Nelivedosta takaveto?

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Onko ihan mahdoton ajatus (autoveron kannalta) muuttaa XJ takavedoksi? Vai oliko 90 vuonna maastureilla veroetu vai menivätkö täydellä henkilöautoverolla? Tässä vaan ihan muuten vaan aprikoin... 8-)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Katsastuskonttorilta ja Trafilta ( myös autoverotus-osastolta) näkemys ennen muutoskatsatuksen aloitusta...



RS
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jos on Suomi-auto ja on PTO eli otteessa maininta "KYTKIMIN VARUSTETUT VOIMANSIIRTOLAITTEET" , silloin on veroetuauto, 70% veroetu saattaa langeta maksuun, veroedut on ollut voimassa 2.5.-93 asti käyttöönotetuille, sen jälkeen ollut täyden veron autoja!!
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Eli noukänduu ajatus... No onneksi on noita rojekteja ihan riittämiin.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Hould joor hoosiis...



Pikainen vilkaisu rekkariotteeseen paljastaa: "ulkomainen rekisteritunnus: CBH241" ja ei mitään mainintaa  voimansiirtolaitteista!



Ajoneuvoluokka on M1G eli maastohenkilöauto.

Mites onnistuu luokan muuttaminen?

Ja voiko putkiakselin vaihtaa vaikkapa Hiacen erillisjousitukseen? Riippuu varmaan kantavuudesta...



Koppa onkin 89-mallia, Olikos silloin jo vaatimus vähäpäästöisyydestä?



3960cc x 1,2 = 4752cc = 290 cid....



Jopas alkoikin ideat poikia....  :D
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja tl »

Oo ny tarkkana ettei käy niinkuin sille akaalaiselle matkailuautomiehelle. Äläkä usko pelkkiin puheisiin (siis virkamiesten) vaan mustaa valkoselle trafilta ennen kuin alkaa muutostamaan.
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja juhap »

No tämä on vain ajatusleikki tuon 2-ovisen pelastamiseksi. Ja noita projekteja on ihan tarpeeksi asti... Mutta toisaalta..  ;)



Eipä taida saada virkamieheltä mitään paperille. En ainakaan aikoinaan saanut mitään virallista kun kyselin Volvoon kasikoneenlupia. Sanottin, että rakenna ja tuo tänne niin katotaan. Kuutio- ja tehorajat eivät ylittyneet... En ole vielä sitäkään aloittanut. Vasta 14 vuotta osat olleet tallin nurkassa, auto hieman kauemmin...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Hould joor hoosiis...



Pikainen vilkaisu rekkariotteeseen paljastaa: "ulkomainen rekisteritunnus: CBH241" ja ei mitään mainintaa  voimansiirtolaitteista!



Ajoneuvoluokka on M1G eli maastohenkilöauto.

Mites onnistuu luokan muuttaminen?

Ja voiko putkiakselin vaihtaa vaikkapa Hiacen erillisjousitukseen? Riippuu varmaan kantavuudesta...



Koppa onkin 89-mallia, Olikos silloin jo vaatimus vähäpäästöisyydestä?



3960cc x 1,2 = 4752cc = 290 cid....



Jopas alkoikin ideat poikia....  :D

Vähäpäästöinen on jos on -87 ja uudempi ja tulomaassa on ollut vaatimuksena katti, muuten suomessa -91 alkaen (vai olikos se -92 alkaen) paitsi maastohenkilöautot, joilla oli yhden vuoden ylimenokausi....
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Mulla kun Willys muuttui nelivedosta takavetoiseksi ja ajoneuvoluokka vaihtui, inssi sanoi rekisteröintikatsastuksen yhteydessä että jos ois ollut uudempi ois tullut autoverot päälle. Vuosimallista missä muuttuu, ei ollut puhetta.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Nelivedosta takaveto?

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Mulla kun Willys muuttui nelivedosta takavetoiseksi ja ajoneuvoluokka vaihtui, inssi sanoi rekisteröintikatsastuksen yhteydessä että jos ois ollut uudempi ois tullut autoverot päälle. Vuosimallista missä muuttuu, ei ollut puhetta.

Eikös se autovero alkanut -63??
Vastaa Viestiin