Uusi tuttavuus

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
Kurtz
Viestit: 88
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:01 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Kurtz »

Jeps tervehdys kaikille.

Tuli siirryttyä GM:än roplailusta AMC:n roplailuun ja tänään pihalle ilmestyi Rambler classic 550 vuosimallia -66. Ensimmäisenä tuli mieleen, että mistä tuosta osaa sanoa koneen tarkan mallin ja mitä kannattaisi tehdä tuolle naputtavalle venalle? Oman ymmäryksen mukaan paksummalla öljyllä vois lähteä naputus? vai pitääkos tosta avata tuo venakopan kansi ja putsata nuo nostajat?
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tervetuloa foorumille. Ilmeisesti tämä on se oranssi/kupari/rusehtava tai jotain sellaista väriltään oleva?



Kuvien perusteella se kone on 199/232/258, täyden varmuuden saa kun kaivaa numerot lohkosta :)



Nostajien nakutuksen kimppuun kävisin ens "pesuaineilla"
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja raipe »

tervetuloa.

kannattaa koittaa sisästä pesua. jouttu kyllä kannen ottaa irti jos haluaa nostajia hämmästellä.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja pekka »

Niin ja numerohan löytyy lohkon oikealta puolelta 2 ja 3 sylinterin välistä just kannen alta. Ja on siis stanssattu, ei valettu.



Sulla luultavasti:

8**L**



Eli:

8= 1966

** =valmistuskuukausi

L= 232

**=kuukauden päivä
Kurtz
Viestit: 88
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:01 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Kurtz »

Juuri se kupari/ruskea laikukas kikotin. Noh kattelen huomenna nuo numerot jos sattuupi löytyvän. Mitäs "pesuainetta" tohon ensihätään kannattais kokeilla? Ja mitkäs näissä amc:n tuotoksissa on ns vikakohtia joita kannattaa katella läpi ennenku leimalle heittää ens talven aikana?
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Fortea tai jotain muuta vastaavaa öljytilan puhdistukseen tarkoitettua ainetta vois kokeilla. Siit uudet öljyt ja suodatin ja ajoa. Seuraava öljynvaihto melko pian uudestaan jos vaan mahdollista. Joku on koittanut vissiin naftaakin köyhänmiehen Fortena ihan hyvin tuloksin.



Eipä näissä sen ihmeempiä vika kohteita oo kuin muissakaan aikakautensa amerikkalaisissa autoissa. Niveliin rasvaa ja jarrujen sekä valojen tsekkaus niin siinähän se. Normaali settiä.



Niin ja tervetuloa foorumille minunkin puolestani.
Kurtz
Viestit: 88
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:01 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Kurtz »

Tuo Forten motor flush taitaa olla oikeaa tököttiä tarkotukseen? ja mineraaliölpät kannattaa varmaa laittoo sisään? Paljos tuo suunnilleen imaisee ölppää? Nivelissä taitaa olla ihan rasvanipat vai? Ja saakos tota fortea muuten ostettua ihan tavis kaveri?
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja HV »

Fortea tahtoo saada vain korjaamojen kautta, kun se ei ainakaan meilläpäin ole varsinaisesti varaosatiskeillä myynnissä lainkaan.



Meilläkin tuota töissä käytetään, mutta ei varmaan kannata Seinäjoelta asti lähteä hakemaan.
Kurtz
Viestit: 88
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 6:01 pm

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Kurtz »

Noh onnekseni huomasin, että duunin hyllyssä tota fortea on. Pittää tänää nuo jarrut ilmailla myös tänään. Mitäs ölppää porukat suosii noissa moteissa?
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mun jeepistä lähti naputus Mobilin 0W-40 öljyllä.
Vastaa Viestiin