mikä kasi ois hyvä ja edullinen?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
hornex

Viesti Kirjoittaja hornex »

Mun käsityksen mukaan Oldsin huono maine V8 koneista on syntynyt vain ja ainoastaan dieseleistä ja sekin vain siksi, ettei osata käyttää oikein.

Ja kait se hyvä ja halpa on edelleen GM:n 350 mut kuka nyt sellaista AMC:hen ;) ;)
Pasi_Laihosola

Viesti Kirjoittaja Pasi_Laihosola »

Tosta diesel-jutusta olen kuullut, että kuulemma dieselkone on vähän niin kun väkisin tehty bensakoneesta ja siksi ei oikein onnistunut. Tällaista huhutaan, mutta en tiedä pitääkö tarina paikkaansa.
hornex

Viesti Kirjoittaja hornex »

Juu niín se tais olla. Mun kaveri joka on puuhannu noitten jenkkien kanssa ammatikseen jo yli 35v kertoi, et ne dieselitki hajos vaan siksi, et ne karstottu hajalle. hän itse ajoi diesel oldsilla ja sanoi, ettei oo ollut koskaan mitään vikaa koska autolle pitää antaa mailaa aina välillä ihan kunnolla niin pysyy karstat poissa. Sama kuulemma pätee letukan dieseleihin. Ainakin katsastuksessa huomas miten 6,2 oli aivan tukossa kun olin tatissa rallatellu sillä mut sitten kun kävi repii pikatiellä oikein kunnolla niin johan alko päästöarvot olla loistavat ja sen jälkeen muuttukin ajotyyli tyystin kovakätisemmäksi :)
CULMALA

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

ne 5.7 dieselit mitä hajos alkuun oli pääsääntöisesti takseissa.auto raksutti tolpalla ei tulis kylmä.männän päällä on vaan sen verran vähän tilaa että kartottuessaan mäntä rupee ottaan kanteen kiinni sillä seurauksella kansipultit alkaa katkeilemaan.no eipä se tee liioin hyvää alapään pulteillekkaan.reilusti monoa vaan niin kyllä ne sitten kestää
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ja kaiken pahan alku ja juuri on jonkun insinöörin viisauden riemuvoitto....EGR-järjestelmä!!!

Dieselissä ajetaan nokista pakokaasua uudestaan imupuolelle niin kyllä sen tietää mitä siitä tulee.......tukkoisia, tehottomia ja savuttavia dieseleitä. Ja koko keksintö on muka päästöjä vähentävä kapistus.........JOO, JOO!!!
Valiant

Viesti Kirjoittaja Valiant »

joo oldsista sen verran että maine meni 80luvulla kun taksiautoilijat ajoi eivätkä huoltaneet. öljypumpun akseli kun pitää vaihtaa 60000km välein ja lokilämmitin molemmille puolille lohkoa!! ja pelaa ja käy kuin bensa kasi!! ja ei hornettikaan välttämättä kasia kaipaa 232 oikein viritettynä päihittää monta pikkulohkoa!!!
Vastaa Viestiin