Kaasarit

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
karzi
Viestit: 578
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 1:46 pm

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja karzi »

faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Ja eikun säätelemään.
Matti
Viestit: 218
Liittynyt: Pe Syys 17, 2010 6:35 pm

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja Matti »

http://www.mattsoldcars.com/RestoreAmerican/holley1931/



hei , uudenkarhea kaasari saapui tänään. asennuksen jälkeen tulvii bensaa ja ajattelin että säädän kohoa. avasin ruuvit niin kohokammion sisällä oli irrallaan 1 kuula , messikinen pieni hattu / korkki missä ei kierteitä tms. sekä sentinpituinen kulmikas messinkinen tappi.



en tajunnut tuosta korjausohjeesta mihin nämä voisi kuulua ?

joissain kaasareissa kun purkanut niin kuula kuului jonnekin mutta minne ? :'( ja mitä kelettä nua muut osat on :-?
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja raipe »

jossain kaasarissa kuula ollu kiihdytys pumpun pohjalla.

muistaakseni,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

sentinpituinen kulmikas messinkinen tappi.


Onko tapin päässä terävä "piikki"/kartio, jne.

Vaikuttaa neulaventtiililtä?? koho painaa tuota ja sulkee pumpulta tulevan kanavan.
Matti
Viestit: 218
Liittynyt: Pe Syys 17, 2010 6:35 pm

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja Matti »

löytyi oikea paikka , messikinen palikka tasapäinen ja tulee kuulan päälle kiihdytyspumppuun ( ilmeisesti kiihdytyspumpun osa ). tapin päälle tulee messinkinen hattu jonka pitäisi pitää osat paikallaan. hattu liian pieni. kokeilin avittaa tiivisteliimalla.



suosittelen kyllä tällä kokemuksella että kun hankkii tehdaskorjatun kaasuttimen niin sen avaa ensiksi. oikeasti siis jopa kiihdytyspumpun kaikki ruuvit olivat auki , paitsi 2 :o

huomenna kokeillaan toimiiko. jollei niin täytyy etsiä pakkeli joka kestää

bensaa
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja KK »

Mulla puuttui joskus yhdestä tehdaskorjatusta neulaventtiilin neula.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja American67 »

juu suosittelen itsekkin tota purkamista...



rokkiautosta tilasin korjatun hollei 1931:sen, eihä siin toiminu ees kiihdytyspumppu, siitä puuttu nii paljo osia ;D
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kaasarit

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Mun kokemuksen mukaan tehdaskorjattu on vain pesty ja uusilla tiivisteillä kasattu, niin montaa hypistelly ja on ollu jopa läppäakselin reiät väljemmät kuin se minkä tilalle se oli hankittu!! Sen takia en myy enää tehdaskusetettuja kaasareita, enkä tehdaskusetettuja simpukoita!! Uudet maksaa hiukan enemmän, mutta ne on uusia!!!
Vastaa Viestiin