Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Käytin J20:ä jonkin aikaa kaukovalot päällä ja kytkin kaukovalot pois käsin.
Katkaisin oli melkoisen lämmin, varsinkin juuresta jossa on liittimet, ei kauan kärsinyt käsin koskea. Kuinka paljon tällaisen kuuluu lämmetä? Onko kukaan kokeillut?
Katkaisin oli melkoisen lämmin, varsinkin juuresta jossa on liittimet, ei kauan kärsinyt käsin koskea. Kuinka paljon tällaisen kuuluu lämmetä? Onko kukaan kokeillut?
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Tulee mieleen, onko valot rele ohjatut?
Jos katkaisijan kautta kulkisi vain ohjausvirta, niin ei katkaisijan pitäisi lämmetä...
RS
Jos katkaisijan kautta kulkisi vain ohjausvirta, niin ei katkaisijan pitäisi lämmetä...
RS
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Sähkömiehenä olen samaa mieltä kun RS.
Minkään kytkimien ei pitäisi lämmetä normaali käytössä..
Kaikki kytkin ohjatut laitteet tulisi olla aina releohjattuja koska kytkimien koskettimien virtakestoisuus on yleensä pieni.
Jos ohjataan jännitettä ilman relettä suoraan kytkimellä ja vaikka autoissa yleensä katkotaan miinusjohdinta, kytkimen läpi menevä virta on yhtäsuuri kuin plus puolella..
Minkään kytkimien ei pitäisi lämmetä normaali käytössä..
Kaikki kytkin ohjatut laitteet tulisi olla aina releohjattuja koska kytkimien koskettimien virtakestoisuus on yleensä pieni.
Jos ohjataan jännitettä ilman relettä suoraan kytkimellä ja vaikka autoissa yleensä katkotaan miinusjohdinta, kytkimen läpi menevä virta on yhtäsuuri kuin plus puolella..
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Jos ohjataan jännitettä ilman relettä suoraan kytkimellä ja vaikka autoissa yleensä katkotaan miinusjohdinta, kytkimen läpi menevä virta on yhtäsuuri kuin plus puolella..
Amerikkalaisissa katkotaan kyllä + puolta!!
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
jos valoihin ei ole jälkikäteen asennettu releitä niin kyllä lämpiää. ;)
jos epäilet katkaisinta niin uutta saa motonetistä, oli muistaakseni ihan sähköliittimeltäänkin sama. itellä katkaisin ehjä joten jäi uus hyllyyn mutta tarttis varmaan ostaa varalle vielä kun niitä saa... hintaa ei muistaakseni ollut kun pari euroa.
jos epäilet katkaisinta niin uutta saa motonetistä, oli muistaakseni ihan sähköliittimeltäänkin sama. itellä katkaisin ehjä joten jäi uus hyllyyn mutta tarttis varmaan ostaa varalle vielä kun niitä saa... hintaa ei muistaakseni ollut kun pari euroa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Ok, hyvä tietää.. Omasta projektista purettu kaikki sähköt pois. Uudet tekee velipoika joka on perehtynyt asiaan paremmin.
Kannatta laittaa releohjaus nii ei syty matto palamaan!
Kannatta laittaa releohjaus nii ei syty matto palamaan!
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
ja releistämällä saa sitä valotehoa ihan mukavasti lisää, varsinkin jos hoo neljä umpiot.
eikä rupee valot vilkkumaan jos ajelee pitkään pitkät päällä.
eikä rupee valot vilkkumaan jos ajelee pitkään pitkät päällä.
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Sehän näissä amerikkalaisissa onkin, kun nykyäänkään eivät osaa tehtaalla käyttää releitä.
Tai no, en uusimmista autoista tiedä.
Mutta ainakin työkone puolella, 2010 luvun puolelta olevia koneita (CAT) ja releitä ei liikaa ole.
(Tosin ihan uusimmissa on jo sotkettu can-väylää ohjaukseen, joka tietokoneen kautta ohjaa relettä)
Tai no, en uusimmista autoista tiedä.
Mutta ainakin työkone puolella, 2010 luvun puolelta olevia koneita (CAT) ja releitä ei liikaa ole.
(Tosin ihan uusimmissa on jo sotkettu can-väylää ohjaukseen, joka tietokoneen kautta ohjaa relettä)
Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin
Tossa on vielä valomuisti. Itse en siitä niin välittäisi, kun valot palaa vaikkei niitä tarvi... Lataus on miinuksella ja aika kauan saa käyttää kierroksilla ennenkuin yhtäkkiä valot kirkastuu ja latausmittari nousee plussalle.
Joskus koitin hakea sitä relettä, mutta kun se pahalainen ei edes naksahda. Saas nährä löytyykö kun irrottaa mittariston, kun edes bensamittari ei näytä enää pelaavan.
Aikanaan Hornetissa jonkun pitemmän reissun aikana valokytkin lämpesi niin, että muovi sen alapuolella muutti muotoaan. Pelasi kyllä aina, eikä sille koskaan tehty mitään korjaavaa toimenpidettä.
Joskus koitin hakea sitä relettä, mutta kun se pahalainen ei edes naksahda. Saas nährä löytyykö kun irrottaa mittariston, kun edes bensamittari ei näytä enää pelaavan.
Aikanaan Hornetissa jonkun pitemmän reissun aikana valokytkin lämpesi niin, että muovi sen alapuolella muutti muotoaan. Pelasi kyllä aina, eikä sille koskaan tehty mitään korjaavaa toimenpidettä.