BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja Gunner »

Onkohan Hornetin oviaukkojen renalistat kiinni liimalla? Vaikuttaa ettei kyseessä olisi vain puristeliitos, sen verran tiukalla tuntuu olevan. A-tolppa kaipaa kemppiliimaa ja maalin elämisestä päätellen pakkelin suhde rautaan ei taida olla noillamain tässä autossa muutenkaan paras mahdollinen ;D ...alta löytynee jännittäviä ja haastavia korjauskohteita.






Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja A-V »

On ollut uutena ihan vaan puristettu paikoilleen ja noin periaatteessa nätisti ja varovasti ne pitäis saada myös irti... mutta käytännössä välttäisin ihan viimeiseen asti noiden irrottamista (nm. ootteko huomannut ettei mun autossa oo noita paikoillaan...).



Olisin noin viikko sitten sanonut ettei noita saa ehjänä irti, kunnes yhen Lahdesta tulleen Hornettiosavuoren mukana näin tuollaiset ehjänä irrotetut... ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Jos kyseessä nuo "räystäskourulistat", niin olen irroittanut kahdesta Americanista nuo listat ehjänä. Toiset laitoin omaani takaisin kiinni ja toiset taisin myydä KK:ole "Sirkku-Americaaniin".

Soittele mulle joku ilta, niin annan "toimintaohjeen" ;)



RS

numero alla
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja A-V »

Jos kyseessä nuo "räystäskourulistat", niin olen irroittanut kahdesta Americanista nuo listat ehjänä. Toiset laitoin omaani takaisin kiinni ja toiset taisin myydä KK:ole "Sirkku-Americaaniin".

Soittele mulle joku ilta, niin annan "toimintaohjeen" ;)



RS

numero alla



annas toimintaohje samalla muillekin jos kehtaat..?  ;) mulla ei meinaa millään meinanneet lähteä ehjänä, tosin edellinen omistaja oli taittanut yhen niistä miltei poikki mutta sen olis ehkä vielä jaksanut korjata jos muut olisi irronneet järkevästi. Ikävä kyllä tuolloin ei ollut vielä näin aktiivista foorumia kerholla ;D ;D
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja tl »

Kyllä mäkin ambassadorista irrottelin noi aikanaan ehjänä, tosin siitä on jo sen verran aikaa ettei toimintatavasta oo enää mitään muistikuvaa :-/
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Noita olen kanssa purkanut. Näppivoimia ja hieman voiveistä tarvitaan... Alumiini menee sitten helposti pilalle, mutta rosteri ei niinkään... kumpaa noi on?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja Gunner »

Rami soittelikin ja kertoi yksityiskohtia, eli työskennellään h-i-t-a-a-s-t-i ja varovasti pikkuhiljaa hivuttaen esim. kahden hyvin pienen ruuvimeisselin kanssa auton sisällä istuen A-pilarista alaspäin varovasti taivuttaen koristelistan reunaa vähän kerrallaan ulos räystäskourusta. Odotettavissa jännittäviä hetkiä takaosassa, kun nuo takalasit eivät ole aukeavat...



Rosteria näyttävät olevan, eli saattavat antaa edes hieman anteeksi. Lienee lehmän hermoja vaativa operaatio :P
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Tarkennan sen verran, että minä lähdin päistä kohti "jyrkintä mutkaa"= A-pilarin ja katon yhdyskohta sekä katon ja C-pilarin yhdyskohta...

Listan alareunaa kammetaan pikkuruuvareilla tai voiveitsillä pala-palalta ulospäin. Lista päivässä- pitää listat suorina ;D

Eikä sitten päitä vedetä kerralla irti, vaan siirretään pitkältä matkalta kohti reunaa, jolloin jossain vaiheessa "päät lähtevät irtoamaan melkein itsestään" ;)



RS
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja KK »

Ja piitkää pinnaa vaatii niitten paikalleen laittaminenkin, vaikka luulis niinpäin menevän helposti.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

BBO Hornet - oviaukkojen reunalistojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja A-V »

Ja piitkää pinnaa vaatii niitten paikalleen laittaminenkin, vaikka luulis niinpäin menevän helposti.



paitsi jos listat on yhtään taittuneet irrotusoperaation yhteydessä jolloin ne eivät istu sitten millään paikoilleen.. :P



hemmetin hyvä jos ovat irrotettavissa fiksusti, itellä tuohon ikään ei varmaankaan hermo riittänyt... heh.. tuskin riittäis vieläkään :D
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin