talvella ei muuten kannata käyttää 20w-30 nakuöljyä...
Varmaan vitsailet, alkaa olemaan vaikeaa löytää kaupasta vielä huonompaa talviöljyä... Luultavasti aika sama, että onko koneessa öljyä ollenkaan vai tuollaiset tervat, eli noi ei kyllä voitele moneen minuuttiin mitään.
Ja nakuöljy nakuun, ei missään tapauksessa muihin koneisiin!
Tässä vihdoin ihan oikeaa tietoa uusien öljyjen haitoista, näin ne asiat muuttuu kun on yli käksi käsitelijää, tosin voi tääkin olla yhtä totuudenmukasta kun kaikki muukin verkossa:
Tässä vihdoin ihan oikeaa tietoa uusien öljyjen haitoista, näin ne asiat muuttuu kun on yli käksi käsitelijää, tosin voi tääkin olla yhtä totuudenmukasta kun kaikki muukin verkossa:
Sillee lyhyesti että kun Ameriikan Petruuli instituutti on asettanu uudessa luokituksessaan, et sinkin ja fosforin määrä saa olla korkeintaan 0.10 % koska niiden päästessä palotilaan, ne tukkivat katalysaattoria. Ikävä kyllä just sinkki ja fosfori ovat niitä tököttejä jotka juuri muodostavat suojakalvon liukupinnoille eritoten kuumissa pisteissä (joita valurautamoottoreissa olemaan).
Eli meitin ja muille vanhoille moottoreille turvallinen raja olisi 10 %
APIn luokitus ei koske kuitenkaan kisakäyttöön tarkoitettuja öljyjä, joiksi myös vanhat mineraaliöljyt hyvin paljolti lasketaan, karkeasti eroteltuna sellaiset mineraaliöljyt joissa on HDEO tunnus pitävät turvallisen sinkki- ja fosforitason.