käyntiongelmia american 65?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
toninen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 18, 2014 6:45 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja toninen »

Tuo rampukka american 65 ei pysy käynnissä ollenkaan. on uusi virranjakajan kansi, kärjet, uudet tulpanjohdot ja tulpat. mikä on kärkien oikea kärkiväli entä tulppien kärkiväli? kaasari Carter tulvii muutamassa sekunnissa niin että sylinterit on täynnä kaasaria myöten. kaasari ei nyt sinänsä ole ongelmana vaan pitäisihihän sen nyt käyntiin hörähtää kun kaataa pari korkillista bensaa mutta ei sillon tällön vain paukauttaa putkeen. Epäilen että ongelma on tuossa sytyn säädössä ja sitä en näköjään hallitse vaikka kuinka säätelisin eli nyt on hyvät neuvot kalliita.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja A-V »

mulle jäi hiukan epäselväksi käykö kone ollenkaan vai vaan huonosti? mutta tässä pari ideaa:



- onko sytkä katottu lampulla kohdalleen?

- tuleeko puolan plussalle sähkö virta päällä ja entäs startattessa?

- entäs sähkö kärjille virta päällä?

- ootko kattonut kipinän tulppa irti+maadutettuna koneen kulmaan ja johto kiinni startaamalla? onko kipinä minkä väristä? jos keltasta niin konkka mennyt jos kirkasta niin konkka kunnossa. jos ei kipinää niin veikkaisin että kärkiväli/jakaja ongelma.



...niin ja kyllä mä näkisin senkin ongelmana jos gasoa tulee niin paljon että tulpat on märkänä heti.



PS. mikähän tekniikka? 196cid, 199cid vai 232cid?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
toninen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 18, 2014 6:45 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja toninen »

kone meinaa ja meinaa lähteä käyntiin mutta ei vain hörähdä kunnolla. lampulla ei sytkää oo katsottu. puolalle tulee virta päällä sekä startatessa. kärjet kunnossa tahi ainakin präiskii niin perkelehesti virrat päällä ja jakajaa kääntelemällä. tulpat testattu ja kipinä kirkas. tuo moottorin tyyppi on vähän hakusessa kun foorumilla löytyvän ohjeen mukaan ei mulla ole noita merkintöä ko. paikassa. kaasarin mallista ei muuta tietoa kuin merkki mallista ei hajuakaan. voisin laittaa kuvatuksen pannusta jos se auttaisi jotain informoimaan mua asian kans.



mulle jäi hiukan epäselväksi käykö kone ollenkaan vai vaan huonosti? mutta tässä pari ideaa:



- onko sytkä katottu lampulla kohdalleen?

- tuleeko puolan plussalle sähkö virta päällä ja entäs startattessa?

- entäs sähkö kärjille virta päällä?

- ootko kattonut kipinän tulppa irti+maadutettuna koneen kulmaan ja johto kiinni startaamalla? onko kipinä minkä väristä? jos keltasta niin konkka mennyt jos kirkasta niin konkka kunnossa. jos ei kipinää niin veikkaisin että kärkiväli/jakaja ongelma.



...niin ja kyllä mä näkisin senkin ongelmana jos gasoa tulee niin paljon että tulpat on märkänä heti.



PS. mikähän tekniikka? 196cid, 199cid vai 232cid?
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Laita kuva.



Luulen et sulla on tulpanjohdot pykälän pielessä/täysin väärässä järjestyksessä.



Tulppien kärkiväli on tehtaalta riittävän oikea, ei vaikuta niin paljoa käynnistykseen.



Kärkivälinä voi hyvänä lähtökohtana aina käyttää 0,5mm, sillä pitäis kelvollisesti toimia mikä tahansa kärkivehje. Sit kun tiedetään mikä kone, niin katotaan tarkka arvo hifistelyä varten.
toninen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 18, 2014 6:45 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja toninen »



[img][
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja A-V »

196cid, ja hiukan offtopikkina mainittakoon että ainakin sulla on ihan hemmetisti liian pitkät tulpan johdot.. ;)



Sytkäjärjestys pitäs olla 153624.



Ykköspytystä kaiketi oot hakenut jo yläkuolokohdan johon sit oot ykköspytyn jakajassa hakenut vai miten?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Missäpäin Suomea projekti käynnissä.

Jos vaikka joku asuisi lähellä ja pääsisi paikan päälle tarkastamaan perussäädöt...



RS
toninen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Elo 18, 2014 6:45 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja toninen »

joo johdot on aikasta pitkät ;) joo sytty järjestys oli ostohetkellä aivan mitä sattuu siitä nuo merkityt teipitkin on. ykkös sylinterin kuolokohdasta on syttyä haettu ja järjestys on tuo mainitemasi järjestys. rojekti sijaitsee ilmajoella.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Ilmajoen suunnalta ei tule mieleen ketään "aktiivia", joten yritetään siis jelpata virtuaalisesti.



Mietintämyssy päähään.



RS
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

käyntiongelmia american 65?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Kaasari ei saisi tulvia.

1 syl. ollessa yläkuolokohdassa, kipinä menee joko 1 syl. tai 6 syl. = 180 asteen mahdollisuus.



Nuo nyt tuli mieleen pikaisesti.



RS
Vastaa Viestiin