199 käyntihäiriö

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Brawn1969
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 9:46 am

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Brawn1969 »

Uuden projektin pikaelvytys ja katsastusremontti käynnissä. Uudet sytytysosat, uusi kaasutin vaihdettu ja säädöt tehty TSM mukaisesti mutta kone ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.

Aiemmat omistajat kertoi että tyhjäkäyntiongelmaa ollut jo 2003-2010 aikana, auto leimattu joka vuosi mutta ajomäärä alle 5000 tuona aikana. Kone ei savuta mustaa eikä valkoista ja ei kuulu mitään sivuääniä.

Nyt mitattiin puristuspaineet ja tulokset oli 1,2,3,4 osalta arvojen mukaiset. 5 ja 6 osalta molemmissa 2.5 bar matalammat kuin muissa.

Ohivuotomittausta ei vielä tehty.

Kannen irroitus taitaa olla edessä...

olisko kannentiiviste palanut 5 ja 6 sylinterin välillä ja paine pääsee pytystä toiseen?  

Onko muilla tullut kuutosessa samaa ongelmaa joka aiheutunut kannentiivisteen pettämisestä?  :o
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ennen tulee mieleen venttiilivaurio kuin kannentiivisteen palaminen sylinterien välistä. Jollei jotain ihmeellistä ole tapahtunut, niin valurautalohkon päällä oleva valurautakansi ei juuri kannetiivistemurheita tunne.

Pistä painetta pyttyihin ja kato minne paineet karkaa, öljypohjaan vai imu/pakokanavaan.


Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Nämä koneet työkseen tunteva henkilö totesi mulle pari vuotta takaperin, ettei kansipahvi pala edes polttamalla 199, 232 sekä 258 koneista ;)



RS
juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mulla oli 196:n kantta varmaan jälkikiristetty liikaa, kun oli takimmaisesta reunastaan litistynyt niin, että paloja irtosi ja vesi lensi tulipeltiin..
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja American67 »

eiks näis ollu ominaisuutena et jos pääsee keittää ni kansipahvi ei pala, vaan kansi menee kieroks... eli rupee irvistää taka tai etupäästä?



näin muistaisin joskus olleen puhetta.



pipo irti ja jyrsimessä tasopinnat sileeks ni vot taas toimii ;)
Brawn1969
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 9:46 am

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Brawn1969 »

OK, kiitos vinkeistä kaikille.  

Varakansikin tuli joululomilla ennakoivasti hommattua joten pitää valita näistä kahdesta parempi aihio ja laittaa kuntoon.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja RamiS »

eiks näis ollu ominaisuutena et jos pääsee keittää ni kansipahvi ei pala, vaan kansi menee kieroks... eli rupee irvistää taka tai etupäästä?



näin muistaisin joskus olleen puhetta.



pipo irti ja jyrsimessä tasopinnat sileeks ni vot taas toimii  ;)



Kellä on mennyt kansi kierox?

Pysyn näkemyksessäni, että venttiilivika.



RS
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja pekka »

Ramin kanssa samoilla linjoilla
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Kuopiossa venttiilipajalla Jeepin kantta käyttäessä sanovat aikoinaan ettei ramblerin kansi väänny. Omistajan poika eli kantta sileeks jo toisessa polvessa on omistanu Hornetin. Eli tietoo on.
😁
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

199 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja American67 »

vai oliks se sit nii et se halkee ennenku menee kieroks.. sekotan varmaa johki muuhu pelii... :-/


Vastaa Viestiin