Venttiilien nakutus vai mikä?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja jksa »

Terve vaan kaikille oon uus täällä, ja myös ensimmäisen ramblerini ostin eilen.

No siitähän päästään aiheeseen eli venttiilit nakuttaa tai ainakin kuulostaa siltä.

auto on rambler classic 550 vuodelta 67 3.8 ja automaatti.



Olisin kiitollinen tiedoista esim. Onko hydrauliset nostajat vai säädelläänkö venat normaalisti? Voiko todeta asian avaamatta venttiilikoppaa? Ja kaikesta muusta mikä auttaisi asiassa eteenpäin.



Asian ohi sen verran että mikä automaatti tämmösessä on(vastaisuuden osahankintoja varten hyvä tietää)?

Ja mikä pulttijako?



Tulihan sitä siinäkin jo



T: Janne ja kiitos jo etukäteen
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tervetuloa foorumille.

Hydrauliset nostajat on kun kone lienee 232. Ja ilman viisastelua sun auto lienee oikeesti '66 mallinen.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Loota luultavasti BW M-37 ja vanteen pulttijako on 5x4,5"
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja jksa »

Lähdetään siis siitä että tuo on hydraulisilla nostimilla, mistäs sitä nakutusta kannattais sitten lähtee hakeen/korjaan?



Voi muuten olla 66 nojauduin vaan rekkariotteeseen.



Onko malleissa vuosikohtaisia eroja, tunnistaako 66 ja 67 eron?
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja pekka »

No tää on silleen helppo et '66 oli viimeinen vuosi Classickia :)

67 Rebel nappasi paikkansa maailmassa.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Joku nostaja on siis jumissa. Koita ens alkuun vaikka ihan öljynvaihdolla. Voi notkistua ihan ajamallakin jos on paljon seissyt.

Jos ei auta, niin joko setti pöydälle tai mottorin sisäinen pesu.
Heatseeker
Viestit: 107
Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Itsellä samat tunnelmat tuon uusimman Wagoneerin kanssa. Aika ropina käy koneessa, vaikka on -79 mallinen ja kilsoja 125 tuhatta.



Tuossa matkan varrella on tullut seuraavaa kikkaa käytettyä. Hommalla on Oklahoma-takuu, eli firman piikkiin jos ei muuta ;D Joskus toimii...joskus ei.



Korvataan osa öljystä automaattiöljyllä...ATF210...ATF220...tjms. ja käytellään sillä sotkulla niin pitkään,kuin kantti kestää. Ei nyt kuitenkaan tarvi mitään drag racingia lähteä ajelemaan, mutta kuumana saapi ajella kyllä. Jos on jotain pikeentymää tms. nin saattaa sulaa tai sitten räjähtää koko kiuas.



Eli ei muuta ku kokeilemaan ;D ;D
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja jksa »

mites nostajaremontti mitä kaikkea tarvii/kannatta ostaa/vaihtaa ja mitäs maksais noin suurinpiirtein?

Ja osaako perusjamppa tehdä?
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Ennen kuin rupeat remonttia tekemään, niin ehkä kannattaa tuo koneen/nostajien putsaaminen suorittaa.

Aiheesta on kirjoitettu jonkun verran täällä ja interwebissä.

Kokeile "köyhän miehen fortea"(Pekan nimitys aineelle  ;) ), eli miksaa 3l halvinta mineraaliöljyä ja litra löpöä.

Tätä tuli kokeiltua omankin Concorden nakutukseen.

http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1204756254/58#58

Eli useampi kierros tuota jos tulee mustaa litkua ulos

No mulla nakutus ei ollut nostajissa vaan taitaa olla kangen laakerissa.

Ja tätä touhua sitten täysin omalla vastuulla.



Edit. tervetuloa rämpyläfoorumille ja -omistajaksi
Drunkfin
Viestit: 12
Liittynyt: To Loka 20, 2011 7:52 pm

Venttiilien nakutus vai mikä?

Viesti Kirjoittaja Drunkfin »

Aikanaan kaverin -60 Mercuryn pataa putsattiin ihan puhtaalla löpöllä, ei edes öljynpainevalo palanu ennen kuin termati aukesi... pari filtteriä käytettiin huuhteluun(2 huuhtelua/filtteri) Viimeisellä huuhtelukerralla näki jo puuron läpi valkoisen alusastian pohjan :) Ongelmahan ei korjaantunut, tarina erikseen... mutta kone puhdistui :)

Juu, omalla vastuulla sitten...
Vastaa Viestiin