360 syö rattaita

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

360 syö rattaita

Viesti Kirjoittaja KK »

Koitin muistella noita eri syitä, mitä jenkit oli forumillaan keksineet.

Muistaakseni jollakin nokkavalmistajalla, olikohan Comp Cams, oli joskus viallisia nokkia, jotenkin vinoja, jolloin nostajat pakotti sitä jompaankumpaan pituussuuntaan, varmaan näkyis nokassa toispuolisena kiillottumana, kun tarkaan katsois.

Ja tais joskus olla liikkeellä jakopään rattaita, joista nenän päähän tulevasta puuttui, tai oli huono se öljyura. Itsekin muistelen sellaista joskus viilanneeni ko rattaaseen jakopäärempan yhteydessä.

Cambuttonin teko ei liene hankalaa, valmiinakin muistaakseni saa, kuten myös jotain parempaakin systeemiä nokan vaeltamisen estämiseksi. Öljynkierronhan näkee, kun sen jakajan nappaa pois, oliko öljyä, vai kuiva.

Noihinhan on vedetty ylimääräista öljylinjaa ulkokautta voitelemaan ko rattaita, mutta se ei liene tarpeen, jos nuo muut jutut on kunnossa, ei varmaan öljyssä uittaminen auta, jos nokka vaeltaa tai jakaja liikkuu ylösalas.

Kyllähän tuohon aina jokin syy on, suurin osa noista koneista kun kuitenkin toimii ihan ok siltäkin osin.
Make66
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 7:40 am

360 syö rattaita

Viesti Kirjoittaja Make66 »

Jotenkin tuntuu oudolta toi rattaiden kuluminen, Itsellä on muistaakseni prestolite ja

en kyllä ole huomannut minkäänlaista kulumaa rattaassa tai nokassa.

tälleen perstuntumalta vois kuvitella että jakaja pyörii kyllä niin senverran herkästi, että

kulumia ei ainakaan ihan heti pitäisi tulla, toisaalta pyörittäähän se sama akseli öljypumppuakin.

kannattais tsekata ettei siellä ole mitään "ylimääräistä" pyörinyt. ;)

Ps.Voihan olla että perstuntumalla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä!
Hate
Viestit: 47
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 11:05 pm

360 syö rattaita

Viesti Kirjoittaja Hate »

Nokan vaeltelu loppuu ja välys tulee oikeaksi kun hitsaa pultin päähän tavaraa ja viilaa sen

puolipalloksi kunnes koppa menee lohkoa vasten ilman tiivistettä.Tiiviste väliin ja välys on kunnossa.

KK on okeassa,vika johtuu varmaan jakopään rattaan voitelu-urasta tai lähinnä sen puutteesta.

Omassa se ei mennyt akselireiän läpi vaan loppui millin pari ennen.

Ja se bensapumpun epäkesko helahan on mahdollista laittaa myös nurinpäin jolloin ura ei oo samassa linjassa

muiden vermeitten kanssa. ;)
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

360 syö rattaita

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Tässä tapauksessa ei taida olla voitelupula, koska on järjestetty erillisellä putkella!!!



Mutta se nokan pituussuuntainen liike vois tuon selittää!!! Mutta katsellaan mihin tulokseen USA:n pää tulee ja mitä moottorin omistaja keksii!!!
Hate
Viestit: 47
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 11:05 pm

360 syö rattaita

Viesti Kirjoittaja Hate »

Joo on mullaki lisävoiteluputki mut ei se paljon auta jos se on jo täynnä rattaista tai muualta irronnutta

gaggaa.Omassa siinä on millin reikä putken päässä joten ei siinä kauaa menny kun sieltäkään

ei enää roiskunu öljyä.

http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390001.jpg
Vastaa Viestiin