Valojen laittoa

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Valojen laittoa

Viesti Kirjoittaja jksa »

Mahtaiskohan joltain löytyä kaaviota tuohon 66-classicin valoihin, sais laiteltua sillain kun kuuluu eikä sinneppäin?

Elikkäs koko homma katkaisijalta lampuille jne.



Kun kävi niin hassusti että kaikki valot hukku, eikä ainakaan sulakkeista löytynyt vikaa ja pitkien kytkimellä piuhat kiinni. Kävin ostamassa varuiks uuden katsaisijan swt:ltä ja ihan merkillä löyty, mutta on vaan ihan erilainen kun se mikä autossa kiinni.

vanhassa on neljässä kulmassa piuhoja kiinni ja uudessa on 7 napaa + ilmeinen maa rungossa.

löytyy: B1,P,B2,R,H,D ja T



Että tämmöstä tällä kertaa T:Janne
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Valojen laittoa

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Alunperin taitaa virta kulkea katkaisijan kautta "suoraan" valoille, joka kuormittaa katkaisijaa "isolla kädellä".

Suosittelisin toteuttamaan sähköt rele ohjattuna.



RS
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Valojen laittoa

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tossa 1965 Classic / Ambassador:











mutta tosiaan valojen releistys olisi ideaa, käyttämällä tuota foorumin hakuominaisuutta löytyy ohjeet siihenkin.



Lisäksi ne tarvikekatkaisimet ei tosiaan aina ihan osu, kokeiles palauttaa ja ota malli mukaan kun haet oikean.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Valojen laittoa

Viesti Kirjoittaja jksa »

No v***u onpa tuo autossa ollut motonetin katkaisija, kävin hakeen samanlaisen tänään ja vaihdoin.

Arvatkaa toimiko, no ei.

Jotkut releet kautta valonvahvistimet tässä on, tosin aika vanhat.

Näihin tulee tulipelliltä päin yks lyhyiden ja yks pitkien piuha ja virta sulakepiuhalla akulta.

Virtaa antamalla valot toimii "releen" kummaltakin puolelta.

Katkaisijalla on neljä napaa joista 30 on kai maa, mutta sitten tulee samasta navasta jalkapolkimen piuhat, yhdestä paksumpi valkoinen ja yhdestä punainen ja sininen joka äkkiä katsomalla vois olla mittarivalot. Mitäs jäljitetään? Miten virta tulee katkaisijalle, Vai tuleeko?

Sulaketaululta konehuoneeseen menee vaan nuo pitkien ja lyhyiden piuhat.

Sulakkeet ehjät.

Kuvat edellisestä viestistä ei näy mulle jostain syystä.



Olipa itkuvirsi taas T:Janne
Avatar
Kosti
Viestit: 1524
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 5:43 pm

Valojen laittoa

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Koitas hakea ton linkin kautta oikeat sähkökaaviot, vie samoihin kuviin kun AV:n kuvalinkit.

Ei noissa kuvissa näkynyt niitä releitä mitkä siellä etukulmissa oli, swt:n pihassa kun sitä ihmeteltiin.

http://www.auto-wiring-diagram.com/category/rambler
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Valojen laittoa

Viesti Kirjoittaja jksa »

Kiitos taas kaikille.



Valot toimii, vikana oli tod.näk. virtalukolta tulevan piuhan huono liitos liittimeen.

T:Janne
Vastaa Viestiin