199 käyntihäiriö
199 käyntihäiriö
Uuden projektin pikaelvytys ja katsastusremontti käynnissä. Uudet sytytysosat, uusi kaasutin vaihdettu ja säädöt tehty TSM mukaisesti mutta kone ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.
Aiemmat omistajat kertoi että tyhjäkäyntiongelmaa ollut jo 2003-2010 aikana, auto leimattu joka vuosi mutta ajomäärä alle 5000 tuona aikana. Kone ei savuta mustaa eikä valkoista ja ei kuulu mitään sivuääniä.
Nyt mitattiin puristuspaineet ja tulokset oli 1,2,3,4 osalta arvojen mukaiset. 5 ja 6 osalta molemmissa 2.5 bar matalammat kuin muissa.
Ohivuotomittausta ei vielä tehty.
Kannen irroitus taitaa olla edessä...
olisko kannentiiviste palanut 5 ja 6 sylinterin välillä ja paine pääsee pytystä toiseen?
Onko muilla tullut kuutosessa samaa ongelmaa joka aiheutunut kannentiivisteen pettämisestä? :o
Aiemmat omistajat kertoi että tyhjäkäyntiongelmaa ollut jo 2003-2010 aikana, auto leimattu joka vuosi mutta ajomäärä alle 5000 tuona aikana. Kone ei savuta mustaa eikä valkoista ja ei kuulu mitään sivuääniä.
Nyt mitattiin puristuspaineet ja tulokset oli 1,2,3,4 osalta arvojen mukaiset. 5 ja 6 osalta molemmissa 2.5 bar matalammat kuin muissa.
Ohivuotomittausta ei vielä tehty.
Kannen irroitus taitaa olla edessä...
olisko kannentiiviste palanut 5 ja 6 sylinterin välillä ja paine pääsee pytystä toiseen?
Onko muilla tullut kuutosessa samaa ongelmaa joka aiheutunut kannentiivisteen pettämisestä? :o
199 käyntihäiriö
Ennen tulee mieleen venttiilivaurio kuin kannentiivisteen palaminen sylinterien välistä. Jollei jotain ihmeellistä ole tapahtunut, niin valurautalohkon päällä oleva valurautakansi ei juuri kannetiivistemurheita tunne.
Pistä painetta pyttyihin ja kato minne paineet karkaa, öljypohjaan vai imu/pakokanavaan.
Pistä painetta pyttyihin ja kato minne paineet karkaa, öljypohjaan vai imu/pakokanavaan.
199 käyntihäiriö
Nämä koneet työkseen tunteva henkilö totesi mulle pari vuotta takaperin, ettei kansipahvi pala edes polttamalla 199, 232 sekä 258 koneista ;)
RS
RS
199 käyntihäiriö
Mulla oli 196:n kantta varmaan jälkikiristetty liikaa, kun oli takimmaisesta reunastaan litistynyt niin, että paloja irtosi ja vesi lensi tulipeltiin..
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
199 käyntihäiriö
eiks näis ollu ominaisuutena et jos pääsee keittää ni kansipahvi ei pala, vaan kansi menee kieroks... eli rupee irvistää taka tai etupäästä?
näin muistaisin joskus olleen puhetta.
pipo irti ja jyrsimessä tasopinnat sileeks ni vot taas toimii ;)
näin muistaisin joskus olleen puhetta.
pipo irti ja jyrsimessä tasopinnat sileeks ni vot taas toimii ;)
199 käyntihäiriö
OK, kiitos vinkeistä kaikille.
Varakansikin tuli joululomilla ennakoivasti hommattua joten pitää valita näistä kahdesta parempi aihio ja laittaa kuntoon.
Varakansikin tuli joululomilla ennakoivasti hommattua joten pitää valita näistä kahdesta parempi aihio ja laittaa kuntoon.
199 käyntihäiriö
eiks näis ollu ominaisuutena et jos pääsee keittää ni kansipahvi ei pala, vaan kansi menee kieroks... eli rupee irvistää taka tai etupäästä?
näin muistaisin joskus olleen puhetta.
pipo irti ja jyrsimessä tasopinnat sileeks ni vot taas toimii ;)
Kellä on mennyt kansi kierox?
Pysyn näkemyksessäni, että venttiilivika.
RS
199 käyntihäiriö
Ramin kanssa samoilla linjoilla
199 käyntihäiriö
Kuopiossa venttiilipajalla Jeepin kantta käyttäessä sanovat aikoinaan ettei ramblerin kansi väänny. Omistajan poika eli kantta sileeks jo toisessa polvessa on omistanu Hornetin. Eli tietoo on.
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
199 käyntihäiriö
vai oliks se sit nii et se halkee ennenku menee kieroks.. sekotan varmaa johki muuhu pelii... :-/