FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Jep, tänään kytkinremppaa tehdessäni laskin takaikkunan alas, jotta pääsisin työkalupakkiini käsiksi. Kun kytkin tuli kuntoon, niin eipä lasi enää liikahtanutkaan ylös eikä alas. Lasin käyttökytkimen kojelaudassa totesin mielestäni toimivaksi ja kytkimelle tulee 12V jännite.
-Pitäisi siis päästä käsiksi takaluukun sisällä olevaan sähkömoottoriin, mutta miten se oikein onnistuu, kun lasi on edessä ?. Pitääkö luukun sisäpuoliseen peltiin porata isot reijät, jotta nostotangot saisi irroitettua ja lasin työnettyä käsivoimin ulos ?.
Käpälät ei oikein mahdu lasin ja sisäpuolisen pellin väliin.
t. Jari
PS. Yhden vian kun sain korjattua, tuli toinen tilalle eli vikamäärä pysyi vakiona ;D
-Pitäisi siis päästä käsiksi takaluukun sisällä olevaan sähkömoottoriin, mutta miten se oikein onnistuu, kun lasi on edessä ?. Pitääkö luukun sisäpuoliseen peltiin porata isot reijät, jotta nostotangot saisi irroitettua ja lasin työnettyä käsivoimin ulos ?.
Käpälät ei oikein mahdu lasin ja sisäpuolisen pellin väliin.
t. Jari
PS. Yhden vian kun sain korjattua, tuli toinen tilalle eli vikamäärä pysyi vakiona ;D
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Luukussa on sisäpuolella ruuvattu kurkistusluukku josta pääsee mekanismiin käsiksi
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Käytännössä lasi pitäisi saada ajettua moottorilla vähän luukusta ulospäin, jotta pääsee lasin alareunassa olevan kiskon nostotankojen lukituksiin käsiksi, jotta nostotangot saa kiskoiltaan irti ja lasin saa kokonaan ulos, jonka jälkeen moottoriin pääsee käsiksi.
Ja jos ja kun lasi ei liiku, moottori ei toimi, niin tilanne vittumainen.
Pitäisi esim, luukkuun sisälle menevästä johto sarjasta ensin mittailla, tuleeko sähkö edes luukulle asti.
Yksi mahdollisuus on juurikin tuo, että tekee reiät sopiville kohdin, josta tuon lasin alareunan nostotankojen lukitukset saa pois, ja lasin vedetyksi pois tieltä.
Ja jos ja kun lasi ei liiku, moottori ei toimi, niin tilanne vittumainen.
Pitäisi esim, luukkuun sisälle menevästä johto sarjasta ensin mittailla, tuleeko sähkö edes luukulle asti.
Yksi mahdollisuus on juurikin tuo, että tekee reiät sopiville kohdin, josta tuon lasin alareunan nostotankojen lukitukset saa pois, ja lasin vedetyksi pois tieltä.
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Ok, kiitos vinkistä, täytyy alkaa poraushommiin !. Onko tankojen "lukitusprikka" samalainen kuin sivulaseissa ?. Jos on, niin täytyy Jamantilta käydä ostamassa muutama, ne kun tuntuu hajoavan / katoavan suht`helposti ;D
t. Jari
t. Jari
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Ok, kiitos vinkistä, täytyy alkaa poraushommiin !. Onko tankojen "lukitusprikka" samalainen kuin sivulaseissa ?. Jos on, niin täytyy Jamantilta käydä ostamassa muutama, ne kun tuntuu hajoavan / katoavan suht`helposti ;D
t. Jari
Saattaa olla, en muista varmaksi.
Mutta hyvin saman tyyppinen ratkaisu kuin sivu ikkunoissa.
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
On ainakin alun perin samanlaiset. Mulla on kans tossa yhdessä luukussa joku edellinen omistaja leikannu reiät, enkä oo viittiny niitä tukkia kun on niin kätevät
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Onko tankojen "lukitusprikka" samalainen kuin sivulaseissa ?. Jos on, niin täytyy Jamantilta käydä ostamassa muutama, ne kun tuntuu hajoavan / katoavan suht`helposti ;D
t. Jari
On samanlainen ja niitä löytyy hyllystä...
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Sain kuin sainkin takalasin irroitettua pois paikaltaan.
Tein luukun sisäpeltiin reikäsahalla suurehkot reijät, jotta pääsisin nostotankoihin käsiksi. Jossain vaiheessa,ilmeisesti "lukitusprikkojen" puuttuessa, nostotankojen kiinnitys lasin alareunan kiskoon oli muutettu pultti- ja mutterikiinnitykseksi. Jouduin poraamaan pultinpäät ja samalla mutterit ja niin nostotangot irtosivat.
- Työ sinänsä oli turha, sillä moottori kyllä toimi, mutta johtoliitos auton takaosassa runkopalkin vieressä oli hapettunut huonoon kuntoon, joten moottorille ei tullut virtaa.
Onneksi tuon "lukitusprikka" -kiinnityksen saa käsittääkseni vielä paikalleen, joten se on vastaisuudessakin helpompi irroittaa.
- Ja samalla tuli taas opittua uutta !.
t. Jari-
Tein luukun sisäpeltiin reikäsahalla suurehkot reijät, jotta pääsisin nostotankoihin käsiksi. Jossain vaiheessa,ilmeisesti "lukitusprikkojen" puuttuessa, nostotankojen kiinnitys lasin alareunan kiskoon oli muutettu pultti- ja mutterikiinnitykseksi. Jouduin poraamaan pultinpäät ja samalla mutterit ja niin nostotangot irtosivat.
- Työ sinänsä oli turha, sillä moottori kyllä toimi, mutta johtoliitos auton takaosassa runkopalkin vieressä oli hapettunut huonoon kuntoon, joten moottorille ei tullut virtaa.
Onneksi tuon "lukitusprikka" -kiinnityksen saa käsittääkseni vielä paikalleen, joten se on vastaisuudessakin helpompi irroittaa.
- Ja samalla tuli taas opittua uutta !.
t. Jari-
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Kumminkin haluat niitä orkkisklipsejä??
FSJ Wagoneerin -76 takaikkuna ei nouse eikä laske
Jep, tulen huomenna hakemaan !.
t. Kaima
t. Kaima