Mondeo 1.8 tdci -08
Mondeo 1.8 tdci -08
Onko kokemuksia otsikon autosta ja moottorista?
Mondeo 1.8 tdci -08
Onhan noita työn puolesta tullut kateltua :)
Mondeo -08, mun mielestä ok auto hintaluokassaan. 1,8 td kone melko vanhahtava, ei liikaa tehoa, mutta tälläkin ajaa. Peruskestävä kone kyllä, egr-venttiili tulee imusarjan mukana (kallis) ja todennäköisesti tekee kiusaa jossain vaiheessa.
Jakopää 200 tkm välein ja insinöörien aivopierun ansiosta nykyään vaatii myös ison työn, kun joutuu vaihtamaan hihnapaketin myös kampiakselin ja ruiskutuspumpun välille. Ennen näissä vaihdettiin vain pumpun ja nokka-akselin välinen hihna, alapää oli ketjulla. Niin jos jakopä on jo tehty säästyy aika iso raha.
Kannattaa tietysti kuunnella pitääkö vauhtipyörä kolinaa tyhjäkäynnillä, jos pitää:Älä osta. Lopuksi vielä hyvä tarkistaa, että autossa on tehtaan jäljiltä eberi, mieluiten myös toimiva, jos tulee talvi sitä tarvitaan.
Mondeo -08, mun mielestä ok auto hintaluokassaan. 1,8 td kone melko vanhahtava, ei liikaa tehoa, mutta tälläkin ajaa. Peruskestävä kone kyllä, egr-venttiili tulee imusarjan mukana (kallis) ja todennäköisesti tekee kiusaa jossain vaiheessa.
Jakopää 200 tkm välein ja insinöörien aivopierun ansiosta nykyään vaatii myös ison työn, kun joutuu vaihtamaan hihnapaketin myös kampiakselin ja ruiskutuspumpun välille. Ennen näissä vaihdettiin vain pumpun ja nokka-akselin välinen hihna, alapää oli ketjulla. Niin jos jakopä on jo tehty säästyy aika iso raha.
Kannattaa tietysti kuunnella pitääkö vauhtipyörä kolinaa tyhjäkäynnillä, jos pitää:Älä osta. Lopuksi vielä hyvä tarkistaa, että autossa on tehtaan jäljiltä eberi, mieluiten myös toimiva, jos tulee talvi sitä tarvitaan.
Mondeo 1.8 tdci -08
07 ja uudemmat Mondeot on kyllä hienoja pelejä. Toi 1,8 diesel kone on tosiaan peruja jostain 80 ja 90-lukujen taitteesta. Ja tosiaan muistaakseni viimeisimpien hintojen mukaan laskettuna täys jakopää homma makso jotain 1300€ töineen osineen.
Ja siitä EGR:stä....se kun tilttaa, niin auto ei sitten muuten lähde käyntiin. Just oli semmoinen työn alla. Tosin sen EGR:n saa pois pelistä mutta mutta....
Jos sen pitää olla kiisseli niin kattoisin niitä 2,0 PSA-koneisia vaikka niissäkin on omat murheensa. On vaan muutoin ominaisuuksiltaan paljon enemmän tätä päivää.
Bensa koneiset on ketjujakopäineen huoltokuluiltaan kaikkein edullisimpia.
Ja siitä EGR:stä....se kun tilttaa, niin auto ei sitten muuten lähde käyntiin. Just oli semmoinen työn alla. Tosin sen EGR:n saa pois pelistä mutta mutta....
Jos sen pitää olla kiisseli niin kattoisin niitä 2,0 PSA-koneisia vaikka niissäkin on omat murheensa. On vaan muutoin ominaisuuksiltaan paljon enemmän tätä päivää.
Bensa koneiset on ketjujakopäineen huoltokuluiltaan kaikkein edullisimpia.
Mondeo 1.8 tdci -08
Ai niin...Mondeoissa on ton ikäsissä väylämallin Webasto evo 5:nen minkä osat on eberiin verrattuna ihan hitosti kalliimpia.
Mondeo 1.8 tdci -08
Ai joo, niihän se olikin tuo webasto. Venturi poltin malli, vai mikä lie. Pirun herkkä häiriölle polttoaineen saannissa, myöhemmin muistaakseni vaihtui parempaan malliin.
Mondeo 1.8 tdci -08
Isällä oli about tuon ikänen uutena, jossa se tirhein tdci diisseli ja sen perässä automaatti. oli ennen tuota ajanut 30 vuotta käyttisfordeilla, siinä sit noin 2 vuoden tuon auton kokemusten perusteilla ajaa nykyisin V70 volvolla.
Suurimmat ongelmat oli automaatissa joka nypytti 24/7 ja noin 20 huoltokerrasta huolimatta ei koskaan tullut kuntoon. muita vikoja oli mm. se ettei auto puhaltanut kuumaa ilmaa ajaesssa, ollenkaan - eli etukäteislämmittimet oli aivan pakolliset talvella.
Suurimmat ongelmat oli automaatissa joka nypytti 24/7 ja noin 20 huoltokerrasta huolimatta ei koskaan tullut kuntoon. muita vikoja oli mm. se ettei auto puhaltanut kuumaa ilmaa ajaesssa, ollenkaan - eli etukäteislämmittimet oli aivan pakolliset talvella.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Mondeo 1.8 tdci -08
Se Aisin Warnerin AW21 automaatti ei oo niitä sanotaanko kauniisti helpoimpia laatikoita huoltaa. Öljyt maksaa paljon, sopeutuksen tekeminen kunnolla ei tahdo aina onnistua jne. Ne isot Power Shift kaksoiskytkin laatikot on toimineet kyllä kohtuu mallikkaasti jos vaan öljyjen ja suodattimen vaihdosta on huolehdittu.
Mondeo 1.8 tdci -08
Emännän veljen puolesta kyselen tyhmiä.Kumpi olis parempi vaihtoehto nakuna ,1.8 Focus -08 vai 1.8 Mondeo -08 ?
Mondeo 1.8 tdci -08
Riippuu mitä haetaan. Focushan on äärettömän hyvä ajaa mutta kokoisekseen takapenkki ei ole sieltä parhaasta päästä.
Mondeon paras puoli on hulppeat tilat. Siellä istuu isokin mies takapenkillä mielikseen.
Ja muistakaa jos auto on mallia Econetic, niin sillä ei saa sitten vetää kiloakaan.
Ja vaikkei viatonta autoa ole vielä keksittykään niin pitää muistaa, että Fordissa on Fordin osahinnat ja ylläpito kulut....ei Mersun, Bemarin tai Audin.
Mondeon paras puoli on hulppeat tilat. Siellä istuu isokin mies takapenkillä mielikseen.
Ja muistakaa jos auto on mallia Econetic, niin sillä ei saa sitten vetää kiloakaan.
Ja vaikkei viatonta autoa ole vielä keksittykään niin pitää muistaa, että Fordissa on Fordin osahinnat ja ylläpito kulut....ei Mersun, Bemarin tai Audin.
Mondeo 1.8 tdci -08
niin pitää muistaa, että Fordissa on Fordin osahinnat ja ylläpito kulut....ei Mersun, Bemarin.
eli osat on sitte kalliita ;D