon laitan ilmotuksen nyt, paljon on muutakin.



Pitäisi kartoittaa onko saatavilla uutta pakosarjan tiivistettä.



Tosiaan, eikös tässä pitäs olla just 199? Koneen tuntomerkit tosin ovat ihan täyttä 196.

Oikeastaan aivan sama kumpi on, kutosessa on silti asennetta.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja juhap »

LAita kuva asutosta ja koneesta...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Rattikarahka
Viestit: 53
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja Rattikarahka »

http://www.flickr.com/photos/90598081@N02/sets/72157634147321724/



Tuolta näkyy kuvia koneesta ja pakosarjasta.



Ehkä näyttää auto vähän rujolle, mutta maalaamalla saa jo suurta muutosta aikaan. Ei niin paha miltä näyttää..
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Joo-o... kuuskuus ja sataysikuus...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

196 Tietoa?

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Tähän 66:seen lienee jossain välissä vaihtunut vanhempi moottori. Jäähdyttäjän ympäristökin on hiukka karsittu.



Toi saattaisi olla -65 vuotinen kone, siinä on termarikotelon ja vesipumpun välissä lyhyt letku. Ei näy kunnollla. Vanhemmissa ei tuota oo.

Jos tuo kone on -65, niin voisin vaihtaa se 258:iin. kiinnostaako?



Americanossa oli -65 viimeinen vuosi, jolloin sai tätä mootoria. Korimallin muuttuessa vaihtui myös uudempi moottorikin. Classikkiin tuli muutos vuotta aiemmin. Eli -65 oli koria uudistettu ja pienin moottori uudempaa sukupolvea.


Vastaa Viestiin