Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Entäs EGR-solenoidi, vaikuttaako kipinän saantiin?

Ei vaikuta.

Eikö kampurantunnistin ole ainoa anturi joka tappaa koko kipinän? Entäs onko tossa koneessa mahdollista pistää jakaja 180 astetta väärin?

Jakajan voi laittaa väärinpäin, mutta ei se kipinää tapa, kun se määräytyy kampuralta ja nokka-akselinasennontunnistin puuttuu kokonaan!!
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Ensimmäisessä viestissä on linkki, jossa on sähkökaavio, kuva 3 ja 2.



Osaisiko joku kertoa olenko kytkenyt oikein, kun olen maajohtojen, anturoiden, sytytysyksikön yms. lisäksi kytkenyt seuraavat piuhat: +12 virtaa pääkytkimeltä PIN 4, virtalukolle ON asentoon PIN 3, startin releen herätepiuhaan PIN 29?


maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja maze »

Äkiseltään näyttäs olevan oikein, 3start/on? tuliko sytytykselle A napaan virta starttauksen aikana?
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Puola/ohjausyksikkö saa virtaa starttauksen aikana virtapiuhaan ja maa piuha on ok.



Paljonko virtaa pitäisi olla toisen liittimen piuhassa?
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja maze »

ei vältämättä yhtään, saattaa olla maa ohjattu? ecu pätkii sytytystä kärkien tapaan.
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Mites ECU, voiko sitä testata mitenkään muuten, kun kokeilemalla toiseen autoon?
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Mites ECU, voiko sitä testata mitenkään muuten, kun kokeilemalla toiseen autoon?

Vain laittamalla sen kiinni toiseen autoon...
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Mitenkäs vauhtipyörän asentotunnistimen voi testata, että toimii oikein?

Ameriikan ohjeilla katsoin ohmit "paikallaan" oli n. 200.

Eli jos moottoria pyörittää, millaisen "sykäyksen" sen kuuluisi antaa?
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Mitenkäs vauhtipyörän asentotunnistimen voi testata, että toimii oikein?

Ameriikan ohjeilla katsoin ohmit "paikallaan" oli n. 200.

Eli jos moottoria pyörittää, millaisen "sykäyksen" sen kuuluisi antaa?

CPS TESTING PROCEDURE 1991 – 2001 4.0L H.O. engines



1. Near the rear of intake manifold, disconnect sensor pigtail harness connector from main wiring harness.

2. Place an ohmmeter across terminals B and C (See Image). Ohmmeter should be set to 1K-to-1OK scale for this test.

3. The meter reading should be open (infinite resistance). Replace sensor if a low resistance is indicated.



CPS TESTING PROCECURE for 1987 – 1990 4.0 L engines



http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Engine/Basic_Sensors_Diagnostics.htm



Test # 1 - Get a volt/ohm meter and set it to read 0 - 500 ohms. Unplug the CPS and measure across the CPS connector's A & B leads. Your meter should show a CPS resistance of between 125 - 275 ohms. If the CPS is out of that range by much, replace it.



Test # 2 - You'll need a helper for this one. Set the volt/ohm meter to read 0 - 5 AC volts or the closest AC Volts scale your meter has to this range. Measure across the CPS leads for voltage generated as your helper cranks the engine. (The engine can't fire up without
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Jeep 2.5 tbi kipinä kateissa

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Latasin akun ja tein "mittausjohdot" CPS liittimen väliin. Yleismittari "hauenleuoilla kiinni mittausjohdossa ja volttialueella, starttasin mutta mittari näytti nollaa. Mittasinko oikein vai onko ECU sökö? Vai kenties vauhtipyörässä ongelmia?
Vastaa Viestiin