Sanokaahan AMC-ukkelit mitä tuo autotrailerin hinaaminen vaatii. Pitäisi hankkia iso peräkärry, mutta se voisi olla saman tien laidallinen traileri.
Jos vetoauto painaa n. 1900 kg (Santa Fe), traileri 500 kg ja Hornet 1500 kg, niin trailerin kokonaismassaksi tulee 2000 kg. Hynyllä saa hinata 2000 kg jarrullista, mutta tässä vetoauto on kevyempi kuin hinattava.
Minulla on 80-luvulla saatu ABC-kortti, mutta trailerin veto taitaa vaatia vielä pikku e:n. Vai annetaanko Rosqvistin hoitaa auton siirrot?
Trailerin veto
Trailerin veto
Tolla setillä vaatii pikku eeen.
Trailerin veto
Sanokaahan AMC-ukkelit mitä tuo autotrailerin hinaaminen vaatii. Pitäisi hankkia iso peräkärry, mutta se voisi olla saman tien laidallinen traileri.
Jos vetoauto painaa n. 1900 kg (Santa Fe), traileri 500 kg ja Hornet 1500 kg, niin trailerin kokonaismassaksi tulee 2000 kg. Hynyllä saa hinata 2000 kg jarrullista, mutta tässä vetoauto on kevyempi kuin hinattava.
Minulla on 80-luvulla saatu ABC-kortti, mutta trailerin veto taitaa vaatia vielä pikku e:n. Vai annetaanko Rosqvistin hoitaa auton siirrot?
Vetoauton massalla ei ole sinänsä merkitystä. Auton valmistaja sekä tyyppihyväksyntä määrittää suurimman sallitun yhdistelmämassan. Esim. 2100kg omamassan Rangerilla saa vetää 5950kg yhdistelmä massaa (käytännössä trailerin maksimi kokonaismassa lain rajoittama 3500kg).
Mutta kuten Pekka jo sanoi, vaatii yli 3500kg yhdistelmämassa e-korttia.