Puola

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Puola

Viesti Kirjoittaja raipe »

ittellä joka rysässä ingiittori, joka vaihdettu kärkien tilalle.

pisin testi tiato 13 vuatta. ei ongelmia.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Puola

Viesti Kirjoittaja American67 »

hmm. pitääkin omasta mitata puolan jännite, nyt kaks kesää ajellu ihan ongelmitta jollain ilmeisesti japsipelin puolalla...



voiks toi väärä jännite puolalla tehä nykimistä pintakaasulla?

siis kärjellisellä jakajalla.
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

Puola

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Ei kaikissa autoissa ole tuota esivastusta taikka vastuksellista piuhaa olemassakaan.Kärjille tuleva virta on jotain max. 5 ampeeria tollasessa systeemissä missä ei ole etuvastusta.Kärkien kestoon voi heikentävästi vaikuttaa mm. se jos puola vääränlainen,esim. onkin jostain kärjettömästä systeemistä jolloin ensiökäämissä pienempi vastus kuin mitä pitäisi olla.Ja kun vastus on pienempi kasvaa kärjille tuleva virta liian suureksi.Normaalin puolan ensiökäämin vastus jotain 3-5 ohmia,kärjettömissä systeemien puolissa paljon alhaisempi.Myös etuvastuksellisen puolan ensiökäämin vastus yleensä alhaisempi kuin normaalin puolan.Mutta siinähän kokonaisvastus kasvaa kuitenkin kun käynnissä ollessa etuvastuskin on mukana hommassa.
karre_amc-74
Viestit: 105
Liittynyt: La Marras 27, 2010 12:54 pm

Puola

Viesti Kirjoittaja karre_amc-74 »

Javessa palanut kaksi puolaa,kummassakaan ei ollut esivastusta.Sytytys

kärjetön joku mopen logolla varustettu versio.Nyt MSD.n puola esivastuk

sen kanssa kipinöitä vahvistamassa.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Puola

Viesti Kirjoittaja raipe »

tänään jutua aiheesta.

sähkön suurlähettiläs totes että esi vastus pitäs olla, sytkä lajista riippumatta.

voishan sitä koittaa kuinka skulaa.
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

Puola

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

tänään jutua aiheesta.

sähkön suurlähettiläs totes että esi vastus pitäs olla, sytkä lajista riippumatta.

voishan sitä koittaa kuinka skulaa.

Ei pidä paikkaansa,useissa 60-70 luvun autoissa ei ollut etuvastusta.Lukekaa vaikka alan kirjallisuutta jollette muuten usko.Meikäläinen ajellu satoja tuhansia kilsoja kärkivehkeillä ilman etuvastuksia eikä mitään ongelmaa.Mutta jos se tuntuu siltä,että etuvastus on oltava niin sillonhan se on sinne laitettava ;).Tehköön kukin niinkuin parhaaksi näkee.
Vastaa Viestiin